Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούλιο – FinanceNews.gr

Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούλιο - FinanceNews.gr



Αύξηση 0,8% στον αριθμό των πλοίων του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούλιο 2025, με ταυτόχρονη μείωση 2,7% στη χωρητικότητα

 

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε ότι τον Ιούλιο 2025 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, δηλαδή ο αριθμός των πλοίων 100 κόρων και άνω, αυξήθηκε κατά 0,8%, φτάνοντας τα 1.843 πλοία, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024. Πρόκειται για υψηλότερο ρυθμό σε σχέση με το +0,3% που είχε καταγραφεί ένα χρόνο νωρίτερα (Ιούλιος 2024 έναντι Ιουλίου 2023), γεγονός που αποτυπώνει μια μέτρια αλλά σταθερή ανανέωση του στόλου.

Ωστόσο, η θετική αυτή εικόνα συνοδεύεται από μία αντίρροπη τάση στη χωρητικότητα: η ολική χωρητικότητα του στόλου μειώθηκε κατά 2,7%, αγγίζοντας τους 35.214.985 κόρους, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2024. Η πτώση αυτή ακολουθεί το -3,1% της προηγούμενης ετήσιας περιόδου (Ιούλιος 2024 έναντι Ιουλίου 2023), καταδεικνύοντας ότι ο ελληνόκτητος στόλος μεγαλώνει σε αριθμό πλοίων αλλά μικραίνει σε μέσο μέγεθος και χωρητικότητα.

Στρατηγική μετάβασης – Ανανέωση στόλου

Σύμφωνα με αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς, η μείωση της χωρητικότητας οφείλεται κυρίως στην απόσυρση παλαιότερων bulk carriers και tankers, αλλά και στη στροφή προς πιο σύγχρονα, αποδοτικά και περιβαλλοντικά φιλικά πλοία, τα οποία συχνά έχουν μικρότερη μεταφορική ικανότητα αλλά χαμηλότερο ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η τάση αυτή συνδέεται με την αυστηροποίηση των κανονισμών IMO για τις εκπομπές ρύπων (EEXI, CII) και με τη σταδιακή προσαρμογή στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής οδηγίας για το FuelEU Maritime, που ενισχύει τη ζήτηση για νέα πλοία με τεχνολογίες LNG, μεθανόλης ή ακόμη και υδρογόνου.

Η θέση της Ελλάδας στη διεθνή ναυτιλία

Η Ελλάδα παραμένει ηγέτιδα δύναμη στη διεθνή ποντοπόρο ναυτιλία, ελέγχοντας περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα (DWT) και σχεδόν το 60% του ευρωπαϊκού στόλου.

Η αύξηση στον αριθμό των πλοίων, παρά τη μείωση χωρητικότητας, θεωρείται ένδειξη επενδύσεων σε πιο εξειδικευμένα και ευέλικτα πλοία, που ανταποκρίνονται στις νέες εμπορικές και περιβαλλοντικές ανάγκες, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να αξιοποιούν τη ρευστότητα της αγοράς second-hand για να ανανεώνουν γρήγορα τον στόλο τους.

Προοπτικές και προκλήσεις

Η πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία παραμένει η ισορροπία ανάμεσα στην κερδοφορία και τη συμμόρφωση με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο.

  • Οι επενδύσεις σε «πράσινα» πλοία απαιτούν υψηλό κεφάλαιο,

  • ενώ η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές παραμένει ευμετάβλητη λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας και των εμπορικών εντάσεων.

Παρά τα εμπόδια, οι ναυτιλιακοί κύκλοι εκτιμούν ότι η σταδιακή ανανέωση του στόλου θα ενισχύσει τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου.

Διαβάστε επίσης: Ο ελληνικός εμπορικός στόλος μεγαλώνει σε αριθμό, μικραίνει σε «όγκο»

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων