Δοκιμάζουμε το σικάτο Renault 5 E-Tech 40 kWh

Δοκιμάζουμε το σικάτο Renault 5 E-Tech 40 kWh

Οι αναβιώσεις συχνά έχουν την τιμητική τους και αποκτούν μεγάλο ενδιαφέρον εξαιτίας της νοσταλγίας μας για τα μοντέλα που αγαπήθηκαν αλλά χάθηκαν στην πορεία του χρόνου. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το Renault 5 που μας επανασυστήνεται μετά το 1996, αυτή τη φορά με… ηλεκτρική αμφίεση.

Υπάρχει λόγος που όλοι λίγο-πολύ έχουμε αδυναμία στα «παλιά» μοντέλα. Άλλος βρέθηκε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι ενός ιστορικού αυτοκινήτου σε εφηβική ηλικία, άλλος αγόρασε ένα μεταχειρισμένο με τα πρώτα του χρήματα και του φέρθηκε με αγάπη και άλλος απλά μπορεί να το έχει κρατήσει ακόμα στο γκαράζ του και να περνάει χρόνο μαζί του κάθε Κυριακή. Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ λοιπόν μεταξύ του 1972 και του 1996 όπου σταμάτησε η παραγωγή του είναι το Renault 5. Ένα αυτοκίνητο πόλης με hatchback χαρακτηριστικά (εξαίρεση για λίγο η ισπανική αγορά που διατέθηκε και ως σεντάν) που βόλευε όλη τη φαμίλια και έδωσε ρεσιτάλ με την έκδοση Turbo, η παραγωγή του οποίου διήρκησε περίπου μία πενταετία. Κάποιος που αγαπάει τα αυτοκίνητα δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ τα πρώτα λεπτά που έφθασε τα πεντάλ και οδήγησε ολομόναχος ένα αυτοκίνητο. Προσωπικά είχα την τύχη πριν από 30 χρόνια να βρεθώ πίσω από το πεντάθυρο R5 που ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της οικογένειας, γεγονός που κάνει τη γνωριμία με το ηλεκτρικό μοντέλο λιγότερο… αντικειμενική. Το ρετρό στοιχείο λοιπόν κυριαρχεί με την πρώτη ματιά στο αμάξωμα μήκους 3,92 μέτρων (φάρδος 1,77 μέτρα και ύψος 1,5 μέτρα). Κομψές καμπύλες που παραπέμπουν στο παρελθόν, δυναμισμός και ακμές όσο χρειάζεται, και θόλοι που κλέβουν μερική από τη δόξα του R5 Turbo.
Κάπου εκεί μπαίνει το μοντέρνο στοιχείο με τους κάθετους προβολείς, τα πανέμορφα τετράγωνα LED που ανοίγουν ή κλείνουν με ρυθμό και τον φωτιζόμενο αριθμό 5 με γραμμές που δείχνουν και το ποσοστό της μπαταρίας. Η διχρωμία, η γενικότερη σπορ αισθητική και οι πινελιές των Γάλλων, μαζί με τις 18άρες ζάντες της έκδοσης δοκιμής μας, ολοκληρώνουν μία όμορφη εικόνα που δε γίνεται να μην αρέσει στο μάτι. Όλα δηλαδή συνηγορούν στο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα στιλάτο σουπερμίνι, μικρότερο από το Clio και μεγαλύτερο από το Twingo, το οποίο έχει ελάχιστους αντιπάλους με την ίδια λάμψη, φρεσκάδα και ρετρό καταβολές (πχ το ηλεκτρικό Mini). Το εσωτερικό παρουσιάζει ένα πιο γνώριμο περιβάλλον, σύμφωνα και με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Ψηφιακές οθόνες μεγέθους 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων (7,0 ίντσες για τη βασική έκδοση) και το multimedia αφής, οδηγοκεντρική προσέγγιση με κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό και μπόλικοι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και τις πιο συχνές λειτουργίες. Καλαίσθητο περιβάλλον με χρήση υφάσματος τύπου τζιν και ανακυκλωμένα πλαστικά που δεν μειώνουν σε καμία περίπτωση το… άρωμα ποιότητας. Μοναδικό μελανό σημείο αποτελεί η ύπαρξη τριών χειριστηρίων δεξιά από το τιμόνι (επιλογέας σχέσεων, υαλοκαθαριστήρες και ήχος), γεγονός που προκαλεί κάποιο μπέρδεμα τις πρώτες ώρες συμβίωσης (διαβάστε περισσότερα)



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων