Παπουτσάνης: 40.000 τόνοι σαπουνιού ετησίως στα 155 χρόνια της με πελάτες από Unilever μέχρι Hilton

”Η βιομηχανία είναι σαν το πεντάλ του ποδηλάτου, αν σταματήσεις να κάνεις επενδύσεις, το έχεις χάσει το παιχνίδι”. Τάδε έφη ο CEO της εισηγμένης εταιρείας ειδών υγιεινής και σαπουνιών Παπουτσάνης, Μενέλαος Τασόπουλος, σε ένα κομβικό σημείο για την εταιρεία, στην συμπλήρωση 155 ετών από την ίδρυσή της, το 1870. Σε αυτό το πλαίσιο, επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ προγραμματίζονται την ερχόμενη τριετία από την εισηγμένη Παπουτσάνης, την ώρα που μέχρι το 2024 και τα προηγούμενα τρία χρόνια, είχαν πραγματοποιηθεί 20 εκατ. ευρώ. Οι νέες επενδύσεις, σύμφωνα με όσα τονίστηκαν σε δημοσιογραφική εκδήλωση που έλαβε χώρα στο ”στρατηγείο” της Παπουτσάνης, τη μονάδα της στην Αυλίδα, θα επικεντρωθούν στην ένταξη περαιτέρω αυτοματισμών, με ακόμα περισσότερη χρήση του ΑΙ και για την εν γένει βελτίωση της παραγωγικότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η νέα αποθήκη που ετοιμάζεται αυτό τον καιρό παραπλεύρως της μονάδας, επιφάνειας 2.000 πακέτο θέσεων, αλλά και οι άλλες που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, καθώς η εταιρεία εξακολουθεί να εξαγοράζει ανάλογα με τις ανάγκες και διπλανά οικόπεδα, τα οποία και διαμορφώνει ανάλογα με τις ανάγκες της. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παρούσα φάση το εργοστάσιο της Παπουτσάνης στην Αυλίδα αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρείας, μια έκταση 170.000 τμ και με πάνω από 200 εργαζόμενους, 10 από τους οποίους είναι στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, ενώ αναμένεται να γίνουν ακόμα περισσότερες προσλήψεις το επόμενο χρονικό διάστημα, σε συγκεκριμένες θέσεις.
Οι συνεχείς επενδύσεις έχουν κάνει την εταιρεία να έχει αυξήσει σε σημαντικό βαθμό την παραγωγή της τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Μενέλαο Τασόπουλο, μέσα σε μια εξάωρη βάρδια μπορούν να παραχθούν 450.000 σαπούνια, κάτι που ανεβάζει το νούμερο παραγωγής ετησίως σε 40.000 τόνους.
Μάλιστα, το εργοστάσιο της Παπουτσάνης στην Αυλίδα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, σε 4 βάρδιες και είναι πλέον η μεγαλύτερη σαπωνοποιία της Ευρώπης και αναμένεται να γίνει ακόμα μεγαλύτερη, στην κατηγορία της σαπωνόμαζας, μετά και από το κλείσιμο ανταγωνιστικής Γερμανικής εταιρείας, συνεργάτη της.
Οι συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες
Εν έτει 2025 η Παπουτσάνης θεωρείται και εξαγωγική εταιρεία, καθώς πλέον το 54% των προϊόντων της κατευθύνεται σε ξένες αγορές, ενώ από τον κύκλο εργασιών της το 50% είναι branded (προϊόντα δηλαδή με το σήμα Παπουτσάνης) και το άλλο 50% προϊόντα συμβολαίου που παράγει για τρίτες εταιρείες όπως η Unilever, η Dove, η Le Petit Marsellais, αλλά και αμερικανικές πολυεθνικές. Συνεργάζεται, δε, και με όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ μέσω των ξενοδοχειακών προϊόντων που παράγει, εξάλλου, έχει συμπράξεις με πολυτελείς αλυσίδες φιλοξενίας όπως η Hilton και η Marriott.
Επιπρόσθετα, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να υπάρξει νέα συνεργασία για ένα premium σαπούνι γλυκερίνης, το οποίο θα παράγεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Παπουτσάνης για λογαριασμό μεγάλης αμερικανικής εταιρείας.
Οι αγορές υπό ανάπτυξη
Στα 150 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική βιομηχανία η Παπουτσάνης έχει σημαντικά μερίδια σε αγορές όπως το σαπούνι, κλάδος στον οποίο έχει το 32% της αγοράς, στα κρεμοσάπουνα, με μερίδιο 18%, ενώ ακολουθεί με 7%.
Προσδοκίες έχει η εταιρεία από την είσοδό της, μέσα από την εξαγορά της εταιρείας Αρκάδι πριν από τρία χρόνια, στον κλάδο των απορρυπαντικών, πιάτων και ρούχων. Στην παρούσα φάση, πάντως, το μερίδιο αγοράς είναι πολύ μικρό, 2-3%, κάτι το οποίο προσφέρει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης στην κατηγορία για τα επόμενα χρόνια, με την Παπουτσάνης να προσπαθεί να προσελκύσει το κοινό, λανσάροντας συνεχώς νέα προϊόντα.
Χαρακτηριστικό είναι, εξάλλου, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν από την Παπουτσάνης, ότι για το Αρκάδι από 2 εκατ. ευρώ τζίρο πριν την εξαγορά, το 2022, την ερχόμενη χρόνια η εταιρεία άγγιξε τα 2 εκατ. ευρώ και το 2025 αναμένεται να κλείσει στα 6 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εισηγμένη, με αξία 220 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ συνολικά οι αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία αγγίζουν τα 600 εκατ. ευρώ.
Η αγορά της περιποίησης κατοικίδιων ζώων, επίσης, είναι μια αγορά, η οποία ενδιαφέρει την εισηγμένη εταιρεία, με προϋποθέσεις, ωστόσο, καθώς στην παρούσα φάση είναι ακόμα αρκετά κατακερματισμένη, κάτι που την αποτρέπει να ακολουθήσει, τουλάχιστον για την ώρα, τον ανταγωνισμό (ΜΕΓΑ, Septona) που, ήδη, έχει κάνει είσοδο σε αυτή με προϊόντα φροντίδας και καθαριότητας.
Η συμμετοχή στη δράση της μείωσης τιμών και το ζήτημα της ενέργειας
Με βάση την επικαιρότητα που θέλει μέσα στις επόμενες ημέρες να γίνεται πιο συγκεκριμένη η λίστα των εταιρειών που θα συμμετάσχουν στη δράση μείωσης τιμών, μια από τις ερωτήσεις που γεννήθηκαν είναι αν η εταιρεία Παπουτσάνης θα λάβει μέρος. Σε αυτό το πλαίσιο, από την εταιρεία τονίζεται ότι έχει συμμετάσχει σε όλες τις δράσεις μειώσεις τιμών που έχουν γίνει από την πολιτεία τα τελευταία χρόνια, ενώ θα λάβει μέρος και σε αυτή που θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες, χωρίς όμως ακόμα να έχει αποφασίσει με ποια προϊόντα.
Την ίδια στιγμή, φλέγον ζήτημα, αν και όχι σε μεγάλες βαθμό όσο στο παρελθόν αποτελεί αυτό της ενέργειας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Μενελαο Τασόπουλο να τονίζει το 2022-2023 είχε φτάσει να έχει 25% αύξηση. Εν έτει 2025 η εταιρεία παράγει το 35% της ενέργειας της από ΑΠΕ, καθώς έχει φωτοβολταϊκά στη στέγη. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι τα δίκτυα, καθώς ενώ η εταιρεία είναι διατεθειμένη να επενδύσει σε περισσότερες εγκαταστάσεις ΑΠΕ, δεν υπάρχουν διαθέσιμα δίκτυα.
Πάντως, 155 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Παπουτσάνης παραμένει ελληνική εταιρεία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν υπάρξει στο παρελθόν προτάσεις για εξαγορά είτε κάποιου είτε όλου του μετοχικού ποσοστού, τις οποίες, όμως, δεν προχωρά τις συζητήσεις.
Στόχος, τέλος, της εισηγμένης μέχρι το 2028 είναι να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ τζίρο.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.