Ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζουν εν κινήσει: Η Γερμανία ανοίγει τον δρόμο – FinanceNews.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζουν εν κινήσει: Η Γερμανία ανοίγει τον δρόμο - FinanceNews.gr



Πιλοτικό έργο στη Γερμανία δοκιμάζει αυτοκινητόδρομο που φορτίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν κινήσει μέσω επαγωγικών πηνίων κάτω από την άσφαλτο

 

Μια τεχνολογία που μέχρι πρόσφατα έμοιαζε με επιστημονική φαντασία δοκιμάζεται πλέον σε πραγματικές συνθήκες στη Γερμανία. Στον αυτοκινητόδρομο A6, κοντά στο Άμπεργκ, ξεκίνησε ένα πιλοτικό έργο που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια της οδήγησης, μέσα από χάλκινα πηνία ενσωματωμένα κάτω από την άσφαλτο. Η εφαρμογή αυτή, εφόσον αποδειχθεί αποτελεσματική, θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη φόρτιση και την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα πηνία είναι τοποθετημένα περίπου 12 εκατοστά κάτω από το οδόστρωμα και μπορούν να προσφέρουν ισχύ έως 25 kW σε οχήματα εξοπλισμένα με ειδικό δέκτη. Ο δέκτης αυτός δεν αποτελεί ακόμη τμήμα του βασικού εξοπλισμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά αναμένεται σύντομα να διατίθεται ως πρόσθετη επιλογή, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων με μικρότερες μπαταρίες και χαμηλότερο κόστος χρήσης.

Το έργο υλοποιείται από την Electreon Germany, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Friedrich Alexander Erlangen-Nürnberg, με χρηματοδότηση από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Ενέργειας της Γερμανίας. Σε αυτή τη φάση, οχήματα ειδικά εξοπλισμένα διανύουν κατ’ επανάληψη το πιλοτικό τμήμα μήκους ενός χιλιομέτρου, ώστε να μετρηθούν η σταθερότητα, η αποδοτικότητα και η συνολική απόδοση του συστήματος σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Διεθνής τάση και επόμενα βήματα

Παρόμοιες πρωτοβουλίες βρίσκονται σε εξέλιξη και σε άλλες χώρες. Στη Γαλλία, στον αυτοκινητόδρομο Α10, λειτουργεί ήδη διαδρομή δύο χιλιομέτρων με επαγωγική φόρτιση, ενώ Σουηδία, Νορβηγία και ΗΠΑ δοκιμάζουν αντίστοιχες λύσεις. Η τεχνολογία θυμίζει τις ασύρματες βάσεις φόρτισης κινητών τηλεφώνων, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα και με υψηλότερη ενεργειακή ισχύ.

Τα οφέλη για τους οδηγούς είναι ξεκάθαρα: λιγότερες στάσεις για φόρτιση, μεγαλύτερη ευελιξία ταξιδιού και δυνατότητα αγοράς οχημάτων με μικρότερους και ελαφρύτερους συσσωρευτές. Αυτό θα μπορούσε να ρίξει το κόστος παραγωγής και να κάνει τα ηλεκτρικά μοντέλα πιο προσιτά.

Ωστόσο, η ενεργειακή απαίτηση των αυτοκινητοδρόμων παραμένει μία σημαντική πρόκληση. Ένας δρόμος που τροφοδοτεί συνεχώς οχήματα πρέπει να διαθέτει επαρκές ενεργειακό απόθεμα, κάτι που επιβάλλει επενδύσεις σε τοπικές υποδομές, όπως ηλιακά πάρκα σε μεγάλους χώρους στάθμευσης ή εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας. Η ενεργειακή αυτονομία τέτοιων έργων αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ευρεία υιοθέτησή τους.

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης αλλάζει

Αν το πιλοτικό πρόγραμμα της Γερμανίας αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, το μοντέλο θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε εκτεταμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ευρώπη. Η φόρτιση εν κινήσει μπορεί να αποτελέσει τη λύση στο ζήτημα αυτονομίας, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση πιο πρακτική και οικονομικά βιώσιμη για εκατομμύρια οδηγούς.

Η μαζική υιοθέτηση, ωστόσο, θα εξαρτηθεί από τις αποφάσεις των κρατών, την προθυμία επενδύσεων σε υποδομές και τη συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες θα πρέπει να ενσωματώσουν τους νέους δέκτες στα μελλοντικά μοντέλα τους.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Στο 15,4% το μερίδιο αγοράς στην ΕΕ- Οι χώρες πρωταθλητές

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων