ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οραματίζοντας τις Υποδομές του 2030 – FinanceNews.gr
Η ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου στην Ευρώπη, αξίας περίπου 2 τρισ. ευρώ σήμερα, αναμένεται να φτάσει τα 3 τρισ. ευρώ έως το 2035, σύμφωνα με τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρο Σουρέτη, στο 8th Athens Investment Forum. Η επόμενη δεκαετία προβλέπεται περίοδος δομικού μετασχηματισμού, όπου κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν η ενεργειακή μετάβαση, η κλιματική προσαρμογή και οι τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η πορεία του κλάδου θα στηριχθεί σε τέσσερις κύριους τεχνικο-στρατηγικούς άξονες:
Πράσινη Μετάβαση και Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία
Οι επενδύσεις άνω του 1 τρισ. ευρώ έως το 2030 θα επικεντρωθούν στην ενεργειακή αναβάθμιση 35 εκατ. κτιρίων και στην ανάπτυξη 300 GW ΑΠΕ, με ετήσιο ρυθμό αύξησης έργων ~2,5%. Η εφαρμογή ενεργειακών προτύπων (EPBD, EED) και η ενσωμάτωση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας (BEMS, SCADA) αποτελούν τεχνικά εργαλεία κλειδιά για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της ανθεκτικότητας των κτιριακών υποδομών.
Αναβάθμιση Υποδομών και Ανθεκτικότητα
Η ενίσχυση της συνδεσιμότητας μέσω προγραμμάτων όπως το Connecting Europe Facility και το InvestEU στοχεύει σε επενδύσεις άνω των 500 δισ. ευρώ για οδικά, σιδηροδρομικά και ψηφιακά δίκτυα. Η υιοθέτηση δομικών προτύπων ανθεκτικότητας (EN 1990-1999, Eurocodes) και η ενσωμάτωση τεχνολογιών παρακολούθησης (IoT sensors, real-time monitoring) επιτρέπουν την πρόβλεψη και αντιμετώπιση πιθανών τρωτοτήτων, εξασφαλίζοντας επιχειρησιακή συνέχεια και ασφάλεια.
Ψηφιακός Μετασχηματισμός
Η χρήση BIM, 3D scanning, drone surveying, τρισδιάστατης εκτύπωσης και αλγορίθμων Τεχνητής Νοημοσύνης επιτρέπει μείωση κόστους έως 20% και επιτάχυνση παράδοσης έως 30%. Η ενσωμάτωση ψηφιακών twins και predictive maintenance στα έργα υποδομών επιτρέπει την προληπτική διαχείριση συντήρησης και την αύξηση της αποδοτικότητας.
Αντιμετώπιση έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού
Η έλλειψη ~1,3 εκατ. εργαζομένων σε κρίσιμες ειδικότητες καθιστά αναγκαία την αυτοματοποίηση κατασκευαστικών διαδικασιών, την τυποποίηση δομικών στοιχείων και τη χρήση modular construction, ώστε να διατηρηθεί η παραγωγικότητα και η ποιότητα των έργων.
Σύμφωνα με τον κ. Σουρέτη, οι υποδομές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενσωματώνουν βιωσιμότητα και τεχνολογία σε πρακτικό επίπεδο. Τα φωτοβολταϊκά πάρκα και οι υβριδικοί σταθμοί φόρτισης αποτελούν παραδείγματα υποδομών μηδενικών εκπομπών, ενώ η αξιοποίηση big data και AI επιτρέπει την πρόβλεψη κρίσιμων λειτουργικών παραμέτρων.
Ωστόσο, η επίτευξη υψηλής τεχνικής απόδοσης απαιτεί καθοριστική συμμετοχή της Πολιτείας, ειδικά στην αποσυμφόρηση κρίσιμων οδικών αξόνων, όπως η Λεωφόρος Κηφισού, και στην επιτάχυνση έργων όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, όπου ήδη υπάρχει ανάδοχος.
Η στρατηγική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσανατολίζεται σε πράσινες, “smart” και ανθεκτικές υποδομές, αξιοποιώντας τεχνολογία και καινοτομία για την αύξηση της ποιότητας ζωής και την ασφάλεια των πολιτών, δημιουργώντας ισχυρούς πυλώνες ανάπτυξης για την Ευρώπη του 2030.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




