Δήμας: Το σχέδιο μεταρρύθμισης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας – Νέο πλαίσιο για την αεροναυτιλία – FinanceNews.gr

Δήμας: Το σχέδιο μεταρρύθμισης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας - Νέο πλαίσιο για την αεροναυτιλία - FinanceNews.gr



Ο Χρ. Δήμας παρουσιάζει το σχέδιο για την αεροναυτιλία με 364 δράσεις, θεσμικές αλλαγές και έμφαση στην ασφάλεια πτήσεων

 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο μεταρρύθμισης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), το οποίο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, τη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και κυρίως την αναβάθμιση της ασφάλειας και της ποιότητας υπηρεσιών στον τομέα της αεροναυτιλίας.

Μετά από χρόνια καθυστερήσεων και αποτυχημένων προσπαθειών (2016, 2018, 2020), η κυβέρνηση προχωρά σε μια θεσμική αλλαγή ουσίας, μετατρέποντας την ΥΠΑ από δημόσια υπηρεσία σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, με στόχο μεγαλύτερη ευελιξία, οικονομική αυτοτέλεια και σύγχρονη διοικητική δομή.

Ολιστικό Σχέδιο Δράσης με 364 επιμέρους παρεμβάσεις

Στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης, καταρτίστηκε και υλοποιείται ήδη το Ολιστικό Σχέδιο Δράσης για τη συμμόρφωση με το Δίκαιο της ΕΕ και τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (SES). Το σχέδιο, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με DG MOVE, EASA και EUROCONTROL, περιλαμβάνει 364 δράσεις σε επτά πυλώνες, μεταξύ των οποίων:

  • αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας με το TopSky ATC One,

  • ανάπτυξη υπηρεσιών Data Link,

  • εφαρμογή πλοήγησης βάσει απόδοσης (PBN),

  • υιοθέτηση ραντάρ νέας τεχνολογίας Mode S,

  • θεσμικές βελτιώσεις στο πλαίσιο διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας,

  • μετασχηματισμός της ΥΠΑ με νέα λειτουργική δομή.

Σημαντικό είναι ότι η Ελλάδα έχει ήδη καταθέσει τη 2η Έκθεση Προόδου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (για το διάστημα 1η Ιουλίου – 15 Αυγούστου 2025), αποδεικνύοντας πως η υλοποίηση του σχεδίου προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος.

Από την ασφάλεια πτήσεων έως τον τουρισμό

Η μεταρρύθμιση αυτή δεν περιορίζεται σε θεσμικό επίπεδο. Όπως τονίζει ο υπουργός, σημαίνει:

  • υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας στις πτήσεις,

  • πιο αξιόπιστες υπηρεσίες για επιβάτες και αεροπορικές εταιρείες,

  • ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της χώρας, καθώς η Ελλάδα αποκτά ισχυρότερη θέση στον ευρωπαϊκό αεροπορικό χάρτη,

  • αποφυγή προστίμων και κυρώσεων από την ΕΕ λόγω μη συμμόρφωσης,

  • μια μακροπρόθεσμα βιώσιμη δομή αεροναυτιλίας που μπορεί να ανταποκριθεί στις μελλοντικές προκλήσεις.

Στην καθημερινή παρακολούθηση της υλοποίησης συμβάλλει ειδική Ομάδα Εργασίας, με στελέχη από το υπουργείο, την ΥΠΑ και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία εγκρίνει τα παραδοτέα και διασφαλίζει τον συντονισμό όλων των εμπλεκομένων.

Η μετατροπή της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ και η παράλληλη εφαρμογή του Ολιστικού Σχεδίου Δράσης δεν είναι «μια ακόμη διοικητική αλλαγή». Αποτελούν τομή, με στόχο η Ελλάδα να περάσει σε μια νέα εποχή αεροναυτιλίας, όπου η τεχνολογία, η διαφάνεια και η ασφάλεια θα αποτελούν τα θεμέλια.

Διαβάστε επίσης: Χρίστος Δήμας: Εντός του 2025 η δημοπράτηση του κόμβου Σκαραμαγκά

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων