Από το Nave Constellation στα MR2: Οι κινήσεις ματ της Navios για σταθερά έσοδα – FinanceNews.gr

Η Navios Maritime Partners ανακοίνωσε έσοδα 69,1 εκατ.$ από πωλήσεις πλοίων και νέα ναυλοσύμφωνα 113,9 εκατ.$
Η Navios Maritime Partners, μία από τις πιο ισχυρές ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εισηγμένες στη Wall Street, ανακοίνωσε έσοδα 69,1 εκατ. δολαρίων από το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή οικονομική της πορεία και την προσήλωσή της σε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική εξισορρόπησης ρευστότητας και αποδόσεων.
Η εταιρεία, υπό τη διοίκηση της Αγγελικής Φράγκου, προχώρησε το τελευταίο τρίμηνο στην πώληση τριών πλοίων, δύο panamax και ενός VLCC, ενώ ταυτόχρονα υπέγραψε νέα ναυλοσύμφωνα ύψους 113,9 εκατ. δολαρίων, ενισχύοντας τη σταθερή ροή εσόδων για τα επόμενα έτη.
Πωλήσεις πλοίων και «έξυπνη» διαχείριση στόλου
Οι δύο πρώτες συναλλαγές αφορούν πλοία τύπου Panamax, χωρητικότητας περίπου 77.000 dwt και κατασκευής 2005, τα οποία πουλήθηκαν έναντι 8,3 εκατ. δολαρίων το καθένα. Σύμφωνα με πηγές της ναυλαγοράς, πρόκειται για τα Navios Helios και Navios Sun, τα οποία είχαν ήδη συμπεριληφθεί σε καταλόγους πώλησης από τις αρχές του έτους.
Το τρίτο πλοίο, ένα VLCC (Very Large Crude Carrier) χωρητικότητας 296.988 dwt, κατασκευής 2010, πωλήθηκε έναντι 52,5 εκατ. δολαρίων, μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα συναλλαγή για την εταιρεία. Το πλοίο, ταυτιζόμενο με το Nave Constellation, αναμένεται να παραδοθεί έως το τέλος του 2025.
Με τις παραπάνω κινήσεις, η Navios εξασφαλίζει ευελιξία ισολογισμού, αποδεσμεύοντας κεφάλαια για επενδύσεις σε νεότευκτα και αποδοτικότερα ενεργειακά σκάφη, μειώνοντας παράλληλα το λειτουργικό της ρίσκο.
Νέα ναυλοσύμφωνα ύψους 113,9 εκατ. δολαρίων
Η στρατηγική της εταιρείας δεν περιορίζεται στις πωλήσεις, αλλά συνδυάζεται με στοχευμένες συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης.
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, η Navios Partners υπέγραψε νέα συμβόλαια συνολικής αξίας 113,9 εκατ. δολαρίων:
- Για τρία containerships χωρητικότητας 4.250 teu με μέση διάρκεια 2,6 ετών και ημερήσιο ναύλο 35.085 δολάρια,
- Και για δύο MR2 tankers με ναύλωση διάρκειας ενός έτους και ημερήσιο ναύλο 19.196 δολάρια.
Η εταιρεία παράλληλα παρέλαβε ένα νεότευκτο MR2, ήδη ναυλωμένο για πέντε χρόνια με ημερήσιο ναύλο 22.669 δολάρια, εξασφαλίζοντας σταθερή ροή εισοδημάτων σε μια εποχή έντονων διακυμάνσεων στις αγορές ενέργειας και ναύλων.
Στόλος-κολοσσός και προοπτικές 2025–2028
Ο στόλος της Navios Partners αριθμεί σήμερα 172 πλοία, εκ των οποίων 65 bulk carriers, 56 tankers και 51 containerships, ενώ 25 νέα πλοία αναμένεται να παραδοθούν έως τα μέσα του 2028.
Με βάση τα στοιχεία του Οκτωβρίου, η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει ναυλοσύμφωνα για το 88% των διαθέσιμων ημερών του 2025 και για το 48% του 2026, με συμβολαιοποιημένα έσοδα ύψους 580,4 εκατ. δολαρίων και 749,9 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.
Οι δείκτες αυτοί προοιωνίζονται ισχυρή χρηματοοικονομική σταθερότητα και προβλέψιμες ταμειακές ροές, γεγονός που ενισχύει την ελκυστικότητα της Navios στους θεσμικούς επενδυτές, σε μια περίοδο όπου η ναυλαγορά παραμένει εύθραυστη λόγω γεωπολιτικών εντάσεων και μεταβολών στη ζήτηση ενέργειας.
Αναλυτές: «Η Navios κινείται με ακρίβεια χειρουργού»
Αναλυτές της αγοράς σχολιάζουν ότι η Navios Partners συνεχίζει να αποδεικνύει εξαιρετική στρατηγική διορατικότητα, διατηρώντας ισορροπία ανάμεσα στην κεφαλαιακή αποδοτικότητα και τη μελλοντική επέκταση.
Η αναπροσαρμογή του στόλου, μέσω πωλήσεων παλαιότερων πλοίων και παράλληλων μακροχρόνιων ναυλοσυμφώνων, εντάσσεται σε μια πολιτική ανθεκτικότητας απέναντι στις διακυμάνσεις των ναύλων και των επιτοκίων. Ενώ η διαφοροποίηση σε bulk, tankers και containerships παρέχει σημαντικά περιθώρια ασφάλειας.
Διαβάστε επίσης:Navios Maritime Partners: Συμβασιοποιημένα έσοδα 3,7 δισ. δολαρίων στο χαρτοφυλάκιο
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.