Το λιώσιμο των πάγων ως η… μεγάλη ευκαιρία των BRICS – Η Ρωσία ετοιμάζεται για στρατηγικό deal με την Ινδία του Modi

Το λιώσιμο των πάγων ως η... μεγάλη ευκαιρία των BRICS - Η Ρωσία ετοιμάζεται για στρατηγικό deal με την Ινδία του Modi

Η συνένωση του διαδρόμου Βορρά – Νότου, του Βόρειου Θαλάσσιου Διαδρόμου και της ήδη υφιστάμενης διαδρομής Vladivostok–Chennai δημιουργεί εντυπωσιακές προοπτικές για το σύνολο του ευρασιατικού εμπορίου

Η ενοποίηση του Βόρειου Διαδρόμου με τον διεθνή διάδρομο μεταφορών Βορρά – Νότου σε ένα ενιαίο σχήμα πρόκειται να αναδιαμορφώσει πλήρως τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, γράφει η ινδική εφημερίδα Daily Pioneer.
Το λιώσιμο των πάγων στην Αρκτική προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες, ακόμη και για χώρες που βρίσκονται μακριά από τον Άπω Βορρά.
Η Κίνα και η Ινδία εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για αυτή την απομακρυσμένη περιοχή, λόγω της σταθερής οικονομικής τους ανόδου και της κοινής τους αντίληψης για τον Βόρειο Θαλάσσιο Διάδρομο ως ένα απολύτως αναγκαίο και σημαντικό θαλάσσιο διάδρομο.
Καθώς αποτελεί τη συντομότερη θαλάσσια οδό μεταξύ της δυτικής Ευρασίας και της περιοχής Ασίας–Ειρηνικού, ο Βόρειος Διάδρομος μπορεί να μειώσει σημαντικά τον χρόνο διαμετακόμισης.

Το στρατηγικό πλεόνεκτημα της πρόσβασης στην Αρκτική

Η ίδια η Αρκτική είναι πλούσια σε φυσικούς πόρους.
Σύμφωνα με την US Geological Survey, περιέχει το 13% των μη ανακαλυφθέντων αποθεμάτων πετρελαίου παγκοσμίως και το 30% των μη ανακαλυφθέντων αποθεμάτων φυσικού αερίου.
«Ενώ η ναυσιπλοΐα ενδέχεται να γίνει ευκολότερη στο μέλλον καθώς υποχωρούν οι πάγοι, σήμερα εξακολουθούν να απαιτούνται παγοθραυστικά. Τα πυρηνοκίνητα πλοία, που μπορούν να λειτουργούν έως και επτά χρόνια χωρίς ανεφοδιασμό, εξασφαλίζουν ασφαλές πέρασμα όλο τον χρόνο. Η χρήση πυρηνικής ενέργειας ενισχύει περαιτέρω τη βιωσιμότητα του Northern Sea Route», αναφέρει το δημοσίευμα.
Στο πλαίσιο της παγκόσμιας αστάθειας, ο διεθνής διάδρομος μεταφορών Βορρά-Νότου, μήκους 7.200 χιλιομέτρων, που συνδέει την Ινδία, το Ιράν, τη Ρωσία και την Ευρώπη, μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως εναλλακτική λύση έναντι της παραδοσιακής διαδρομής μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Ωστόσο, η ενοποίηση των δύο πρωτοβουλιών υπόσχεται ακόμη περισσότερα οφέλη.

Ο κρίσιμος ρόλος της Ινδίας

«Το INSTC αποτελεί ένα βασικό ινδο-ρωσικό πρόγραμμα που ευνοεί πολλές παραθαλάσσιες πόλεις.
Η ενσωμάτωση του Βόρειου Διαδρόμου σε αυτό το δίκτυο θα μπορούσε να βοηθήσει την Ινδία να ανταποκριθεί στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για άνθρακα, υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), λιπάσματα και εμπορευματοκιβώτια.
Ινδικές ενεργειακές εταιρείες όπως η ONGC ήδη διαθέτουν μετοχές σε κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Sakhalin και την Tomsk.
Μια διμερής ομάδα εργασίας εξετάζει τη μεταφορά φορτίων μέσω της Αρκτικής, την από κοινού ναυπήγηση πλοίων και την εκπαίδευση Ινδών ναυτικών στην πλοήγηση σε πολικές συνθήκες», προσθέτει η Daily Pioneer.
Η συνένωση του διαδρόμου Βορρά – Νότου, του Βόρειου Θαλάσσιου Διαδρόμου και της ήδη υφιστάμενης διαδρομής Vladivostok–Chennai δημιουργεί εντυπωσιακές προοπτικές για το σύνολο του ευρασιατικού εμπορίου, αυξάνοντας την οικονομική ελκυστικότητα αυτών των οδών.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων