Απογειώνεται η Εθνική Ασφαλιστική, το ΧΑ περιμένει τον Άγιο Βασίλη και η καρδιά των κατασκευών χτυπά στο Ελληνικό – FinanceNews.gr
Για ένα «βαρετό», διαδικαστικό θέμα, την απορρόφηση της Piraeus Holding από την Πειραιώς, συγκεντρώθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής οι μέτοχοι της τράπεζας. Όμως, όσα είχε να πει ο Χρήστος Μεγάλου για την Εθνική Ασφαλιστική δεν ήταν καθόλου βαρετά.
Ο CEO της Πειραιώς αποκάλυψε «φρέσκα» οικονομικά στοιχεία, που δείχνουν ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της Εθνικής Ασφαλιστικής απογειώνονται με απροσδόκητα γρήγορους ρυθμούς.
Όπως τόνισε ο κ. Μεγάλου, στη χρήση του 2024 τα κέρδη της ασφαλιστικής ήταν 14,8 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη στο 10μηνο του 2025 έχει καταγράψει υπερδιπλάσια κέρδη, που ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ. Ο κ. Μεγάλου δεν εξήγησε με πολλές λεπτομέρειες πώς έχει επιτευχθεί αυτή η απογείωση, όμως οι αριθμοί δείχνουν ότι τώρα που μπήκε στην «ομπρέλα» της Πειραιώς η Εθνική Ασφαλιστική πιάνει πολύ καλύτερες επιδόσεις.
Όσο για το ερώτημα που κάποιοι μπορεί να είχαν, αν δηλαδή υπάρχουν σκέψεις για μετονομασία της εταιρείας από Εθνική Ασφαλιστική σε Πειραιώς Ασφαλιστική, ή κάτι ανάλογο, ο κ. Μεγάλου ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται καν θέμα αλλαγής του ιστορικού brand name, που έχει «ιδιαίτερη αξία», όπως είπε. «Η εταιρεία θα λέγεται ”Εθνική Ασφαλιστική, μέλος του ομίλου Πειραιώς”», διευκρίνισε.
Πάντως, όσα χαμόγελα και αν έφεραν στους μετόχους οι ανακοινώσεις για τις επιδόσεις της Εθνικής Ασφαλιστικής, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζονται και οι προκλήσεις που φέρνει στον όμιλο η διαχείριση της κορυφαίας ασφαλιστικής εταιρείας της ελληνικής αγοράς.
Το κλασικό παράδειγμα, από αυτή την άποψη, είναι βεβαίως εκείνα τα γενναιόδωρα, παλιά προγράμματα υγείας με ισόβια κάλυψη, που είναι εδώ και πολύ καιρό το μεγάλο «βαρίδι» για την Εθνική Ασφαλιστική.
Θα έρθει Άγιος Βασίλης στο ΧΑ;
Μόλις 15 συνεδριάσεις χωρίζουν το Χρηματιστήριο Αθηνών από την ολοκλήρωση του 2025 και το μεγάλο ερώτημα της επενδυτικής κοινότητας είναι το εξής: Θα έχουμε (και) φέτος ένα νέο Santa Claus Rally;
Οι ενδείξεις, όπως καθορίζονται αυτήν τη στιγμή, είναι ευνοϊκές: α) Οι εταιρικές παρουσιάσεις στα τελευταία επενδυτικά συνέδρια αφήνουν μια θετική επίγευση για τις περισσότερες εισηγμένες, β) οι αναλυτές προσβλέπουν σε μια νέα μείωση των επιτοκίων από τη Federal Reserve την προσεχή Τετάρτη και γ) ο Γενικός Δείκτης, αν και χωρίς μεγάλη φόρα, βρίσκεται σε απόσταση – αναπνοής από τα υψηλά 15ετίας του Αυγούστου (2.126 μονάδες).
Σύμφωνα με την Beta Χρηματιστηριακή, η επιμονή των τιμών του Γ.Δ. πέριξ των 2.100 μονάδων έχει διαμορφώσει ένα σκηνικό «ανόδου εν αναμονή», καθώς οι όποιες διορθωτικές κινήσεις απορροφούνται γρήγορα, χωρίς να προσφέρονται ουσιαστικές ευκαιρίες επανατοποθέτησης σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών.
Παρότι η θετική κίνηση δεν υποστηρίζεται ακόμη από μεγαλύτερο συγχρονισμό και εντονότερη συμμετοχή των επιμέρους δεικτοβαρών τίτλων, οι αγοραστές διατηρούν τον έλεγχο των συνεδριάσεων με σχετική άνεση, επιβεβαιώνοντας τη θετική τάση.
Υπό αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, η φετινή χρονιά είναι πιθανό να επιφυλάσσει ακόμη ένα ετήσιο υψηλό πριν τη λήξη της, όπως υποδηλώνουν τα ευοίωνα τεχνικά σήματα, το ανοδικό περιθώριο των ταλαντωτών και η μικρή απόσταση που χωρίζει τον Γενικό Δείκτη από τις κορυφές της 14ης Αυγούστου. Όλα, βέβαια, μένουν να αποδειχθούν στην πράξη.
Τα σούπερ ελληνικά ομόλογα
Κάποτε περιμέναμε να πει μια καλή κουβέντα ο Γάλλος πρόεδρος Ολάντ στη Μέρκελ για να μην μας διώξει κακήν κακώς ο Σόιμπλε από την ευρωζώνη. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει τόσο πολύ, που τα ελληνικά ομόλογα «νικούν» κατά κράτος τα γαλλικά, σαν να ήταν η Ελλάδα και όχι η Γαλλία μια από τις ισχυρότερες οικονομίες της ευρωζώνης.
Όποιος ανατρέχει στο ημερήσιο δελτίο του Οργανισμού Δημοσίου Χρέους τρίβει τα μάτια του με τη βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας και τον… ξεπεσμό της Γαλλίας. Το spread των ελληνικών ομολόγων στην 5ετία έναντι των γερμανικών είναι μόλις 22 μονάδες βάσης, ενώ των γαλλικών 46 μ.β. Στη 10ετία, εμείς βρισκόμαστε στις 60 μ.β. και η Γαλλία στις 75. Οι επενδυτές αισθάνονται αρκετά άνετα να δανείσουν την Ελλάδα για 15 χρόνια με spread μόλις 49 μ.β., ενώ για τη Γαλλία η διαφορά επιτοκίου ανεβαίνει στις 77 μ.β.
Η αγορά ομολόγων τιμολογεί πολύ αυστηρά όλα τα προβλήματα της Γαλλίας και υπολογίζει πολύ σοβαρά τον κίνδυνο μιας διακυβέρνησης Λεπέν. Τιμολογεί, όμως, και τις εξαιρετικές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, που, εκτός των άλλων, έχουν κάνει τον Κυριάκο Πιερρακάκη φαβορί για την προεδρία του Eurogroup.
Ούτε σεναριογράφος του Χόλιγουντ θα μπορούσε να τα φαντασθεί όλα αυτά πριν από μια δεκαετία, όταν με χίλια ζόρια και με «πλάτες» της Γαλλίας αποφύγαμε τα (πολύ) χειρότερα…
Οι κατασκευαστικές πάνε Ελληνικό
Η καρδιά των κατασκευών μοιάζει να χτυπά στο Ελληνικό, με σχεδόν όλες τις σημαντικές ελληνικές κατασκευαστικές να εμπλέκονται στα κυριότερα έργα της πρώτης φάσης της επένδυσης της Lamda Development τα οποία μπαίνουν πλέον σε τροχιά παράδοσης.
Οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι κλείνει ο διαγωνισμός για το οικιστικό συγκρότημα Park Rise στο Little Athens με πιθανό νικητή την ΤΕΡΝΑ, ενώ για το νέο συγκρότημα των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα–Γείτονα στο CGS επαφές έχουν γίνει όπως ακούγεται στην αγορά με την ΕΚΤΕΡ.
Επίσης έρχεται και ο διαγωνισμός για τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά και μεταξύ των ενδιαφερόμενων για το έργο φέρονται να είναι οι εταιρείες ΤΕΚΑΛ, Χριστόφορος Κωνσταντινίδης, ΚΕΠΑ Αττικής ΑΤΕ και Αρχιμήδης ΑΤΕ.
Η ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει δύο από τα σημαντικότερα έργα της ανάπλασης, το Ellinikon Mall, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο που θα κατασκευαστεί στη χώρα, και το IRC (Integrated Resort Casino), σε σύμπραξη με τη Hard Rock.
Στο Little Athens, πρωταγωνιστής είναι CBU, η μονάδα που δημιούργησε η Lamda και έχει αναλάβει την ανάπτυξη συνολικά 18 κτιρίων στη γειτονιά, εκ των οποίων τα 9 αποτελούν το συγκρότημα Promenade Heights . Η ΜΕΤΚΑ θα κατασκευάσει το Riviera Galleria με την ΤΕΚΑΛ να αναλαμβάνει εννέα ακόμη οικιστικά συγκροτήματα του The Cove Residences.
Ψηλά και στην επιβατηγό ναυτιλία η Ελλάδα
Μία από τις ισχυρότερες δυνάμεις της θαλάσσιας επιβατικής μεταφοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναδείχθηκε η Ελλάδα που κατέκτησε την δεύτερη θέση μετά την Ιταλία.
Η Ελλάδα κατέγραψε 81,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2024 συμβάλλοντας καθοριστικά στη συνολική ανάκαμψη της θαλάσσιας επιβατικής κίνησης στην ΕΕ, που το 2024 έφτασε τα 417,8 εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν 93,5 εκατομμύρια επιβάτες, ή 22,4 % του συνόλου της ΕΕ, ακολουθούμενα από κοντά από την Ελλάδα με 81,1 εκατομμύρια επιβάτες (19,4 %), ενώ η Δανία κατέλαβε την τρίτη θέση με 41,3 εκατομμύρια επιβάτες (9,9 %).
Μεταξύ 2019 και 2024, οι μισές από τις 10 πρώτες χώρες κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των επιβατών με την Ελλάδα να κερδίζει 7,1 κατακτώντας την 1η θέση σε αύξηση επιβατών και να ξεχωρίζει ως μία από τις λίγες χώρες που σημείωσαν σημαντική άνοδο, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως βασικό πυλώνα του θαλάσσιου τουρισμού και της νησιωτικής συνδεσιμότητας στην περιοχή.
Οι εξελίξεις στον Λιμένα Βόλου
Το τέλος του 2025 έρχεται και μένει να δούμε αν θα φέρει μαζί το νέο στρατηγικό σχεδιασμό για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου, καθώς έχει ήδη επιλεγεί σύμβουλος που εκπονεί το Business Plan και το Στρατηγικό Σχέδιο για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ).
Την ίδια ώρα συνεχίζονται τα έργα αποκατάστασης των λειτουργικών βαθών μετά τα πλημμυρικά φαινόμενα του 2023, με την εκβάθυνση του σημαντικότερου τμήματος να έχει ολοκληρωθεί, γεγονός που επιτρέπει την απρόσκοπτη υποδοχή κρουαζιερόπλοιων.
Βασικοί άξονες για την «επόμενη μέρα» του λιμανιού, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, είναι: η παραχώρηση του παραλιακού μετώπου στον Δήμο Βόλου, η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου διοίκησης του ΟΛΒ, η προώθηση μεγάλων επενδυτικών παρεμβάσεων στις υποδομές και, σε μεταγενέστερο στάδιο, η προσέλκυση διεθνών επενδυτών. Στόχος είναι η αναβάθμιση του λιμανιού σε διαμετακομιστικό κόμβο με διεθνή εμβέλεια.
Η κατάρτιση του νέου σχεδίου έρχεται σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία υπάρχουν νέα δεδομένα και αλλαγές στην διεθνή σκακιέρα, αλλά και μεταβολές σε παγκόσμια κλίμακα που αναδεικνύουν τον ρόλο των Λιμένων στο σύνολο της χώρας.
Το deal στα φάρμακα
Άλλο ένα ηχηρό deal και δη στο χώρο των φαρμάκων, από όπου ξεκίνησαν, ετοιμάζουν τα αδέλφια Κάτσου με την διαδικασία αξιολόγησης προτάσεων εξαγοράς από ξένους και Έλληνες ενδιαφερόμενους να βρίσκεται σε εξέλιξη για την Innovis Pharma AE. Η εταιρεία ανήκει στην VNK Capital της οικογένειας Βασίλη και Νέλλης Κάτσου, σε πλειοψηφικό ποσοστό.
Η Innovis είναι στις πρώτες θέσεις της ελληνικής αγοράς στο τομέα των γενόσημων φαρμάκων, ενώ παράλληλα εμπορεύεται καθιερωμένα και αναπτυσσόμενα προϊόντα Over The Counter και καλλυντικά.
Αν το deal κλείσει θα είναι αρκετά μεγάλο αν και δεν μπορεί να συγκριθεί με την πώληση της Pharmaten από την οικογένεια Κάτσου.
Κλείσιμο της Εγνατίας αλά Αττική Οδό
Έστω και την τελευταία μέρα του έτους θα γίνει το κλείσιμο της παραχώρησης της Εγνατίας, όπως είχε γίνει για όσους θυμούνται και στην εκπνοή του 2024 με την Αττική Οδό καθώς τα έσοδα έχουν υπολογιστεί στον προϋπολογισμό.
Οι διαδικασίες τρέχουν καθώς την Παρασκευή κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που καλύπτει την Κύρωση της Σύμβασης.
Όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές το αργότερο σε δέκα εργάσιμες θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να είναι καθόλα έτοιμη.
Την ίδια ώρα η αναβάθμιση των σηράγγων της Εγνατίας κοστίζει 180 εκατ. ευρώ και το ποσό θα κατατεθεί σε ειδικό λογαριασμό στην Τράπεζα της Ελλάδος. Το ποσό αυτό μειώνει ισόποσα το τίμημα των 1,2 δις. ευρώ που είχε προκύψει από τον διαγωνισμό, ωστόσο είναι πολύ μικρότερο από τα 300 εκατ. ευρώ για τα οποία έκανε λόγο ο Σύλλογος των Εργαζομένων στην Εγνατία Α.Ε.
Η αποτίμηση της SpaceX πήγε στον… Άρη
Ο εποικισμός του πλανήτη Άρη είναι το μεγάλο όνειρο του Έλον Μασκ, αλλά όλα δείχνουν ότι πριν φθάσουν τα πρώτα διαστημόπλοια στον Άρη θα έχει φθάσει η αποτίμηση της SpaceX.
Η εταιρεία του Μασκ, που έχει γίνει κάτι σαν ιδιωτική NASA, ενώ ελέγχει και το εξαιρετικά επιτυχημένο δορυφορικό δίκτυο ίντερνετ της Starlink, δεν έχει περάσει ακόμη την πύλη του αμερικανικού χρηματιστηρίου και η αποτίμησή της βασίζεται σε δευτερογενείς πωλήσεις μετοχών που γίνονται κατά καιρούς, ενώ και οι αναλυτές είναι ελεύθεροι βεβαίως να κάνουν τις δικές τους εκτιμήσεις.
Τον Δεκέμβριο του 2024 είχαν διατεθεί μετοχές της SpaceX σε τιμή 185 δολ., που ανέβαζε την αποτίμησή της στα 350 δισ. δολ. Με αυτό το ποσό πήρε τον τίτλο της πιο πολύτιμης μη εισηγμένης εταιρείας. Τελευταίες πληροφορίες ανέφεραν ότι συζητείται νέα διάθεση μετοχών σε τιμή που ανεβάζει την αξία στα 800 δισ. δολ.! Ευτυχώς, πριν τρελαθούμε τελείως, ο Μασκ διευκρίνισε ότι δεν έχουν βρεθεί επενδυτές να αγοράσουν σε αυτή την τιμή, στην οποία θα γίνει μόνο διάθεση τίτλων στο προσωπικό της εταιρείας.
Όλα αυτά φαίνονται εντελώς τρελά σε οποιονδήποτε ψύχραιμο παρατηρητή και η λέξη «φούσκα» έρχεται αμέσως στο μυαλό. Ας μην βιαστούμε, όμως, να την εκστομίσουμε, γιατί με τη SpaceX ο Μασκ έχει επιτυχίες πραγματικά τρελές. Ποιος θα περίμενε ότι θα βρισκόταν ιδιωτική εταιρεία που θα κατασκεύαζε επαναχρησιμοποιούμενους πυραύλους, που μειώνουν δραματικά το κόστος εκτόξευσης, βάζοντας τα γυαλιά στη NASA;
Πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι η Tesla, όσο και αν έχει πολυσυζητηθεί, στην πραγματικότητα είναι ένας φτωχός συγγενής της SpaceX, που είναι η πραγματικά μεγάλη επιτυχία του Μασκ. Εξ ου και οι αστρονομικές αποτιμήσεις…
- Αποποίηση ευθύνης: Τα αναγραφόμενα στη στήλη αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικών πληροφοριών, που προσφέρονται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν, ως επενδυτική συμβουλή ή πρόταση, προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς/πώλησης μετοχών ή άλλων κινητών αξιών.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




