Εμπορικός στόλος Ελλάδας: Ενίσχυση 0,8% του αριθμού των πλοίων, αλλά μείωση χωρητικότητας τον Ιούλιο – Financial Report

Η Ελλάδα, παραδοσιακά ναυτική χώρα, συνεχίζει να κατέχει εξέχουσα θέση στη διεθνή ναυτιλία. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) τον Ιούλιο 2025 ανήλθε σε 1.843 πλοία, παρουσιάζοντας αύξηση 0,8% σε σχέση με τον Ιούλιο 2024.
Ωστόσο, η ολική χωρητικότητα του στόλου μειώθηκε κατά 2,7%, φθάνοντας τους 35,2 εκατομμύρια κόρους ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ). Παρόμοια πτωτική τάση (-3,1%) είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος.
Ανά κατηγορία πλοίων:
Φορτηγά: 352 πλοία (–2,5% σε αριθμό και –8,9% σε χωρητικότητα).
Δεξαμενόπλοια: 409 πλοία (+0,2% σε αριθμό, –0,2% σε χωρητικότητα).
Επιβατηγά: 800 πλοία (+2,4% σε αριθμό, –1,4% σε χωρητικότητα).
Λοιπά πλοία: 282 πλοία (+1,4% σε αριθμό, +0,1% σε χωρητικότητα).
Η κατανομή του στόλου δείχνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της χωρητικότητας συγκεντρώνεται σε πλοία άνω των 30.000 ΚΟΧ, αν και αυτά παρουσίασαν μείωση 3,9% σε αριθμό. Από άποψη ηλικίας, παρατηρείται ενίσχυση του νεότερου στόλου (0-5 ετών), ο οποίος αυξήθηκε κατά 13,6%, γεγονός που καταδεικνύει τάση ανανέωσης.
Συνολικά, η εικόνα του ελληνικού εμπορικού στόλου δείχνει σταθερότητα και ανανέωση, παρά τη μείωση της συνολικής χωρητικότητας. Η στρατηγική σημασία του στόλου για το ελληνικό εμπόριο και την παγκόσμια ναυτιλία παραμένει μεγάλη, καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι διεθνώς κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.