Πατρών-Πύργου: Από σήμερα σε κυκλοφορία και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα – Μεγαλώνει η Ολυμπία Οδός – FinanceNews.gr

Πατρών-Πύργου: Από σήμερα σε κυκλοφορία και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα – Μεγαλώνει η Ολυμπία Οδός



Πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διοδίων – Μειώνεται στις 2 ώρες και 45 λεπτά το ταξίδι από την Αθήνα ως τον Πύργο

 

Μία ιστορική ημέρα ξεκινά για τη Δυτική Πελοπόννησο καθώς σήμερα το μεσημέρι παραδίδεται στους οδηγούς ολόκληρη η νέα Πατρών – Πύργου, προσθέτοντας 75 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στην Ολυμπία Οδό. Το «κλειδί» για την ολοκλήρωση του άξονα, που πατάει σε νέα χάραξη για 63 χλμ., ήταν η επανένταξή του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, καθιστώντας την σήμερα τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας.

Τα σημερινά εγκαίνια στην έξοδο της Πάτρας, στην περιοχή του κόμβου Μιντιλογλίου, ρίχνουν αυλαία σε ένα έργο που η τοπική κοινωνία ζητά επί δεκαετίες. Χρειάστηκαν όμως σχεδόν 18 χρόνια για να πάρει σάρκα και οστά. Έτσι, σπάει πια η μεταφορική απομόνωση της Ηλείας και μένει να αποφασιστεί το επόμενο βήμα για να φτάσει ο δρόμος ως την Αρχαία Ολυμπία και την Τσακώνα, ολοκληρώνοντας το νοτιότερο κομμάτι της παραχώρησης.

Με τη σημερινή παράδοση στους οδηγούς, περίπου στις 2 το μεσημέρι, και των τελευταίων 10 χιλιομέτρων από Μιντιλόγλι ως Καμίνια, το ταξίδι από την Αθήνα ως τον Πύργο θα είναι συντομότερο κατά 45 λεπτά. Κυρίως όμως θα είναι ασφαλές, ώστε να πάψει πια να είναι η Πατρών-Πύργου ένας από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες της χώρας.

Ακόμη, εκτιμάται πως αυτό το κρίσιμο κομμάτι, η ολοκλήρωση του οποίου από την ΑΒΑΞ ήρθε τέσσερις μήνες μετά τα πρώτα 65 χλμ. που παραδόθηκαν στις 31 Ιουλίου 2025, θα αναδείξει τη δυναμική του δρόμου. Αυτό γιατί μέχρι σήμερα, εξαιτίας των παρακάμψεων που απαιτούνταν για να μπει κανείς στη νέα Πατρών – Πύργου, στο ύψος των Καμινίων, χρειαζόταν περίπου μία ώρα. 

Με την ολοκλήρωση του άξονα, ο οποίος είναι ο πρώτος στη χώρα με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διοδίων, η διαδρομή από την Αθήνα ως την πρωτεύουσα της Ηλείας θα γίνεται σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Επί της ουσίας, το ταξίδι από την Πάτρα ως τον Πύργο μειώνεται στο μισό, φτάνοντας στα 40 μόλις λεπτά.

 

Η ολοκλήρωση του άξονα της Πατρών – Πύργου, που αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η απένταξή της από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το 2014, για λόγους οικονομικής βιωσιμότητας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αλλά και υπό τις έντονες πιέσεις και τοπικών πολιτευτών, ήταν η αρχή του αδιεξόδου. 

Μπορεί η λύση της υλοποίησης της νέας Πατρών – Πύργου ως δημόσιο έργο να έμοιαζε καλό σενάριο, όμως μετά την παρουσίαση του στα τέλη του 2014 και την έναρξη του σχετικού διαγωνισμού, οι τρικλοποδιές συνεχίστηκαν. Η αλλαγή κυβέρνησης το 2015 έφερε ανατροπή στον σχεδιασμό, μιας και ο τότε υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ακύρωσε κάθε ενέργεια και προχώρησε στη σαλαμοποίηση του έργου, το οποίο και χωρίστηκε σε οκτώ επιμέρους εργολαβίες, με επιχείρημα το μοίρασμα της πίτας και σε μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες.

Επιλογή που στοίχησε όμως στο έργο, αφού έφερε καθυστερήσεις, τρεις «ορφανές» εργολαβίες ως και το 2020, αλλά και πολιτικές συγκρούσεις, αφού στο παιχνίδι μπήκε και η υπόθεση Καλογρίτσα που τότε μονοπώλησε την επικαιρότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και στα υπόλοιπα συμβασιοποιημένα τμήματα,  η πρόοδος ήταν από οριακή ως το πολύ 8,7%, ενώ σε μία περίπτωση ο εργολάβος κηρύχθηκε έκπτωτος.

Η επανένταξη του άξονα στην Ολυμπία Οδό ήταν τελικά η λύση που έφερε αποτέλεσμα, παρότι χρειάστηκαν πάνω από δύο χρόνια διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν. Ως αποτέλεσμα, έχοντας αναλάβει τμηματικά την κατασκευή οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και AKTOR, το έργο ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς για τα 75 χλμ. χρειάστηκαν τρεισήμισι χρόνια. 

Διαβάστε επίσης: Η Πατρών-Πύργου στην τελική ευθεία: Ολοκληρώνεται το πιο σύνθετο τμήμα του άξονα (video)

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων