Στον αέρα ο διαγωνισμός-μαμούθ για τη διασύνδεση Κορίνθου-Κω

«Παγώνει» η διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Νέο, διπλό «μπλόκο» από τη Λευκωσία - FinanceNews.gr



Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για τη διασύνδεση Κορίνθου-Κω, έργο 1,35 δισ.€ που ενσωματώνει τα Δωδεκάνησα στο ηπειρωτικό σύστημα

 

Στην προκήρυξη ενός από τα μεγαλύτερα ενεργειακά έργα των επόμενων ετών προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, ανοίγοντας τον διαγωνισμό για τα υποβρύχια ηλεκτρικά καλώδια της διασύνδεσης Κορίνθου–Κω. Πρόκειται για έργο υψηλής τεχνολογικής και στρατηγικής σημασίας, που αφορά τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση καλωδιακού συστήματος υψηλής τάσης συνεχούς ρεύματος (HVDC), συνολικού μήκους περίπου 1.290 χιλιομέτρων, με αμφίδρομη ροή ισχύος και μεταφορική ικανότητα 1.000 MW.

Η διασύνδεση Κορίνθου–Κω αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη υποβρύχια γραμμή HVDC που υλοποιεί ο Διαχειριστής, μετά τη διασύνδεση Κρήτης–Αττικής, και συνιστά καθοριστικό βήμα για την πλήρη ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων στο ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Επένδυση 1,35 δισ. ευρώ και κριτήριο το οικονομικά συμφέρον αποτέλεσμα

Ο προϋπολογισμός του καλωδιακού τμήματος του έργου ανέρχεται σε 1,35 δισ. ευρώ, με την ανάθεση να πραγματοποιείται βάσει της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς. Το έργο συγκαταλέγεται στα πλέον απαιτητικά τεχνικά εγχειρήματα του ελληνικού συστήματος μεταφοράς, τόσο λόγω μήκους όσο και λόγω βάθους και γεωμορφολογίας της περιοχής.

Η συγκεκριμένη διασύνδεση λειτουργεί ως «κορμός» για την επόμενη φάση ηλεκτρικής ενοποίησης των Δωδεκανήσων, καθώς θα επιτρέψει την περαιτέρω διασύνδεση της Ρόδου και της Καρπάθου μέσω καλωδίων υψηλής τάσης εναλλασσόμενου ρεύματος (HVAC). Με αυτόν τον τρόπο αναβαθμίζεται δραστικά η ασφάλεια ηλεκτροδότησης και για μικρότερα νησιά του συμπλέγματος, τα οποία σήμερα εξαρτώνται έμμεσα από υποδομές μέσης τάσης.

Περιβαλλοντικό και καταναλωτικό όφελος

Η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων έχει έντονο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς οδηγεί στην απόσυρση των ρυπογόνων πετρελαϊκών μονάδων που λειτουργούν στα μη διασυνδεδεμένα νησιά. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά τις χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, οι οποίες επιβαρύνουν το σύνολο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα.

Το έργο εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την απανθρακοποίηση του ενεργειακού συστήματος και τη μείωση του κόστους ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά, ενισχύοντας τη σταθερότητα και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Χρηματοδότηση και ευρωπαϊκή στήριξη

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει ήδη αξιολογήσει θετικά το έργο, με την υπογραφή δανειακής σύμβασης για τη συνολική χρηματοδότηση της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2026. Παράλληλα, ο ΑΔΜΗΕ έχει καταθέσει αίτημα επιχορήγησης από το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών, ενώ εντός Ιανουαρίου αναμένεται να υποβληθεί και αίτημα χρηματοδότησης από τον Μηχανισμό Δίκαιης Μετάβασης.

Με τον διαγωνισμό για τη διασύνδεση Κορίνθου-Κω, ο ΑΔΜΗΕ θέτει τις βάσεις για έναν νέο ενεργειακό χάρτη στο Αιγαίο, ενισχύοντας την ασφάλεια εφοδιασμού, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και διαμορφώνοντας συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης για τα νησιά.

Διαβάστε επίσης: GRITA 2: Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τις έρευνες βυθού της νέας διασύνδεσης Ελλάδας-Ιταλίας

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων