Προτάσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία (ACEA) στην ΕΕ να χαλαρώσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 – Financial Report

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να χαλαρώσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα, βαν και φορτηγά, με μεγαλύτερες περιόδους συμμόρφωσης και μεγαλύτερο ρόλο για τα υβριδικά οχήματα και τα εναλλακτικά καύσιμα, δήλωσε την Τετάρτη η ένωση αυτοκινήτων της ένωσης.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υπέβαλε προτάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αναμένεται να επανεξετάσει τους στόχους της μέχρι το τέλος του έτους, λαμβάνοντας υπόψη την πίεση που ασκείται στον τομέα από τους δασμούς των ΗΠΑ και την κινεζική υπεροχή στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η βασική αρχή της ACEA είναι ότι η μείωση των εκπομπών CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα και βαν κατά 100% έως το 2035 με ενδιάμεσους στόχους για το 2030 δεν είναι πλέον εφικτή, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιμετωπίζουν πρόστιμα για παράγοντες πέρα από τον έλεγχό τους, όπως η ανεπάρκεια σταθμών φόρτισης ή η χαμηλή ζήτηση.
Τα ηλεκτρικά οχήματα κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 15,8% των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, με τα βαν να αντιστοιχούν στο 8,5% και τα φορτηγά στο 3,6%.
Για τα αυτοκίνητα, η ACEA προτείνει η συμμόρφωση με τους στόχους του 2030 να βασίζεται στο μέσο όρο της πενταετούς περιόδου 2028-2032, να δοθεί στα μικρά ηλεκτρικά οχήματα μια εξαιρετική ώθηση για την επίτευξη των στόχων και τα plug-in υβριδικά οχήματα και οι επεκτάσεις αυτονομίας να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο.
Επιθυμεί επίσης τα οχήματα που χρησιμοποιούν καύσιμα με ουδέτερο ισοδύναμο άνθρακα να τεθούν στο ίδιο επίπεδο με τα ηλεκτρικά οχήματα και να δοθούν κίνητρα για πρωτοβουλίες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, όπως η χρήση πράσινου χάλυβα.
Για τα βαν, συνιστά την επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2 για το 2025 κατά την περίοδο 2025-2029 και την τροποποίηση του στόχου μείωσης κατά 50% για το 2030.
Για τα φορτηγά, η ACEA επιθυμεί αναθεώρηση νωρίτερα από το προγραμματισμένο 2027 και επείγουσα δράση για να αποτραπεί η επιβολή προστίμων στους κατασκευαστές επειδή δεν τηρούν τους τρέχοντες στόχους.
Η ACEA δήλωσε ότι πρόκειται για μια πολύ πρόωρη εκτίμηση και ότι η σαφής πλειοψηφία των πωλούμενων οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά. Η ευελιξία δεν θα επιβραδύνει τον μετασχηματισμό, ανέφερε, αλλά θα διασφαλίσει την οικονομική ασφάλεια της Ένωσης.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.