ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ

Οικονομικά Άρθρα και Ειδήσεις με άποψη

Τοποθέτηση του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή κατά την δεύτερη ημέρα συζήτησης του Σ/Ν για το Υπαίθριο Εμπόριο

Share:

 

 

 

 

Τοποθέτηση Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή κατά την δεύτερη ημέρα συζήτησης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του υπαίθριου εμπορίου»:

 

«Όπως είχα δεσμευτεί στο Σώμα καταθέτω τις νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Εδώ έχουμε ενσωματώσει την αλλαγή της υποχρέωσης όσον αφορά στο ΟΣΔΕ, δηλαδή το 50% με δήλωση του παραγωγού ως προς την πώληση. Το λέω, γιατί ακούστηκε πολλές φορές από συναδέλφους στη συζήτηση, ότι πλέον το άρθρο αλλάζει και η διαδικασία γίνεται έτσι όπως ήταν η πρόταση από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας αλλά ήταν και η επίσημη πρόταση των παραγωγών, άρα, νομίζω ότι με αυτό τελειώνει η κριτική για το νομοσχέδιο.

Επίσης, έχουμε βάλει εδώ το ότι το νομοσχέδιο θα ισχύσει από 1ης Φεβρουαρίου 2022, όπως είχαμε δεσμευτεί, καθώς και όλες τις άλλες αλλαγές, τις οποίες είπαμε επί του νομοσχεδίου, όσον αφορά στην αλλαγή των τιμών, την πενταετή διάρκεια της άδειας του παραγωγού για να εξομοιώνεται με του εμπόρου, όλα αυτά που ακούσαμε κατά τη διάρκεια της συζήτησης στις Επιτροπές αλλά και στην ολομέλεια και είχαμε δεσμευτεί να καταθέσουμε.

Έχει γίνει και μία νομοτεχνική βελτίωση, που αξίζει να την αναφέρω, στην τροπολογία για τον εσωτερικό ελεγκτή. Έχουμε προσθέσει όχι ένα πιστοποιητικό αλλά έξι διαφορετικά πιστοποιητικά τα οποία θα μπορούν να αποτελούν το ελάχιστο για να έχει ο  εσωτερικός ελεγκτής το δικαίωμα να κάνει αυτή την δουλειά κατόπιν της σχετικής συζήτησης που είχε προηγηθεί και εδώ χθες και με το Οικονομικό Επιμελητήριο και γενικά στον δημόσιο διάλογο ο οποίος προηγήθηκε.

Με αυτές τις νομοτεχνικές βελτιώσεις, που μόλις τώρα καταθέσαμε, στην ουσία μόνο ένα αίτημα, που μας έχει τεθεί στον δημόσιο διάλογο δεν έχει γίνει ακόμα δεκτό. Είναι η δυνατότητα ίδρυσης των ανεξάρτητων νομικών προσώπων στους φορείς των λαϊκών αγορών. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος προς αυτό.

Όσον αφορά στην αρμοδιότητα στους δήμους, αν γράφαμε γενικά ότι οι φορείς των λαϊκών αγορών θα μπορούν να ιδρύσουν – δύνανται, όπως ήταν η πρόταση από το χώρο των λαϊκών αγορών να ιδρύσουν ανεξάρτητο νομικό πρόσωπο- αυτό θα σήμαινε ότι θα μπορούσε ο κάθε δήμος της χώρας να ιδρύσει μία καινούρια εταιρεία για τις λαϊκές αγορές.

Όπως καταλαβαίνετε θα σήμαινε 350 καινούρια εν δυνάμει νομικά πρόσωπα. Όσοι έχουμε κυβερνήσει στη χώρα, αναφέρομαι και στο ΣΥΡΙΖΑ και στο ΠΑΣΟΚ, στο Κίνημα Αλλαγής, καταλαβαίνετε ότι αυτό δεν είναι εφικτό να γίνει. Θα επρόκειτο για το άνοιγμα ενός τεράστιου παραθύρου προσλήψεων και οτιδήποτε άλλο, δαπανών, εξόδων κλπ, που δεν μπορεί να γίνει.

Στο αίτημα των διοργανωτών των λαϊκών αγορών, μάλλον των παραγωγών και των εμπόρων, γιατί αυτό είναι κοινό τους αίτημα, να μεταφερθεί η αρμοδιότητα από τους δήμους στις περιφέρειες, δηλαδή να μην έχουν οι δήμοι, όπως σήμερα είναι οι φορείς των λαϊκών αγορών αλλά να είναι οι περιφέρειες, έχω εξηγήσει από την αρχή ότι αυτό δεν μπορούσε να γίνει.

Πρώτον, έχουμε μεν τη δήλωση της ΕΝΠΕ, στην οποία αναφερθήκατε αρκετοί από εσάς, ως προς τα νομικά πρόσωπα. Και την προηγούμενη δήλωση της ΕΝΠΕ που ζήτησε να πάρουν οι περιφέρειες την αρμοδιότητα για τις λαϊκές αγορές, αλλά έχουμε και τη δήλωση της ΚΕΔΕ και ομόφωνο ψήφισμα της ΚΕΔΕ που μας ζητούν να μην πάρουν οι Περιφέρειες, να διατηρήσουν οι Δήμοι την αρμοδιότητα των λαϊκών αγορών. Αντιλαμβάνεστε ότι το να πάμε να ανοίξουμε ένα κεφάλαιο εμφυλίου πολέμου μεταξύ των Δήμων και των Περιφερειών επ’ αυτού του ζητήματος, δεν θα ήταν σοφό και θέλω να είμαι ειλικρινής.

Αναγνωρίζω ότι και οι Δήμοι έχουν αρμοδιότητα, έχουν λόγο στις λαϊκές αγορές. Αφορά τους πολίτες τους και δεν μπορείς να στερήσεις από τον οικείο Δήμαρχο αυτή τη δυνατότητα. Δεν έχω ακούσει στα σοβαρά από κανένα κόμμα της Βουλής πρόταση να πάρουμε την αρμοδιότητα από τους Δήμους. Να αφαιρέσουμε δηλαδή την υπάρχουσα αρμοδιότητα από τους Δήμους και να τη μεταφέρουμε στις Περιφέρειες. Και ο προηγούμενος νόμος του ΣΥΡΙΖΑ στους Δήμους έδινε την αρμοδιότητα. Όμως, το να φτιάχνουμε 350 ανεξάρτητα νομικά πρόσωπα είναι παντελώς αδύνατο.

Εδώ υπήρξε η αντιπρόταση να υπάρχουν μόνο δύο. Στις δύο Περιφέρειες οι οποίες, βάσει και του προηγούμενου και του υπάρχοντος νόμου, είναι φορείς λαϊκών αγορών. Αναφέρομαι στην Περιφέρεια Αττικής και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που έχει την αρμοδιότητα επίσης σε αυτήν. Πρέπει να σας πω ότι αυτό είναι μία κουβέντα που κάνουμε με το Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο έχει και την καθ’ ύλην αρμοδιότητα για κάτι τέτοιο. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Εσωτερικών για αυτό. Υπάρχουν αρκετές ενστάσεις. Αν ωριμάσει αυτό κάποια στιγμή στο μέλλον, θα μπορέσουμε να το δούμε.

Στην παρούσα φάση πάντως πρέπει να δώσουμε την ευκαιρία στις οικείες Διευθύνσεις των δύο Περιφερειών να συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους και εδώ είμαστε, αν χρειαστεί να κάνουμε αλλαγή αν πράγματι δούμε ότι δεν δουλεύει.

Δεν λέω ότι είναι μία συζήτηση παράλογη. Τα δύο θα είχαν μία κάποια λογική, τα 350 δεν το συζητάω καν. Παρά ταύτα όμως δεν νομίζω ότι πρέπει να μείνουμε τόσο πολύ σε αυτό το θέμα.

Το νομοσχέδιο ήδη έχει ικανοποιήσει το 99% των αιτημάτων όλων των φορέων που ακούστηκαν μέσα στην αίθουσα και θέλω να το πω για άλλη μία φορά επειδή ακούω διαρκώς κριτική για τον τρόπο που νομοθετήσαμε αυτό το νομοσχέδιο.

Θέλω να σας πω ότι είμαι υπερήφανος για τον τρόπο που νομοθετήσαμε αυτό το νομοσχέδιο. Είμαι Βουλευτής 15 χρόνια, νομοσχέδιο που να έχει αλλάξει τόσο δραστικά από την αρχική του εκδοχή μέχρι την τελική του ψήφιση και πολιτική ηγεσία να είναι έτοιμη να κάνει αλλαγές επί της ουσίας, παρεμπιπτόντως να διορθώσει και να συγκεράσει πολλές αντικρουόμενες μεταξύ τους απόψεις, εγώ δεν θυμάμαι πολλά και είμαι υπερήφανος που είμαι Υπουργός σε ένα τέτοιο νομοσχέδιο.

Τώρα αν εσείς εισηγείστε ότι θέλετε τα νομοσχέδια να μην αλλάζουν ποτέ στη Βολή, άρα η Βουλή να έχει ένα τυπικό χαρακτήρα, δεν θα με βρείτε σύμφωνο. Εγώ αντιθέτως, θεωρώ ότι τη Βουλή σημαντικό χώρο κοινωνικού και πολιτικού διαλόγου και τον κατά του Συντάγματος χώρο νομοθέτησης. Η Κυβέρνηση έχει τη νομοθετική πρωτοβουλία, αλλά η Βουλή νομοθετεί. Πολλές από τις αλλαγές που κάναμε, ακούστηκαν και από κόμματα της αντιπολιτεύσεως. Άρα, και η κριτική αυτή είναι λίγο άδικη.

Επί της ουσίας, με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που τώρα καταθέσαμε, σχεδόν όλα όσα ακούστηκαν στην ακρόαση φορέων ως κριτική για το νομοσχέδιο, έχουν αρθεί».

 

Επισυνάπτονται ενημερωτικό σημείωμα & φωτογραφικό υλικό

 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=_21SBiJ9fE4

 

 

 

 

 

Αθήνα, 2 Νοεμβρίου 2021

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 

  1. Διασφαλίζεται η διαφάνεια , η απλούστευση και η συντόμευση των σχετικών με το υπαίθριο εμπόριο διαδικασιών;

 

Ναι, χάρη στη  χρήση  του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος  Ανοικτής Αγοράς (ΟΠΣΑΑ) – Open Market.

 

 

  1. Επιτυγχάνεται αύξηση του εισοδήματος των πωλητών;

 

Ναι, διότι, δεν  απαγορεύεται  η άσκηση  και άλλης  επαγγελματικής  δραστηριότητας. Ιδίως  για τους επαγγελματίες πωλητές, για την ανανέωση της άδειας  τους,  δεν προβλέπεται η υποχρέωση  τήρησης  του εισοδηματικού κριτηρίου, (δηλαδή της υφιστάμενης υποχρέωσης  τα εισοδήματα από άλλη  πηγή, εξαιρουμένων των τεκμαρτών εισοδημάτων, των εισοδημάτων από μισθώματα και αντιμισθίες από θέσεις αιρετών,   να  μην υπερβαίνουν το ποσό του κατωφλίου  της  φτώχειας, μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, που αφορά μονοπρόσωπα νοικοκυριά, όπως αυτό δημοσιεύεται από την ΕΛΣΤΑΤ).

 

 

  1. Ενισχύεται η επιχειρηματικότητα;

 

Ναι, μέσω  των  κανόνων  της  οργάνωσης  και  της  λειτουργίας  όλων των  μορφών του υπαίθριου  εμπορίου (υπαίθριες οργανωμένες αγορές, υπαίθριες  αγορές, στάσιμο και  πλανόδιο εμπόριο). Ιδίως,  όσον  αφορά  τις  υπαίθριες  αγορές, με  έμφαση  τις  λαϊκές  αγορές, οι  οποίες  οργανώνονται  κατά  τρόπο σαφή, με  σκοπό η εύρυθμη  και  αποτελεσματική  λειτουργία τους  να  προσφέρει  στους  παραγωγούς  και  επαγγελματίες  πωλητές  τα  εχέγγυα  για  ασφαλή  και  απρόσκοπτη  επαγγελματική δραστηριοποίηση.

 

  1. Παρέχεται ευελιξία δράσης  και  πολλαπλότητα  επιλογών στη  δραστηριοποίηση  των  πωλητών;

 

Ναι.  Η δραστηριοποίηση  σε  κάθε  μορφή  υπαίθριου  εμπορίου (υπαίθριες οργανωμένες αγορές, στάσιμο και  πλανόδιο εμπόριο) συνδέεται  με  τη συμμετοχή  των πωλητών σε  προκήρυξη. Διακρίνονται  δύο  βασικές  κατηγορίες  προκηρύξεων:  α) η προκήρυξη  για  τη  χορήγηση  νέων  αδειών  (μαζί  με  τις  αντίστοιχες  θέσεις  δραστηριοποίησης σε  υπαίθριες  αγορές  και   το  στάσιμο  εμπόριο  ή τις  αντίστοιχες πλανόδιες  δραστηριοποιήσεις ) και  β) η  προκήρυξη  για  τη  χορήγηση  θέσεων  (σε  υπαίθριες  αγορές – στάσιμο  εμπόριο) και  πλανόδιων  δραστηριοποιήσεων  σε  πωλητές  που  κατέχουν  ήδη  άδεια  και  επιθυμούν  να  δραστηριοποιηθούν   (σε  θέση  ή  πλανοδίως) επιπλέον  των  θέσεων  και  των  πλανόδιων δραστηριοποιήσεων που  ήδη  κατέχουν.  Η  δυνατότητα  δραστηριοποίησης  παρέχεται   σε  όλη  την  επικράτεια  για  όλους  τους  πωλητές  σε  κάθε  μορφή  υπαίθριου  εμπορίου  (με  εξαίρεση το πλανόδιο  εμπόριο  που  ασκείται κατ’  ανώτατο  όριο  σε  τρεις  περιφέρειες).

Επίσης,  στους πωλητές όλων των  κατηγοριών, ταυτόχρονα με την έκδοση  της  άδειάς  τους, προσφέρεται  εργασία  σε  συγκεκριμένες   θέσεις   τις  οποίες και  διατηρούν,  κάθε  φορά  που  ανανεώνουν  την  άδειά  τους.

Τέλος,  όσοι πωλητές  κατά την έναρξη ισχύος του νέου νόμου κατέχουν ήδη  άδεια  παραγωγού ή επαγγελματία  πωλητή, ανανεώνουν  στο εξής  την  άδειά  τους, σύμφωνα  με τις  νέες διατάξεις για  την  ανανέωση  των  αδειών  και διατηρούν τις θέσεις (στις λαϊκές αγορές ή στο στάσιμο εμπόριο) ή τις πλανόδιες  δραστηριοποιήσεις  που  κατέχουν,  για  όσο  χρόνο ανανεώνουν  την  άδεια.

 

 

  1. Παρέχεται βελτίωση των συνθηκών  εργασίας των πωλητών  στο υπαίθριο εμπόριο και  ενισχύεται η  ασφάλεια   στη  δραστηριοποίησή  τους;

 

Ναι, διότι  οι  θέσεις δραστηριοποίησης  στις υπαίθριες αγορές  απεικονίζονται στο τοπογραφικό  διάγραμμα και  αναφέρονται  στον  κανονισμό  λειτουργίας  των    αγορών, ενώ  στο  στάσιμο  εμπόριο , καθορίζονται, σύμφωνα  με  γενικούς  όρους  των  διατάξεων του νόμου, από  τους  οικείους  δήμους , κατόπιν  χωροταξικής  μελέτης και με  βάση  τα  ιδιαίτερα  χωροταξικά χαρακτηριστικά  κάθε περιοχής , καθώς  και  τις  καταναλωτικές  ανάγκες  των  τοπικών  κοινωνιών.

Παράλληλα, παρέχεται ευρεία  δυνατότητα  για  την  αναπλήρωση  και  την υποβοήθηση  των  πωλητών. Επίσης, διατηρείται  και  διευρύνεται  η  δυνατότητα μεταβίβασης  των  θέσεων   ή των  πλανόδιων δραστηριοποιήσεων, καθώς  και  των  αδειών  για  τους  παραγωγούς  και  τους  επαγγελματίες  πωλητές, αντίστοιχα.

Επίσης, οι  πωλητές  στο  υπαίθριο  εμπόριο  διασφαλίζουν   την επαγγελματική  δραστηριότητά  τους, με  ρητή  αναφορά  στις  διατάξεις  του  νόμου, ότι  η  άδεια  ανακαλείται  μόνο  σε  περίπτωση  θανάτου  του κατόχου  της (εφόσον δεν την αποκτήσει άλλο πρόσωπο, σύμφωνα με  όσα προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις)   ή  παραίτησής  του από αυτήν.

 

 

  1. Τι ισχύει για την  ανανέωση  των  αδειών  των  πωλητών;

Οι  παραγωγοί  πωλητές  ανανεώνουν  την  άδειά  τους, κατ’ ανώτατο  όριο, κάθε  τρία χρόνια (διάρκεια  ισχύος  της  άδειας  από  ένα  έως  τρία  χρόνια). Οι επαγγελματίες  πωλητές  κάθε  πέντε  χρόνια  και  οι χειροτέχνες  καλλιτέχνες  κάθε  δύο  χρόνια.

Με   την  ανανέωση  της άδειάς  τους  οι  πωλητές διατηρούν  τις  θέσεις  (σε   λαϊκές  αγορές, σε  αγορές  χειροτεχνών  καλλιτεχνών  και  στο  στάσιμο  εμπόριο) και  τις  πλανόδιες  δραστηριοποιήσεις  που ήδη κατέχουν για  το  χρονικό διάστημα  που  διαρκεί η ανανέωση της άδειας.

 

 

  1. Ενισχύονται οι βραχυχρόνιες  αγορές;

 

Ο  θεσμός  των  βραχυχρόνιων  αγορών  (εμποροπανηγύρεις , θρησκευτικές αγορές, επετειακές, πολιτιστικές, εποχιακές , Κυριακάτικες), ενισχύεται  και   ρυθμίζεται  από  ευρύ  πλέγμα  διατάξεων, στις  οποίες  καταγράφονται   με  τρόπο σαφή και διεξοδικό,  τόσο  οι κανόνες   οργάνωσης  και  λειτουργίας  των αγορών, όσο και  οι  όροι  και  οι  προϋποθέσεις  δραστηριοποίησης  των πωλητών  στις βραχυχρόνιες  αγορές  σε όλη  την επικράτεια, με    έμφαση  στη διασφάλιση  της απρόσκοπτης  εργασίας σε  αυτές, ιδίως  των  πωλητών-κατόχων της βεβαίωσης δραστηριοποίησης  ετήσιας διάρκειας.

Επίσης, ρυθμίζεται  για  πρώτη  φορά  η οργάνωση και  η   λειτουργία  των  αγορών  ρακοσυλλεκτών, καθώς  και  οι  όροι  συμμετοχής  των  ρακοσυλλεκτών  σε  αυτές.

 

 

  1. Υφίσταται αντιστοίχιση των αναγκών  των καταναλωτών  και των  χαρακτηριστικών   των τοπικών οικονομιών  προς  τον αριθμό των  δραστηριοποιούμενων  στο υπαίθριο εμπόριο πωλητών; Διασφαλίζεται  η    ίση  μεταχείριση  προς  τους πωλητές;  Παρέχεται    δημοσιότητα  σχετικά  με  την  αδειοδότηση  και  την  εν  γένει  δραστηριοποίηση  των  πωλητών  στο  υπαίθριο εμπόριο;

 

Όλες  οι  κατηγορίες  αδειών  σε  κάθε  μορφή  υπαίθριου  εμπορίου  προκηρύσσονται  από τους  Δήμους  ή/και τις Περιφέρειες  και  χορηγούνται  με  μοριοδότηση  κριτηρίων,   ανά κατηγορία  πωλητών (παραγωγοί, επαγγελματίες , χειροτέχνες – καλλιτέχνες). Διασφαλίζεται  κατ’ αυτόν  τον  τρόπο, αφενός  η συσχέτιση  του  αριθμού των  νέων   αδειούχων, σε κάθε κατηγορία πωλητών, προς  τις  ανάγκες  και  τα  ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής , αφετέρου παρέχεται  ίση  μεταχείριση προς  όλους  τους  πωλητές.

Παράλληλα,  διασφαλίζεται  η μέγιστη  δυνατή  δημοσιότητα, χάρη  στη ρητή  αναφορά  στις  διατάξεις  του  νόμου, για  την  υποχρέωση  ανάρτησης  όλων  των  προκηρύξεων   στον  διαδικτυακό  τόπο  των αρμόδιων  αρχών, καθώς  και  στο Πληροφοριακό Σύστημα  για  το  υπαίθριο  εμπόριο.

 

 

  1. Διευκολύνεται το έργο της  Διοίκησης  στη  διαχείριση  του  υπαίθριου  εμπορίου;

 

Το έργο  των  αρμόδιων  υπηρεσιών  των  Δήμων  και  των  Περιφερειών  της  χώρας, που  επιλαμβάνονται  της  διαχείρισης  του  υπαίθριου  εμπορίου,  εφαρμόζοντας  τις  σχετικές  με  την  οργάνωση  και  τη  λειτουργία  του  διατάξεις, θα υποστηρίζεται  από νομοθετικό πλαίσιο, στο  οποίο  κατά τρόπο σαφή,  ευσύνοπτο  και  περιεκτικό  θα  καταγράφονται   οι  όροι, οι  κανόνες  και  οι  προϋποθέσεις   που  διέπουν  τις  υπαίθριες  εμπορικές δραστηριότητες.

 

 

  1. Τακτοποιούνται και με ποιον  τρόπο,  οι  πωλητές  που  δραστηριοποιούνται  ήδη  στις  λαϊκές  αγορές;

 

Για  τους πωλητές  (παραγωγούς  και  επαγγελματίες), οι οποίοι κατά την έναρξη  ισχύος  του νέου  νόμου  δραστηριοποιούνται  σε  λαϊκές  αγορές, εφαρμόζονται  οι διαδικασίες  «βελτίωσης  θέσης»  και  «χορήγησης  θέσης»,  ως  ακολούθως :

Α) Όσοι  πωλητές  κατέχουν  θέση  που  τους  έχει  αποδοθεί  στο παρελθόν  με  διοικητική  πράξη  μπορούν, εφόσον το  επιθυμούν , να  βελτιώσουν  τη  θέση  τους  συμμετέχοντας στην αντίστοιχη  διαδικασία.

