Το σχόλιο της Δευτέρας – Παγκόσμια ημέρα του λογιστή…

Το σχόλιο της Δευτέρας -  Το μητρώο της ΔΕΘ



Εισαγωγή

Καλή εβδομάδα σε όλους!
Η νέα εβδομάδα μας βρίσκει με δύο θέματα που αγγίζουν την
καθημερινότητα των λογιστικών γραφείων και των επιχειρήσεων και
αφορά τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και αλλαγές στη ψηφιακή
διακίνηση των αγαθών.

Από τη μία, οι πρόσφατες διευκρινίσεις για τη διευθέτηση του χρόνου
εργασίας έρχονται να βάλουν τάξη σε ένα από τα πιο πρακτικά ζητήματα
των επιχειρήσεων. Οι εργοδότες καλούνται πλέον να προγραμματίζουν με
μεγαλύτερη ευελιξία τα ωράρια, να καταχωρούν εγκαίρως τις μεταβολές
στην ψηφιακή κάρτα εργασίας και να διασφαλίζουν ότι κάθε υπερωρία,
μετατόπιση ή εναλλαγή βάρδιας είναι διαφανής και αποτυπωμένη ψηφιακά.
Η σωστή ενημέρωση του ΕΡΓΑΝΗ και η συνεργασία με τα λογιστικά
γραφεία καθίστανται κρίσιμες για την αποφυγή λαθών και κυρώσεων.
Παρόλο που έγινε προσπάθεια κωδικοποίησης ωστόσο υπάρχει ανασφάλεια
καθώς είναι πολλές οι αλλαγές στην κατανόηση της εργατική νομοθεσίας και
θα χρειαστεί προσοχή στις συμβουλές που παρέχουμε στους πελάτες μας
για να μην βρεθούμε εκτεθειμένοι.

Από την άλλη, στο πεδίο της φορολογικής διοίκησης, η ψηφιακή
διακίνηση (διαβάστε οπωσδήποτε στο κόμβο το εξαιρετικό άρθρο του
Κώστα Νιφορόπουλου ) που αφορά το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής. Με την
απόφαση Α.1145/4-11-2025, η ΑΑΔΕ καθορίζει το νέο πλαίσιο και
παρατείνει την Β φάση για
όλους, δίνοντας σαφή σήμα ότι η ψηφιακή εποχή είναι εδώ.
Από τον Δεκέμβριο και σταδιακά μέσα στο 2026, κάθε μετακίνηση αγαθών
θα πρέπει να καταγράφεται και να διαβιβάζεται ηλεκτρονικά.
Με την νέα έκδοση 1.012 του mydata εντάσσεται η δυνατότητα έκδοσης
του αντίστροφου Δελτίου Αποστολής για τους εκδότες που αφορά για
παράδειγμα επιστροφές αγαθών όπου η ευθύνη της μεταφοράς ανήκει στον
λήπτη με δικά του μέσα ή όταν ο υπόχρεος αποστολέας δεν θέλει να
εκδώσει Δελτίο Αποστολής επειδή η διακίνηση γίνεται από τον
παραλήπτη.
Προσοχή μην μπερδεύουμε το αντίστροφο Δελτίο Αποστολής με το 10.1,
10.2, 10.3 που αφορά Δελτίο ποσοτικής παραλαβής. Το Δελτίο Αποστολής
9.3 και το αντίστροφο Δελτίο Αποστολής αφορούν πραγματική διακίνηση
(στον δρόμο) ενώ το Δελτίο Ποσοτικής Παραλαβής αφορά τακτοποιήσεις
στις ποσότητες των αγαθών.

Το θέμα της διακίνησης αγγίζει όλες τις επιχειρήσεις και η εφαρμογή
δεν είναι απλώς τυπική καθώς αποτελεί μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας.
Οι επιχειρήσεις καλούνται να ενσωματώσουν νέες διαδικασίες
διακίνησης στα πληροφοριακά τους συστήματα, ενώ οι λογιστές οφείλουν
να συμβουλεύουν τους πελάτες τους, εξασφαλίζοντας ότι όλα τα βήματα
συμμορφώνονται με τα νέα δεδομένα του myDATA.

Πολύ σύντομα ο κάθε λήπτης παραστατικού μέσω του qrcode που
αποτυπώνεται στο παραστατικό που λαμβάνει θα έχει όλες τις
πληροφορίες αναλυτικά τόσο σε pdf μορφή όσο και σε xml mydata και
ευρωπαϊκό μορφότυπο EN16931. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς
μπορεί να ενημερώνει το δικό του λογισμικό με όλες τις πληροφορίες
σε κυκλώματα της Αποθήκης -> Προμηθευτών -> Γενική Λογιστική.

Σήμερα γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα του Λογιστή (μην ξεχάσετε
όσοι έχετε εισιτήριο να έρθετε σήμερα
νωρίς στο Novotel στις 15:00), αξίζει
να σταθούμε για λίγο και να αναλογιστούμε τον ρόλο μας. Πίσω από
κάθε προθεσμία που τηρείται, κάθε ηλεκτρονική υποβολή που
ολοκληρώνεται έγκαιρα, κάθε συμβουλή που προσφέρουμε στους πελάτες
μας ( πολλές φορές υπό πίεση και με σύνθετα δεδομένα ) υπάρχει ένας
επαγγελματίας που προσπαθεί ώστε να τους έχει όλους (κράτος/πελάτες)
ευχαριστημένους.

Είμαστε εκείνοι που μετατρέπουν τη νομοθετική περιπλοκότητα σε
εφαρμόσιμες λύσεις, που διαβάζουν ώστε να προλαβαίνουν τα προβλήματα
πριν γίνουν κυρώσεις. Στηρίζουν έμπρακτα τις επιχειρήσεις με γνώση,
υπευθυνότητα και επαγρύπνηση. Ο ρόλος μας δεν είναι μόνο τεχνικός,
είναι και συμβουλευτικός, στρατηγικός, ακόμα και ψυχολογικός όταν
χρειάζεται να καθοδηγήσουμε έναν επιχειρηματία σε δύσκολες αποφάσεις.
Σε μια εποχή συνεχών αλλαγών και ψηφιακού μετασχηματισμού, η αξία
του λογιστή γίνεται ακόμα πιο ορατή και αναγκαία.

Το πρόβλημα είναι πως μας έχουν ανάγκη, αλλά εμείς δεν έχουμε
συνειδητοποιήσει την πραγματική μας αξία.
Χρόνια πολλά σε όλους μας με δύναμη και υπομονή για όσα έρχονται!
 

Φορολογικές και όχι μόνο αποφάσεις

Η νέα απόφαση για τις δαπάνες αναβάθμισης κτιρίων

Με την απόφαση το μόνο που αλλάζει είναι ότι
επεκτείνεται το μέτρο μέχρι το 2026.

Η εγκύκλιος →

Α.1153/2025  και η κωδικοποιημένη

Α.1197/2024

ΑΜΚΑ και πρόσβαση στις δημόσιες δομές υγείας

Η εγκύκλιος →

Γ2δ/οικ.48556/03-11-2025

 

Υπαγωγή πληγεισών αγροτικών εκμεταλλεύσεων από πλημμύρες (4
και 30 Σεπτεμβρίου 2023) σε περιοχές της Μαγνησίας και
Σποράδων στο καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιχορήγησης για
αντιμετώπιση ζημιών της ΚΥΑ 11476/2025

Η εγκύκλιος →

67385/24-10-2025

Υπαγωγή πλημμυροπαθών (4 και 30 Σεπτεμβρίου 2023) σε
περιοχές της Καρδίτσας στο καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή
επιχορήγησης για αντιμετώπιση ζημιών της ΚΥΑ 11476/2025

Η εγκύκλιος →

67621/24-10-2025

Επιδότηση ενοικίου/συγκατοίκησης για προσωρινή στέγαση
πληγέντων από φυσικές καταστροφές

Η εγκύκλιος →

67959/ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/Α36/30-10-2025

Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα – 2η τροποποίηση
της ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/2024 ΚΥΑ

Η εγκύκλιος →

ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/121757/785/03-11-2025

Οι περιοχές στις οποίες διενεργήθηκε ομαδική καταπολέμηση
δάκου της ελιάς κατά το ελαιοκομικό έτος 2025-2026

Η εγκύκλιος →

Ε.2092/2025

Εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων, παραβάσεων ΚΤΕΟ και
οχημάτων σε ακινησία – Κοινοποίηση διατάξεων της 175625/2025

Η εγκύκλιος →

Ο.3066/2025

Ενιαία θυρίδα Εξωτερικού Εμπορίου – Διασύνδεση και
διαλειτουργικότητα του ΟΠΣ της ΑΑΔΕ

Η εγκύκλιος →

Α.1142/2025

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων