Στον αέρα η συμφωνία Erdogan – Trump – Η Turkish Airlines απειλεί τη Boeing με ακύρωση της παραγγελίας
Η απρόσμενη προειδοποίηση έρχεται μετά την ανακοίνωση μιας προσωρινής παραγγελίας με τη Boeing για 150 αεροπλάνα Max, η οποία συνέπεσε με συνάντηση στις 25 Σεπτεμβρίου μεταξύ του Προέδρου Recep Tayyip Erdoğan και του Αμερικανού ομολόγου του Donald Trump,
Η Turkish Airlines απειλεί να μεταφέρει την πρόσφατα ανακοινωμένη παραγγελία για αεροσκάφη Boeing 737 Max στην ανταγωνίστρια Airbus, αν οι διαπραγματεύσεις με τον προμηθευτή κινητήρων CFM δεν καταλήξουν σε συμφωνία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του εθνικού αερομεταφορέα.
Η απρόσμενη προειδοποίηση έρχεται μετά την ανακοίνωση μιας προσωρινής παραγγελίας με τη Boeing για 150 αεροπλάνα Max, η οποία συνέπεσε με συνάντηση στις 25 Σεπτεμβρίου μεταξύ του Προέδρου Recep Tayyip Erdoğan και του Αμερικανού ομολόγου του Donald Trump, με την παραγγελία να εξαρτάται από ξεχωριστή συμφωνία για κινητήρες.
Η CFM International, εταιρεία κοινοκτησία των GE Aerospace και Safran, είναι ο μοναδικός προμηθευτής κινητήρων για τα Boeing 737 Max και ανταγωνίζεται την μονάδα Pratt & Whitney της RTX για τις παραγγελίες κινητήρων στην οικογένεια Airbus A320neo.
Διαφωνία για τα κόστη
«Αν η CFM προσφέρει οικονομικά βιώσιμους όρους, τότε θα υπογράψουμε με τη Boeing», δήλωσε ο THY Chair Ahmet Bolat στο Reuters στη Στοκχόλμη αργά την Τετάρτη. Πρόσθεσε ότι οι διαπραγματεύσεις έχουν σημειώσει κάποια πρόοδο, αλλά οι διαφωνίες για τα κόστη παραμένουν.
«Αν η CFM επιμείνει στη στάση της, θα αλλάξουμε σε Airbus. Με την Airbus έχω επιλογές», ανέφερε ο Bolat, αναφερόμενος στους δύο προμηθευτές κινητήρων της ευρωπαϊκής κατασκευάστριας.
Η CFM, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων παγκοσμίως με βάση τον αριθμό των πωληθέντων μονάδων, δήλωσε ότι «δεν αποκαλύπτει λεπτομέρειες συμβολαίων με τους πελάτες της ως πολιτική». Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η παραγγελία αποτελεί μέρος μιας μεγάλης αντικατάστασης και επέκτασης στόλου της Turkish Airlines, που αναμένεται να φτάσει περίπου τα 800 αεροσκάφη έως το 2033, μετά την παραγγελία περισσότερων από 200 αεροσκαφών Airbus το 2023.
Κοινή διαχείριση κινδύνου
Οι πρόσφατες ελλείψεις κινητήρων και οι αυξανόμενες καθυστερήσεις συντήρησης έχουν οδηγήσει σε άνοδο των τιμών των ανταλλακτικών και σε αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ προμηθευτών και αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως.
Η Turkish Airlines αντιμετωπίζει καθυστερήσεις που σχετίζονται με κινητήρες Pratt & Whitney στον υπάρχοντα στόλο Airbus.
Οι κατασκευαστές κινητήρων υποστηρίζουν ότι χρειάζονται ανταμοιβή για τους τεράστιους οικονομικούς κινδύνους που αναλαμβάνουν.
Στην καρδιά της διαμάχης βρίσκεται η κατανομή του κινδύνου για τα μακροχρόνια κόστη επισκευής. Οι κινητήρες πωλούνται συχνά με ζημία, αλλά τα κέρδη προέρχονται από την υπηρεσία συντήρησης που εκτείνεται έως και 20 χρόνια. Αντί να χρεώνουν για κάθε επισκευή ξεχωριστά, οι κατασκευαστές συνάπτουν μακροχρόνιες συμφωνίες βασισμένες στις ώρες πτήσης.
Ωστόσο, η αυξημένη φθορά των σύγχρονων κινητήρων καθιστά τη διαδικασία αυτή πιο επικίνδυνη. Η Turkish Airlines επιμένει σε τέτοιου είδους συμφωνία. σύμφωνα με το Reuters.
Η CFM εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια λιγότερο πρόθυμη για τέτοιες συμφωνίες, προτιμώντας να αναθέτει περισσότερο έργο σε ανεξάρτητα συνεργεία.
Ωστόσο, δύο πηγές της βιομηχανίας αναφέρουν ότι πρόσφατα έχει δείξει μεγαλύτερη ευελιξία σε συμφωνίες ανά ώρα εργασίας με αντάλλαγμα υψηλότερες τιμές.
Παραγγελία για Boeing 777X ακόμα στο τραπέζι
Παρά τις καθυστερήσεις, ο Bolat δήλωσε ότι η THY εξακολουθεί να εξετάζει την παραγγελία του προβληματικού 777X, παρακολουθώντας στενά την εξέλιξή του.
Το μεγαλύτερο δίδυμο τζετ στον κόσμο αναμένεται τώρα έτοιμο το 2027, περίπου επτά χρόνια πίσω από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Ο Bolat πρόσθεσε ότι η THY παραμένει σε τακτική επικοινωνία με τη Boeing, συμπεριλαμβανομένων των συζητήσεων για το 777X, και αξιολογεί ποιες διαδρομές είναι οι πιο κατάλληλες για το αεροσκάφος. «Μόλις έχουμε την κατάλληλη στιγμή, θα παραγγείλουμε κάποια 777X», τόνισε, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία δεν έχει βιαστεί.
www.bankingnews.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




