Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες

Αναβαθμίσεις, επενδύσεις και νέα projects: Το σχέδιο του Υπερταμείου για τις ελληνικές μαρίνες - FinanceNews.gr



Το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση των ελληνικών μαρινών με επενδύσεις σε ένα ενιαίο δίκτυο σύγχρονων υποδομών

Η Ελλάδα ετοιμάζεται να χαράξει μια νέα πορεία στον θαλάσσιο τουρισμό, καθώς το Υπερταμείο επιταχύνει την αξιοποίηση του εκτεταμένου χαρτοφυλακίου του σε μαρίνες και λιμένες. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου σύγχρονων υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στη ραγδαία αύξηση του διεθνούς yachting και στη ζήτηση για προορισμούς υψηλής δαπάνης.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ICAP, η Ελλάδα παρουσιάζει έλλειμμα 3.000 θέσεων ελλιμενισμού, ισοδύναμο με περίπου δέκα μεγάλες μαρίνες. Το κενό αυτό περιορίζει την ανταγωνιστικότητα της χώρας, τη στιγμή που ο παγκόσμιος θαλάσσιος τουρισμός γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση, με νέα mega-yachts και αυξημένες απαιτήσεις πολυτέλειας και εξυπηρέτησης.

Στρατηγικές επενδύσεις 2024-2025

Το Υπερταμείο έχει θέσει ως στρατηγική προτεραιότητα την ολοκλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων σε επιλεγμένες μαρίνες έως το 2025, ώστε να ξεκινήσει η πλήρης μεταβίβαση στους επενδυτές και η υλοποίηση έργων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Στόχος: η αναβάθμιση της εμπειρίας ελλιμενισμού και η προσέλκυση επενδύσεων πεντάστερου επιπέδου.

Στην πρώτη γραμμή των έργων βρίσκονται η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Μύκονος και η Γλυφάδα, με την τελευταία να εντάσσεται στο pipeline της «επόμενης γενιάς» επενδύσεων.

Τα πρώτα μεγάλα projects

Στη Ρόδο, το Υπερταμείο συνεργάζεται στενά με τον Δήμο για την εκπόνηση ενιαίου master plan που θα αναμορφώσει το παραλιακό μέτωπο και θα αναδείξει τον λιμένα, από την Κολόνα έως την Ακαντιά, σε σύγχρονο πόλο θαλάσσιου τουρισμού.

Αντίστοιχα, στη Ζάκυνθο, η υπό διαχείριση μαρίνα των 150 θέσεων ελλιμενισμού και 37.000 τ.μ. χερσαίας ζώνης σχεδιάζεται να μετατραπεί σε τουριστικό hub υψηλών προδιαγραφών, με δυνατότητες ανάπτυξης ξενοδοχείων, εμπορικών δραστηριοτήτων και εστίασης. Η περιοχή διαθέτει στρατηγική θέση δίπλα στο λιμάνι, συνδέοντας τη μαρίνα με τη νέα τουριστική ζώνη του νησιού.

Νέος κύκλος αξιοποίησης – Από τη Μύκονο έως τη Σκιάθο

Η μαρίνα Μυκόνου, που έχει περάσει στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου μαζί με τον λιμένα, αποτελεί κομβικό στοιχείο της τουριστικής στρατηγικής για προορισμούς υψηλής ζήτησης. Στο μεταξύ, στη Σκιάθο, το Ταμείο προετοιμάζει την προκήρυξη διαγωνισμού παραχώρησης, ενώ στο δεύτερο κύμα αξιοποίησης εντάσσονται τα Κατάκολο, Πάρος, Κως, Άγιος Νικόλαος, Νέα Επίδαυρος και Λιναριά Σκύρου.

Οι τοποθεσίες αυτές, λιγότερο ώριμες επενδυτικά αλλά με υψηλό τουριστικό δυναμικό, θα διαμορφώσουν το νέο πλέγμα μαρινών της επόμενης δεκαετίας, ενισχύοντας την περιφερειακή ανάπτυξη.

Οι ώριμες επενδύσεις

Στην Πύλο, η παραχώρηση της μαρίνας στην κοινοπραξία D Marinas Hellas – ΤΕΜΕΣ (όμιλος Κωνσταντακόπουλου) για 40 έτη προβλέπει επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο περιλαμβάνει 130 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη 8-30 μέτρων, νέες εγκαταστάσεις αναψυχής και εμπορικές δραστηριότητες. Οι τελικές εκκρεμότητες, όπως η απομάκρυνση βυθισμένων σκαφών και η ολοκλήρωση χρηματοδότησης, αναμένεται να κλείσουν έως το τέλος του έτους.

Ακολουθεί η μαρίνα Αργοστολίου, η οποία έχει παραχωρηθεί στην A1 Yacht Trade. Το πλάνο αναβάθμισης προβλέπει έξυπνες τεχνολογίες, υπηρεσίες συντήρησης και «πράσινες» υποδομές, φέρνοντας το έργο στα ευρωπαϊκά πρότυπα λειτουργίας.

Καλαμαριά, Λαύριο και ιδιωτικά projects-ναυαρχίδες

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η μαρίνα Καλαμαριάς, για την οποία έχει εγκριθεί ΚΥΑ περιβαλλοντικών όρων, ανοίγοντας τον δρόμο για προκήρυξη διαγωνισμού. Η αξιοποιήσιμη έκταση φτάνει τα 77 στρέμματα, με προοπτική ανάπτυξης ενός πόλου ναυτιλιακής ποιότητας που θα ενισχύσει την οικονομία της Θεσσαλονίκης.

Στο Λαύριο, προχωρά παράλληλα η αναβάθμιση του λιμένα και της μαρίνας, με όραμα τη μετατροπή της περιοχής σε τουριστική πύλη της Αττικής, συνδυάζοντας υποδομές κρουαζιέρας, σκαφών αναψυχής και «πράσινης κινητικότητας».

Από τα μεγάλα ιδιωτικά projects ξεχωρίζουν η μαρίνα mega-yachts της Κέρκυρας από τη Lamda Marinas, επένδυση άνω των €140 εκατ., και η μαρίνα Αλίμου, με επένδυση €100 εκατ., που βρίσκεται ήδη στη φάση υλοποίησης.

Το μεγάλο στοίχημα: Ταχύτητα και συντονισμός

Παρά τη σημαντική πρόοδο, το μεγάλο στοίχημα του Υπερταμείου παραμένει η ταχύτητα. Οι αργές αδειοδοτήσεις, τα θεσμικά κενά και οι πολλαπλές αρμοδιότητες εξακολουθούν να καθυστερούν έργα που θα μπορούσαν ήδη να αποδίδουν.

Γι’ αυτό, το Ταμείο δρομολογεί διεθνή διαγωνισμό για στρατηγικό σύμβουλο, ο οποίος θα χαρτογραφήσει και θα ιεραρχήσει το σύνολο των μαρινών και λιμένων της χώρας, προτείνοντας ένα ενιαίο αναπτυξιακό σχέδιο με έμφαση στην Αττική και το Αιγαίο.

Με τον θαλάσσιο τουρισμό να εξελίσσεται σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους παγκοσμίως, η Ελλάδα επιδιώκει να καλύψει το χαμένο έδαφος και να τοποθετηθεί δυναμικά στον χάρτη των κορυφαίων προορισμών yachting της Μεσογείου.

– FinanceNews.gr

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων