ΑΑΔΕ: Σε θυγατρική της ΓΕΚ Τέρνα το έργο ψηφιακής παρακολούθησης φορτηγών και κοντέινερ – FinanceNews.gr

ΑΑΔΕ: Σε θυγατρική της ΓΕΚ Τέρνα το έργο ψηφιακής παρακολούθησης φορτηγών και κοντέινερ - FinanceNews.gr


Την υπογραφή της σύμβασης για την υλοποίηση του έργου «Σύστημα παρακολούθησης επαγγελματικών οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων» προχώρησε χθες η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) με την εταιρεία Τέρνα Ενεργειακή Διαχείριση Παγίων, θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα.

Το έργο εντάσσεται στη Δράση «Ψηφιακός Μετασχηματισμός φορολογικών και τελωνειακών αρχών», την οποία υλοποιεί η ΚτΠ για λογαριασμό της ΑΑΔΕ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).

Κόστος και δομή χρηματοδότησης

Η κατακύρωση του διαγωνισμού είχε γίνει πριν από έναν χρόνο, με συνολική αξία 64,280 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 64,571 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και 80,068 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

Η σύμβαση προβλέπει επίσης δικαίωμα προαίρεσης για υπηρεσίες συντήρησης έως 23,250 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%), υπό την προϋπόθεση εξασφάλισης πρόσθετης χρηματοδότησης. Η προαίρεση θα επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Τι θα υλοποιηθεί

Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναπτύξει για την ΑΑΔΕ – και ειδικά για την Τελωνειακή Υπηρεσία – ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σύστημα ελέγχου και καταγραφής φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων κατά:

  • τη διέλευσή τους από χερσαία συνοριακά σημεία και
  • τα τελωνεία λιμένων,
  • καθώς και την ψηφιακή παρακολούθηση της ενδοχώρας κατά την κίνησή τους στο ελληνικό οδικό δίκτυο.

Εξοπλισμός και πληροφοριακό σύστημα

Η Τέρνα Ενεργειακή Διαχείριση Παγίων θα αναλάβει:

  • την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία μπαρών διέλευσης, συστημάτων ΑLPR (Automatic License Plate Recognition), καμερών και λοιπού ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού,
  • την ανάπτυξη του Ολοκληρωμένου Ψηφιακού Συστήματος Hellenic Customs Digital Borders (ΟΨΣ HCDB), το οποίο θα συγκεντρώνει, επεξεργάζεται και διαθέτει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα κίνησης οχημάτων και κοντέινερ,
  • την εκπόνηση μελετών, εκπαίδευση χρηστών, προμήθεια λογισμικού και τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό/διαμόρφωση υποδομών για την εγκατάσταση του εξοπλισμού.

Χρονοδιάγραμμα

Το έργο χαρακτηρίζεται υψηλής προτεραιότητας, καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός των προθεσμιών του ΤΑΑ, δηλαδή πριν από το τέλος του 2026, ώστε να διασφαλιστεί πλήρως η προβλεπόμενη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων