Νέες επιδοτήσεις στη Βρετανία για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τα μέτρα εντάσσονται στη στρατηγική κατάργησης πωλήσεων συμβατικών οχημάτων ως το 2030
Η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει την εισαγωγή νέων οικονομικών κινήτρων για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να καταργήσει σταδιακά τα ρυπογόνα αυτοκίνητα και να επιταχύνει τη μετάβαση σε καθαρές μεταφορές.
Η νέα υπουργός Μεταφορών, Heidi Alexander, δήλωσε την Κυριακή 13 Ιουλίου ότι εντός της εβδομάδας θα παρουσιαστούν μέτρα για τη διευκόλυνση της αγοράς EVs, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες των εφημερίδων Telegraph και Times, που κάνουν λόγο για πακέτο επιδοτήσεων και επιχορηγήσεων έως και 700 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 948 εκατ. δολάρια).
Όπως δήλωσε στο BBC, «θα κάνουμε πιο προσιτή την επιλογή για όσους θέλουν να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα».
Παράλληλα, το υπουργείο ανακοίνωσε την πρόθεσή του να επενδύσει 63 εκατομμύρια λίρες στην εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κατοικίες και εμπορικούς χώρους logistics, συμπεριλαμβανομένων και των κατοικιών χωρίς ιδιωτικό χώρο στάθμευσης.
Επιπλέον, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, παρουσιάστηκε πρόγραμμα ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων λιρών για τη στήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών στη μετάβαση προς την παραγωγή οχημάτων μηδενικών εκπομπών.
Οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται στη συνολική στρατηγική του Ηνωμένου Βασιλείου να ενισχύσει τις πωλήσεις EVs, τα οποία σήμερα κοστίζουν κατά μέσο όρο πάνω από τα διπλάσια σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα.
Η χώρα είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, έχοντας δεσμευτεί να καταργήσει τις πωλήσεις καινούργιων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2030 και των υβριδικών έως το 2035.
Ωστόσο, τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ανταποκρίνονται στους στόχους που έχει θέσει η κυβέρνηση για το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές πωλήσεις.
Οι ίδιες επικαλούνται ως βασικά εμπόδια για τους καταναλωτές το υψηλό κόστος αγοράς και την περιορισμένη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.