Το ΠΑΣΟΚ φέρνει το κυκλοφοριακό στη Βουλή: Η Κεντροαριστερά ανεβάζει ταχύτητα – FinanceNews.gr


Με αιχμή τον αστικό σχεδιασμό και την κινητικότητα, η Χαριλάου Τρικούπη επιχειρεί να μετατοπίσει τη δημόσια συζήτηση από την πόλωση στις λύσεις για την καθημερινότητα.

Η συζήτηση σήμερα στην Ολομέλεια για το κυκλοφοριακό, μετά από επερώτηση του ΠΑΣΟΚ, σηματοδοτεί μια στοχευμένη προσπάθεια της Κεντροαριστεράς να θέσει στο προσκήνιο την προγραμματική της σοβαρότητα, αναδεικνύοντας κενά και παραλείψεις της κυβέρνησης σε ένα από τα πιο πιεστικά προβλήματα της Αττικής.

Στην Κεντροαριστερά υπάρχει κινητικότητα — κυριολεκτικά και πολιτικά. Το ΠΑΣΟΚ φέρνει σήμερα στη Βουλή το κυκλοφοριακό, ένα ζήτημα που επηρεάζει την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών και αναδεικνύει το δομικό έλλειμμα σχεδιασμού των τελευταίων ετών. Η Χαριλάου Τρικούπη επιδιώκει να αξιοποιήσει τη συζήτηση για να μεταφέρει το πολιτικό επίκεντρο από την τοξικότητα στις πρακτικές λύσεις, ένα πεδίο που στελέχη της πράσινης παράταξης θεωρούν προνομιακό.

Είχε προηγηθεί ειδική ημερίδα του κόμματος, όπου συγκοινωνιολόγοι και τεχνοκράτες χαρτογράφησαν τις παθογένειες: κορεσμένες οδικές αρτηρίες, ανεπαρκής δημόσια συγκοινωνία, καθυστερήσεις σε έργα υποδομής, απουσία ενιαίου μητροπολιτικού σχεδιασμού. Ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για μια «Αθήνα ευρωπαϊκών προδιαγραφών», τονίζοντας την ανάγκη για ριζικές τομές και πολιτική βούληση.

«Η κυβέρνηση είχε χρόνια ολόκληρα για να δράσει και δεν έκανε σχεδόν τίποτα. Αντί να επιλύει προβλήματα, τα διαιωνίζει. Εμείς δεν συμβιβαζόμαστε με την παρακμή», σημείωσε ο πρόεδρος του κόμματος, θέτοντας τους τόνους της σημερινής αντιπαράθεσης.

Στη Βουλή, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ αναμένεται να ασκήσουν σκληρή κριτική στην κυβερνητική πολιτική, παρουσιάζοντας παράλληλα συγκεκριμένες παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση της Αττικής. Στο επίκεντρο των προτάσεων βρίσκεται η δημιουργία Ενιαίου Μητροπολιτικού Φορέα Κυκλοφορίας, ο οποίος θα συντονίζει σε πραγματικό χρόνο όλα τα δεδομένα μετακίνησης. Επιπλέον, το κόμμα θα ζητήσει:

  • ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς και βελτίωση της προσβασιμότητας,
  • προσλήψεις προσωπικού και πυκνότερα δρομολόγια σε μετρό, ηλεκτρικό και λεωφορεία,
  • αναβάθμιση των συστημάτων παρακολούθησης της Τροχαίας,
  • συνολική αναμόρφωση του κυκλοφοριακού σχεδιασμού του Κηφισού.

Τη μάχη στο Κοινοβούλιο αναλαμβάνει ο ίδιος ο Νίκος Ανδρουλάκης, πλαισιωμένος από βουλευτές κυρίως της Αττικής, όπου εντοπίζεται και η μεγαλύτερη επιβάρυνση. Μεταξύ των πρωταγωνιστών της συζήτησης οι Τάσος Νικολαΐδης (εισηγητής), Παύλος Γερουλάνος (κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος), Παύλος Χρηστίδης, Μιλένα Αποστολάκη, Μανώλης Χριστοδουλάκης, Δημήτρης Μάντζος, Γιώργος Μουλκιώτης και Κατερίνα Καζάνη.

Η αντιπαράθεση δεν θα περιοριστεί μόνο στο κυκλοφοριακό. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναμένεται να καταλογίσει στην κυβέρνηση αβελτηρία και σε άλλους κρίσιμους τομείς: από τις καθυστερήσεις σε υποδομές και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας έως τα σκάνδαλα που πλήττουν τη δημόσια διοίκηση — με κορυφαίο παράδειγμα το ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ και τη διαχείριση των αγροτικών ενισχύσεων.

Με τη σημερινή συζήτηση, το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να δείξει ότι η πολιτική μπορεί – και πρέπει – να απαντά σε ουσιαστικά προβλήματα. Η κυβέρνηση καλείται να απολογηθεί για χρόνια αδράνειας. Η αντιπολίτευση, από την πλευρά της, επιδιώκει να αποδείξει ότι διαθέτει την τεχνογνωσία, το σχέδιο και τη σοβαρότητα για να στηρίξει ένα νέο μοντέλο λειτουργικής, βιώσιμης και σύγχρονης πόλης.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων