Πετάει… πολύ για το Βέλγιο – Το F-35 που αγόρασε η κυβέρνηση είναι ακριβό, κάνει θόρυβο… δεν μπορεί χωρίς παραβιάσεις

f35_4.JPG


Η Γαλλία εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να χλευάσει την κατάσταση, αποκαλώντας την «κακό βελγικό αστείο»

Ένα πρωτοφανές σκάνδαλο έχει ξεσπάσει στο Βέλγιο σχετικά με την παράδοση των νέων μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35 Lightning II.
Το αεροσκάφος, αν και τεχνολογικά υπερσύγχρονο, αποδεικνύεται υπερβολικά ισχυρό, ακριβό και θορυβώδες για το μικρό βασίλειο, προκαλώντας κύμα επικρίσεων και χλευασμού.

Ο ουρανός του Βελγίου… πολύ μικρός για το F-35

Ο Βέλγος υπουργός Άμυνας, Theo Franken, μιλώντας στο κοινοβούλιο, δήλωσε ότι ο εναέριος χώρος της χώρας δεν «αρκεί» για τις εκπαιδευτικές πτήσεις των μαχητικών.
Ως αποτέλεσμα, η χώρα θα πρέπει να διαπραγματευτεί τη χρήση του εναέριου χώρου της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ολλανδίας για την εκπαίδευση των πιλότων.
Η δήλωση του Franken πυροδότησε έντονο κύμα επικρίσεων και σατιρικά σχόλια, με την εκπομπή 20 Minutes να αναφέρει ότι το Βέλγιο έχει γίνει… περίγελως στο διαδίκτυο, καθώς ο εναέριος χώρος της χώρας θεωρείται πλέον υπερβολικά περιορισμένος για το F-35.
Εκτός όμως από τον περιορισμένο ουρανό, τα νέα F-35 προκαλούν και έντονο θόρυβο. Ο ισχυρός κινητήρας turbojet F135 καθιστά το αεροσκάφος περίπου πέντε φορές πιο θορυβώδες από το προηγούμενο μαχητικό F-16.
Το Υπουργείο Άμυνας ενημέρωσε τις παράκτιες κοινότητες ότι το F-35 έχει σχεδόν διπλάσια ισχύ κινητήρα σε σχέση με το F-16, παράγοντας έναν βαρύτερο και πιο παλλόμενο ήχο.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, οι πτήσεις των F-35 θα γίνονται πιο αραιά, ενώ οι πιλότοι θα εκτελούν περισσότερες ώρες εκπαίδευσης σε προσομοιωτές.

Το πιο ακριβό μαχητικό της χώρας

Το F-35 Lightning II έχει γίνει το πιο ακριβό μαχητικό αεροσκάφος στον στόλο του Βελγίου, με κόστος περίπου 50.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης.
Το γεγονός αυτό καθιστά τις πτήσεις αυστηρά προγραμματισμένες και περιορίζει τις υπερβάσεις κόστους.
Το Βέλγιο είχε παραγγείλει 34 αεροσκάφη F-35A το 2018 και μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί τέσσερα από αυτά.
Το F-35 χρησιμοποιείται επίσης από τις αεροπορικές δυνάμεις της Νορβηγίας, της Ιταλίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ωστόσο στο μικρό Βέλγιο φαίνεται ότι η ισχύς του υπερβαίνει τις πραγματικές ανάγκες της χώρας.
Η υπόθεση αυτή έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις για την αγορά και χρήση των F-35, ενώ η εικόνα του Βελγίου έχει γίνει αντικείμενο χλευασμού στα κοινωνικά δίκτυα.
Το F-35, αν και τεχνολογικό θαύμα, φαίνεται πως για το μικρό βασίλειο της Βόρειας Ευρώπης είναι… υπερβολικό, προκαλώντας απίστευτο θόρυβο, υψηλό κόστος και εκπαιδευτικές δυσκολίες.

Χλευασμός

Η κατάσταση αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη από άλλες χώρες του ΝΑΤΟ.
Ιδιαίτερα η Γαλλία, η οποία αποφάσισε να μην προμηθευτεί το F-35 και αντ’ αυτού επικεντρώθηκε στα δικά της αεροσκάφη Dassault Rafale, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να χλευάσει την κατάσταση, αποκαλώντας την «κακό βελγικό αστείο».
Η Γαλλία έχει επιλέξει να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του συστήματος Future Combat Air System (FCAS) μαζί με τη Γερμανία και την Ισπανία, ενώ το Βέλγιο έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του να συμμετάσχει ως δευτερεύων εταίρος.
Ο CEO της Dassault Aviation, Éric Trappier, αμφισβήτησε τη δέσμευση του Βελγίου στην ανάπτυξη του FCAS, καθώς το ίδιο επεκτείνει την αγορά του F-35.
Η διπλωματική ένταση για το θέμα αυτό υπογραμμίζει την αντίθεση μεταξύ των χωρών του ΝΑΤΟ και τις στρατηγικές επιλογές για το μέλλον των ευρωπαϊκών μαχητικών αεροσκαφών.

Ο ρόλος του Βελγίου στη στήριξη της Ουκρανίας

Η απόκτηση του F-35 έρχεται σε μια περίοδο αυξανόμενης διεθνούς έντασης, κυρίως μετά την έναρξη της ειδικής επιχείρησης της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Στο πλαίσιο της στήριξής του στην Ουκρανία, το Βέλγιο έχει υποσχεθεί να παραχωρήσει 30 από τα 45 F-16 του στην Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία από το 2024.
Αυτή η ενέργεια αντανακλά τη δέσμευση του Βελγίου στην συλλογική άμυνα του ΝΑΤΟ.
Η αντικατάσταση των F-16 με τα F-35 θα επιτρέψει στο Βέλγιο να παίξει καθοριστικό ρόλο στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ, προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες αεροπορικής υπεροχής και υποστήριξης.
Καθώς το Βέλγιο προσπαθεί να ενσωματώσει το F-35 στις δυνάμεις του, οι προκλήσεις που συνδέονται με την εκπαίδευση και τη λειτουργία ενός τόσο προηγμένου αεροσκάφους παραμένουν σημαντικές.
florennes.jpg
Ανυπέρβλητα εμπόδια

Ο περιορισμένος εναέριος χώρος της χώρας είναι ένα σαφές εμπόδιο, και αν και το Βέλγιο έχει στραφεί στους συμμάχους του για εκπαίδευση, αυτή η εξάρτηση ίσως να μην είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.
Στα επόμενα χρόνια, το Βέλγιο θα πρέπει να ισορροπήσει τις στρατηγικές του για τον εκσυγχρονισμό της Πολεμικής Αεροπορίας του, μαζί με τις συνεργασίες του εντός του ΝΑΤΟ και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η συμμετοχή του στο πρόγραμμα FCAS και η συνεχής επέκταση του στόλου F-35 θα είναι κρίσιμα ζητήματα στην ευρωπαϊκή στρατηγική άμυνας.
Η απόκτηση των F-35 από το Βέλγιο είναι ένα κρίσιμο βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των στρατιωτικών του δυνατοτήτων, αλλά αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές χώρες στην Ευρώπη όταν προσπαθούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σύγχρονου πολέμου.
Η περιορισμένη έκταση του εναέριου χώρου και η εξάρτηση από τους συμμάχους του ΝΑΤΟ για εκπαίδευση αποτελούν ένα δύσκολο στοίχημα για το μέλλον της βελγικής Πολεμικής Αεροπορίας.
belgium_b.jpg
www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων