Ξεκινά ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά»: Σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας με έργο 380 εκατ. ευρώ – FinanceNews.gr

Ξεκινά ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά»: Σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας με έργο 380 εκατ. ευρώ - FinanceNews.gr



Ιωάννινα-Κακαβιά: Ο νέος δρόμος που φέρνει πιο κοντά Ιόνια, Εγνατία και Δυτικά Βαλκάνια, αναβαθμίζει την οικονομική δυναμική της Ηπείρου

 

Σε φάση πλήρους ενεργοποίησης εισέρχεται ο οδικός άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά», ένα έργο με ιδιαίτερη κοινωνική και οικονομική σημασία για την Ήπειρο και την ευρύτερη Δυτική Ελλάδα. Ο νέος δρόμος θα αποτελέσει τη φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα, συνδέοντας ουσιαστικά την Εγνατία με τη Δυτική Βαλκανική ενδοχώρα και δημιουργώντας έναν πιο άμεσο και ασφαλή διάδρομο μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Μετά από μια περίοδο προεργασιών, εγκρίσεων και ρυθμίσεων σε επίπεδο απαλλοτριώσεων και τεχνικών μελετών, η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή των περίπου 70 χιλιομέτρων έχει ξεκινήσει. Ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ως ανάδοχος, έχει ήδη θέσει σε λειτουργία τον μηχανισμό υλοποίησης, προετοιμάζοντας τα εργοτάξια και τη σταδιακή ανάπτυξη του μετώπου εργασιών.

Ο άξονας «Ιωάννινα-Κακαβιά» αποτελεί τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, γεγονός που τον καθιστά κρίσιμο για τη διασυνοριακή κινητικότητα. Η χάραξη περιλαμβάνει νέο τμήμα από τα Ιωάννινα έως το Καλπάκι, συνολικού μήκους περίπου 46 χιλιομέτρων με έξι νέους ανισόπεδους κόμβους, και στη συνέχεια αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου από το Καλπάκι έως το μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς, μήκους περίπου 23 χιλιομέτρων.

Η νέα οδική σύνδεση αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικά την κυκλοφορία στην Περιφερειακή Οδό Ιωαννίνων, κατευθύνοντας τους υπερτοπικούς φόρτους εκτός του αστικού ιστού. Παράλληλα, ενισχύεται η πρόσβαση στη Βιομηχανική Περιοχή και στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, διευκολύνοντας τη βαριά κυκλοφορία και τη διακίνηση εμπορευμάτων.

Το έργο θα λειτουργήσει επίσης ως σημαντικός διάδρομος για την κυκλοφορία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, καθώς μετά την Κακαβιά η οδική σύνδεση οδηγεί προς τις παραλιακές ζώνες και τα Τίρανα, από όπου προέρχεται σημαντικός αριθμός διελεύσεων, με προορισμούς στη Δυτική Πελοπόννησο και τον νότο της χώρας μέσω της Ιόνιας.

Με προϋπολογισμό περίπου 380 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης περί τα τέσσερα με τέσσερα και μισό έτη, ο άξονας σχεδιάζεται με ταχύτητα μελέτης 100 χιλιομέτρων την ώρα και πλήρη αυτοκινητοδρομική διατομή: δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Η γεωμορφολογία της περιοχής καθιστά το έργο τεχνικά απαιτητικό, ωστόσο εκτιμάται ότι η ολοκλήρωσή του θα μεταβάλει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας.

Διαβάστε επίσης: Όμιλος ΑΒΑΞ: Έτοιμη σήραγγα 1,4 χλμ. κάτω από το Γαλάτσι – O Μετροπόντικας «Νίκη» κινείται ολοταχώς για Κυψέλη

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων