Σούπερ μάρκετ: Τον Οκτώβριο η μείωση σε 1000 προϊόντα – Άγνοια για την Ενιαία Ανεξάρτητη αρχή ελέγχου και τις καταγγελίες Θεοδωρικάκου

financialreport.gr


Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο, ότι άγνοια δηλώνεται από την ΕΣΕ σε σχέση με την Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, η οποία, σύμφωνα με τον Υπουργό, θα κάνει πρεμιέρα το Πάσχα του 2026 και θα ‘’συσπειρώνει’’ όλους τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς σε μία Αρχή. «Δεν έχουμε κάποια γνώση για το πώς θα λειτουργεί αυτή η αρχή, ούτε μας έχει ζητηθεί σχετική συμβολή, τουλάχιστον μέχρι τώρα» τονίζεται από τις πηγές της ΕΣΕ, οι οποίες, ωστόσο, προσθέτουν ότι «περιμένουμε να δούμε αν θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και αν θα απλοποιεί τις διαδικασίες και θα μειώνει τη γραφειοκρατία, κάτι το οποίο είναι ζητούμενο όλων των πλευρών».

Στο πάρα πέντε για την εφαρμογή της μείωσης τιμών σε 1000 προϊόντα

Την ίδια στιγμή, οι πληροφορίες και από την ΕΣΕ επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσουν μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σε 1000 προϊόντα. Είχαν προηγηθεί θεσμικές συναντήσεις ανάμεσα στους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ και του Υπουργείου Ανάπτυξης, μετά από τις οποίες, ήδη, έχουν ξεκινήσει οι σχετικές διαδικασίες από τους εργαζόμενους. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται από την ΕΣΕ «τοποθετούμε την έναρξη της δράσης στις αρχές του Οκτωβρίου» χωρίς, όμως, να είναι ακόμα σαφές ποιες αλυσίδες θα συμμετάσχουν, αλλά και ποια προϊόντα θα βρίσκονται σε αυτή. «Θεωρούμε ότι θα συμμετάσχουν σχεδόν όλες οι αλυσίδες» επισημαίνεται από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ» τονίζεται.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η αντίστοιχη δράση είχε ξεκινήσει στα μέσα Οκτωβρίου και ενώ ήταν να διαρκέσει δύο μήνες, κράτησε μέχρι και τον Ιανουάριο του 2025. Τότε είχαν συμμετάσχει 66 αλυσίδες από όλη τη χώρα και τα προϊόντα σε μειωμένη τιμή ήταν λίγο περισσότερα από 700. Επεξεργασμένα τρόφιμα, χαρτικά και καθαριστικά είχαν την τιμητική τους σε αυτόν τον κατάλογο και κάτι ανάλογο αναμένεται να γίνει και στη φετινή δράση, η οποία αναμένεται να κρατήσει μέχρι τα Χριστούγεννα.

Αύξηση στον τζίρο των σούπερ μάρκετ στο πρώτο επτάμηνο του 2025

Αυτές οι ενέργειες λαμβάνουν χώρα όταν σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Circana, ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ για το πρώτο επτάμηνο του 2025 ανήλθε στα 7,949 δισ. ευρώ (από 7,454 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024).
Από αυτά, τα 6,159 δισ. ευρώ προέρχονται από τα τυποποιημένα προϊόντα και τα υπόλοιπα 1,790 δισ. ευρώ από τα επί ζυγίω, που αφορούν αποκλειστικά τρόφιμα. Επί της ουσίας, τα τυποποιημένα προϊόντα συνεισέφεραν το 77,5% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ το πρώτο επτάμηνο της φετινής χρονιάς.
Την ίδια στιγμή, με βάση τα στοιχεία της Circana, τα hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.), που αντιστοιχούν στο 11,9% του συνολικού τζίρου, κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία πωλήσεων (+7,3%) το επτάμηνο της φετινής χρονιάς.
Σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται τα μικρά καταστήματα (0–400 τ.μ.), που προσφέρουν 12,1% του συνολικού τζίρου και γνώρισαν ανάπτυξη +7,2%.
Ωστόσο, τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις συνολικές πωλήσεις έχουν τα καταστήματα 1.000–2.500 τ.μ. (43,4%), που γνώρισαν άνοδο +5,8%, ενώ ακολουθούν τα καταστήματα 400–1.000 τ.μ., που με μερίδιο αγοράς 32,6% κατέγραψαν άνοδο +4,0%.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων