Αλάσκα – Αυτό είναι το τεράστιο project 120 δισ. δολ. που προσφέρει ο Trump στον Putin – Αλλάζει τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου

Αυτή η τεράστια κατασκευή θα συνδέσει τελικά τη Ανατολική Σιβηρία με τα λιμάνια της Θάλασσας του Οχότσκ και θα δημιουργήσει έναν μεταφορικό διάδρομο από το Ιρκούτσκ στο Μαγκαντάν και τη Τσουκότκα
Για κάποιο λόγο, ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump ήθελε να πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του, Vladimir Putin, στην Αλάσκα.
Ίσως, όπως πιστεύουν Αμερικανοί ειδικοί, πρόκειται για μία υπενθύμιση προς τη Μόσχα από την Ουάσινγκτον ότι το 1990, η ΕΣΣΔ και οι ΗΠΑ υπέγραψαν μία διακυβερνητική συμφωνία για τη δημιουργία ενός μεταφορικού διαδρόμου μέσω του Βερίγγειου Πορθμού, ο οποίος δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι δύο πλευρές έπρεπε να αναπτύξουν την υποδομή μεταφορών στο ίδιο το στενό, γεγονός που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, την κατασκευή μιας γέφυρας πάνω από τον ποταμό Λένα στη Γιακουτία.
Όμως αυτή η, χωρίς υπερβολή, γιγαντιαία γέφυρα δεν έχει εμφανιστεί ούτε σε περισσότερα από 30 χρόνια.
Υποσχέθηκαν να την θέσουν σε λειτουργία το 2028.
Αυτή η μηχανική κατασκευή θα συνδέσει τελικά τη Ανατολική Σιβηρία με τα λιμάνια της Θάλασσας του Οχότσκ και θα δημιουργήσει έναν μεταφορικό διάδρομο από το Ιρκούτσκ στο Μαγκαντάν και τη Τσουκότκα.
Μόνο τότε θα είναι δυνατόν να προχωρήσουμε στα επόμενα σημεία της συμφωνίας ΗΠΑ-Σοβιετική Ένωση, η οποία είναι αδύνατο να υλοποιηθεί αυτή τη στιγμή.
Ο Trump, ως πρόεδρος και επιχειρηματίας, ενδεχομένως να ενδιαφέρεται για ένα τέτοιο μεγαλεπήβολο έργο μεταξύ της Ρωσικής Ομοσπονδίας και των ΗΠΑ.
Το ζήτημα της δημιουργίας ενός μεταφορικού διαδρόμου μέσω του Βερίγγειου Στενού τέθηκε για πρώτη φορά το 1890, δηλαδή πριν από 135 χρόνια.
Την ιδέα πρότεινε ο Κυβερνήτης του Κολοράντο, William Gilpin.
Από τότε, η ιδέα αναδύθηκε σχεδόν κάθε δεκαετία.
Ένα κολοσσιαίο project που αλλάζει το διεθνές εμπόριο
Το 1991, καταγράφηκε η Διεθνής Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία “Interhemispheric Bering Strait Tunnel and Railroad Group” (IBSTRG), η ρωσική της ονομασία είναι “Transcontinental”.
Σκοπός ήταν η κατασκευή ενός τούνελ κάτω από το Βερίγγειο Πορθμό.
Ακολούθως, το 1996, η αμερικανική κυβέρνηση διέθεσε 10 εκατομμύρια δολάρια για την έρευνα και ανάπτυξη του έργου.
Η τελευταία εκτίμηση για το κόστος κατασκευής και τις προοπτικές του τούνελ μέσω του Βερίγγειου Πορθμού έγινε το 2010.
Εκτιμήθηκε στα 63 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ο αναμενόμενος όγκος μεταφοράς εμπορευμάτων υπολογίστηκε στα 60-70 εκατομμύρια τόνους ή 3 εκατομμύρια (TEU) κοντέινερ των 20 ποδιών.
Επιπλέον, η πρόβλεψη για τον όγκο των μεταφορών υπολόγιζε μόνο τη μεταφορά μεταξύ της Ρωσικής Άπω Ανατολής, της Αλάσκας και ορισμένων καναδικών πολιτειών.
Δεν υπολόγιζε τον αναμενόμενο όγκο μεταφορών από τη Νότια Κορέα, την Κίνα, άλλες ασιατικές χώρες, τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη, όλη τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής.
Λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό και τις τρέχουσες τιμές, το κόστος του έργου ανέρχεται στα περίπου 120 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που το καθιστά ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στον πλανήτη.
Η αποδοτικότητά του δεν θα ξεπεράσει τα 30 χρόνια, κάτι που είναι περισσότερο από φυσιολογικό για ένα έργο αυτού του μεγέθους.
Για να εκτιμήσουμε τις προοπτικές του τούνελ μέσω του Βερίγγειου Πορθμού, αρκεί να γνωρίζουμε ότι τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ μπορούν να περιμένουν εβδομάδες για να εκφορτώσουν στο λιμάνι.
Όλοι οι αριθμοί για το χρόνο που ξοδεύει ένα πλοίο στο ταξίδι του είναι μόνο μέσοι όροι.
Ο ιδανικός χρόνος μεταφοράς εμπορευμάτων από τη Σεούλ στο Λος Άντζελες είναι 25 ημέρες και 9 χιλιάδες χλμ, και από τη Σεούλ στη Νέα Υόρκη μέσω του Παναμά 43 ημέρες και 16,1 χιλιάδες χλμ, ενώ συνήθως απαιτούνται περισσότερες ημέρες.
Ταυτόχρονα, με σιδηρόδρομο από τη Σεούλ στη Νέα Υόρκη μέσω του Βερίγγειου Πορθμού, τα εμπορεύματα μπορούν να φτάσουν σε 1,5-2 εβδομάδες, δηλαδή 2-2,5 φορές γρηγορότερα.
Αυτό το έργο θα δώσει αναμφίβολα μια τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη της Ρωσικής Άπω Ανατολής, θα φέρει πιο κοντά τη Μόσχα και την Ουάσινγκτον, ενώ θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της Αλάσκας, στην επιστροφή του Καναδά στην τροχιά της Ουάσινγκτον και στη μείωση της εξάρτησης των ΗΠΑ από το Παναμά.
www.bankingnews.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.