Β) Μετά  το πέρας  της  διαδικασίας  της  «βελτίωσης  θέσης», σε  όσους  πωλητές  δραστηριοποιούνται   σε  λαϊκές  αγορές,   χωρίς  η  θέση  που  κατέχουν  να  τους  έχει  χορηγηθεί, κατά το παρελθόν,   με  διοικητική  πράξη  (συμπεριλαμβανομένων  και  όσων  πωλητών  κατέχουν  προσωρινή θέση, σύμφωνα με τις  διατάξεις  του ν. 4497/2017), χορηγείται  θέση, μέσω  της    διαδικασίας  «χορήγησης  θέσης».

Μετά  την  ολοκλήρωση  των  ανωτέρω  διαδικασιών (δηλ. της  «βελτίωσης  θέσης»  και  της  «χορήγησης θέσης») όλοι οι πωλητές  (παραγωγοί  και επαγγελματίες) που  δραστηριοποιούνται  στις  λαϊκές  αγορές θα κατέχουν  συγκεκριμένη και  αριθμημένη  θέση.

Οι  φορείς  λειτουργίας  των λαϊκών αγορών,  έχοντας σαφή  και  οριστική γνώση  των  συμμετεχόντων  στις  λαϊκές  αγορές ευθύνης τους πωλητών θα  είναι  σε  θέση,   να καθορίσουν  τις  ανάγκες  των  αγορών  τους , ως  προς  τον  αριθμό  των νέων αδειούχων, ανά κατηγορία πωλητών (παραγωγών και επαγγελματιών), καθώς και  τα  αντίστοιχα πωλούμενα  είδη, προκειμένου  να  εκδοθούν οι  σχετικές  προκηρύξεις.

 

11.Έχουν δικαίωμα εταιρείες να λαμβάνουν άδεια πωλητή σε υπαίθριες αγορές;

 

Στις λαϊκές αγορές, δικαίωμα συμμετοχής στην προκήρυξη έχουν φυσικά πρόσωπα, αγροτικοί  συνεταιρισμοί και ενώσεις παραγώγων και οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.ΕΠ.) παραγωγικού σκοπού.

Στις αγορές χειροτεχνών-καλλιτεχνών δικαίωμα συμμετοχής στην προκήρυξη έχουν εκτός από τα φυσικά πρόσωπα οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.ΕΠ.) του ν. 4430/2016 (Α΄ 205), οι οποίες δύνανται να καταλαμβάνουν έως δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων δραστηριοποίησης ανά αγορά και μέχρι μία (1) θέση έκαστο.

 

  1. Ποιους πωλητές αφορά η υποχρέωση πώλησης του πενήντα τοις εκατό (50%) της ποσότητας των προϊόντων;

 

Οι κάτοχοι άδειας παραγωγού πωλητή σε  λαϊκές  αγορές , στο στάσιμο και  το πλανόδιο  εμπόριο οφείλουν να πωλούν  τουλάχιστον το  πενήντα τοις εκατό (50%)  της  δηλωθείσας  ποσότητας  στο ΟΣΔΕ, με υπεύθυνη δήλωσή του παραγωγού, για  τα  είδη  που  αναφέρονται στην άδειά  τους. Αν ο παραγωγός είναι μέλος συνεταιρισμού που ασκεί εμπορική δραστηριότητα στα προϊόντα που παράγει, τα ανωτέρω ισχύουν για το 25% της δηλωθείσας ποσότητας.

 

 

 

 



Διαβάστε όλο το Άρθρο…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Previous Article

Η Κορίνα και ο Βασίλης συγκρούονται ανοιχτά στο αποψινό επεισόδιο της σειράς «Άσε μας ρε μαμά»

Next Article

Κορονοϊός: Τα νέα μέτρα που εισηγούνται οι ειδικοί

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν:

Προτεινόμενα:
Οι προβλέψεις των ειδικών για αυξημένα κρούσματα επιβεβαιώνονται και θέτουν…