Ξενοδόχοι εναντίον Booking: Η Ελλάδα στην πιο μεγάλη τουριστική σύγκρουση της Ευρώπης – FinanceNews.gr

Ξενοδόχοι εναντίον Booking: Η Ελλάδα στην πιο μεγάλη τουριστική σύγκρουση της Ευρώπης - FinanceNews.gr



Οι Έλληνες ξενοδόχοι μπαίνουν στη μεγάλη ευρωπαϊκή μάχη κατά της Booking και άλλων πλατφορμών, διεκδικώντας ρυθμιστικές αλλαγές

 

Περίπου 1.000 Έλληνες ξενοδόχοι συμμετέχουν πλέον ενεργά στη μεγάλη πανευρωπαϊκή διαμάχη απέναντι στις ψηφιακές πλατφόρμες κρατήσεων, όπως η Booking, διεκδικώντας ίσους όρους ανταγωνισμού και δίκαιη μεταχείριση απέναντι στους κολοσσούς του διαδικτύου. Οι Έλληνες επιχειρηματίες της φιλοξενίας συντάσσονται με άλλους 15.000 συναδέλφους τους από όλη την Ευρώπη, προσφεύγοντας στην δικαστική οδό για να σταματήσουν όπως σημειώνουν, αθέμιτες πρακτικές που πλήττουν τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Τη διάσταση του θέματος ανέδειξε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός, στην 13η Γενική Συνέλευση του φορέα στο πλαίσιο της έκθεσης Xenia. Τόνισε ότι οι ξενοδόχοι απαιτούν από τις μεγάλες πλατφόρμες να συμμορφωθούν με τον ευρωπαϊκό Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) και να σταματήσουν να εκμεταλλεύονται τη δεσπόζουσα θέση τους. Υπενθύμισε μάλιστα ότι το ζήτημα συζητήθηκε και στη συνάντηση που είχε, ως πρόεδρος της HOTREC, με την πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Ρομπέρτα Μετσόλα.

Η διεκδίκηση των ξενοδόχων και το DMA

Κεντρικό αίτημα των ξενοδόχων είναι η εφαρμογή του DMA, που απαγορεύει πρακτικές όπως οι «παραλληλίες τιμών», οι οποίες δεν επιτρέπουν στους ξενοδόχους να πουλούν φθηνότερα από τις πλατφόρμες στην ιστοσελίδα τους. Μετά την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ, οι επιχειρηματίες μπορούν πλέον να διαμορφώνουν οι ίδιοι την τιμολογιακή πολιτική τους, στοιχείο που –όπως λένε– είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητά τους.

Ο κλάδος υποστηρίζει ότι η ασύμμετρη δύναμη των OTAs επιβαρύνει οικονομικά τις επιχειρήσεις φιλοξενίας, που καλούνται να επενδύουν, να συντηρούν υποδομές και να λειτουργούν με υψηλά κόστη, ενώ οι πλατφόρμες αποκομίζουν υπερκέρδη χωρίς αντίστοιχη ευθύνη.

Η βραχυχρόνια μίσθωση και η επόμενη μέρα του τουρισμού

Παράλληλα με τη μάχη απέναντι στις πλατφόρμες, οι ξενοδόχοι διεκδικούν ένα αυστηρότερο και συνολικότερο πλαίσιο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Όπως είπε ο κ. Βασιλικός, η ανεξέλεγκτη εξάπλωση του κλάδου επηρεάζει τις τοπικές κοινωνίες και ενισχύει την κρίση στέγασης. Ζήτησε οι ρυθμίσεις να μην περιοριστούν σε όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα.

Ο ίδιος περιέγραψε και τους πέντε πυλώνες που θα πρέπει να στηριχθεί η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια: αυθεντικότητα, βιώσιμη ανάπτυξη, προσέλκυση Ελλήνων εργαζομένων, ενίσχυση της κοινωνικής ευθύνης και μια νέα κουλτούρα φιλοξενίας που συνδέει τον τουρισμό με την τοπική κοινωνία.

Σε αυτό το πλαίσιο, προχωρά ήδη το νέο σύστημα Περιβαλλοντικής Κατάταξης των ξενοδοχείων, το οποίο θεωρείται εργαλείο-κλειδί για τη βιώσιμη ανάπτυξη και απαιτεί συνεργασία με την Πολιτεία για επιπλέον χρηματοδοτικά κίνητρα.

Το κρίσιμο ζήτημα της χρηματοδότησης

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γιάννης Χατζής, ανέδειξε το μεγαλύτερο όπως είπε πρόβλημα του κλάδου, που δεν είναι άλλο από την έλλειψη πρόσβασης στη χρηματοδότηση. «Εννέα στις δέκα ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν μπορούν να βρουν τραπεζικό δανεισμό», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το κόστος της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης επωμίζονται σχεδόν εξ ολοκλήρου οι επιχειρηματίες.

Ο κ. Χατζής υπογράμμισε ότι ο τουρισμός είναι «εθνική ασπίδα» και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κεντρικός πυλώνας της οικονομίας. Κάλεσε τον πολιτικό κόσμο να εγκαταλείψει παρωχημένες αντιλήψεις και να σταματήσει να αντιμετωπίζει τον κλάδο ως «κότα με τα χρυσά αυγά», στηρίζοντας πραγματικές επενδύσεις που δημιουργούν περιφερειακή ανάπτυξη.

Η αγορά του τουρισμού αλλάζει  και οι ξενοδόχοι διεκδικούν ρυθμιστικό ισοζύγιο

Η ευρωπαϊκή μάχη απέναντι στις μεγάλες πλατφόρμες, το αμιγώς ελληνικό πρόβλημα της βραχυχρόνιας μίσθωσης και η ανάγκη βιώσιμης χρηματοδότησης συνθέτουν ένα νέο περιβάλλον για τον ελληνικό τουρισμό.

Οι ξενοδόχοι δηλώνουν πως δεν αντιδρούν στην τεχνολογία ή τις πλατφόρμες, αλλά απαιτούν «κανόνες για όλους», ώστε να διασφαλιστεί ένα υγιές και ανταγωνιστικό οικοσύστημα φιλοξενίας, προς όφελος επιχειρήσεων, εργαζόμενων και επισκεπτών.

Διαβάστε επίσης: Μαζική αγωγή ξενοδόχων κατά της Booking.com στην Ευρώπη

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων