Σε 18μηνη μετάβαση το σύστημα τρόλεϊ – Πρώτο βήμα η αντικατάσταση των γραμμών 17 και 20 – FinanceNews.gr
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από την Κυριακή η διαδικασία αποξήλωσης του εναέριου δικτύου τρόλεϊ, με άμεση επίπτωση τη μεταφορά των γραμμών 17 και 20 σε στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων από σήμερα, Δευτέρα.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, το έργο αποξήλωσης και αντικατάστασης του δικτύου προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα 18 μηνών.
Έκταση του έργου και τεχνικά στοιχεία
Το σχέδιο περιλαμβάνει την αφαίρεση περίπου 70% του υφιστάμενου δικτύου τρόλεϊ σε Αθήνα και Πειραιά, που αντιστοιχεί σε 143 χλμ καλωδίων.
Τα 44 χλμ δικτύου που θα διατηρηθούν εντοπίζονται κυρίως σε τμήματα μεγάλων ευθειών, όπου προβλέπεται η αξιοποίηση των εναπομεινάντων τρόλεϊ, τα οποία εξακολουθούν να διαθέτουν λειτουργική διάρκεια ζωής. Η διατήρηση αυτών των τμημάτων στοχεύει στην ενίσχυση της συχνότητας διέλευσης στα επιλεγμένα κομμάτια του δικτύου.
Οικονομικά οφέλη του σχεδίου
Με βάση τη μελέτη του ΟΑΣΑ, η αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία αποφέρει σημαντικά οικονομικά και λειτουργικά πλεονεκτήματα:
Περισσότερο από 50% μείωση στο λειτουργικό κόστος, εξαιτίας χαμηλότερων δαπανών ενέργειας και συντήρησης.
Αναλογία προμήθειας 2:3, καθώς το κόστος αγοράς δύο νέων τρόλεϊ αντιστοιχεί στην προμήθεια τριών ηλεκτρικών λεωφορείων.
Εξοικονόμηση 20 εκατ. ευρώ από την αποφυγή αναγκαίων επενδύσεων για την αναβάθμιση και συντήρηση του παλαιωμένου δικτύου ηλεκτροκίνησης.
Επιπτώσεις σε επιβάτες και προσωπικό
Οι γραμμές και τα δρομολόγια δεν καταργούνται, αλλά θα εξυπηρετούνται πλέον αποκλειστικά από ηλεκτρικά λεωφορεία. Η μετάβαση αυτή αναμένεται να οδηγήσει σε βαθμιαία αύξηση της συχνότητας δρομολογίων, λόγω του μεγαλύτερου αριθμού διαθέσιμων οχημάτων και της πιο ευέλικτης επιχειρησιακής λειτουργίας σε σχέση με τα τρόλεϊ.
Το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ επισημαίνουν ότι το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού διασφαλίζεται πλήρως, καθώς όλοι οι εργαζόμενοι του δικτύου τρόλεϊ θα συνεχίσουν στην ΟΣΥ χωρίς αλλαγή αντικειμένου ή θέσης.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




