Διασυνοριακό e-commerce: Πρωταθλήτρια η Κίνα με εξαγωγές άνω των 2 τρισ. γιουάν – FinanceNews.gr

Η Κίνα σπάει ρεκόρ το 2024 στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Πώς διαμορφώνεται η νέα εποχή του παγκόσμιου e-commerce
Με ένα άλμα που επιβεβαιώνει τη διεθνή της εμπορική υπεροχή, η Κίνα ανακοίνωσε ότι οι ετήσιες εξαγωγές μέσω διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 2 τρισεκατομμύρια γιουάν το 2024, δηλαδή περισσότερα από 260 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων (GAC).
Συνολικά, ο κύκλος εργασιών του κινεζικού cross-border e-commerce ανήλθε στα 2,71 τρισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 330 δισ. ευρώ), καταγράφοντας αύξηση 16,9% σε σχέση με το 2023. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τότε που τέθηκαν σε εφαρμογή οι πρώτες πλατφόρμες ψηφιακών εξαγωγών στην Κίνα.
Η νέα «σιδηροτροχιά» της κινεζικής εμπορικής διπλωματίας
Ο Κάι Τσουνγουέι, υψηλόβαθμο στέλεχος της GAC, τόνισε από το βήμα της Διεθνούς Οικονομικής και Εμπορικής Έκθεσης της Κίνας (16-18 Ιουνίου, Λανγκφάνγκ, επαρχία Χεμπέι) ότι το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο αναδιαμορφώνει τις παραδοσιακές εμπορικές δομές, απλοποιώντας διαδικασίες και προσεγγίζοντας ταχύτατα διεθνείς καταναλωτές χωρίς τους φραγμούς των παλαιών μοντέλων εξαγωγών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάπτυξη του τομέα συνέβαλε καθοριστικά στην εθνική στρατηγική εμπορικής επέκτασης, επιτρέποντας σε εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαίες κινεζικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες αγορές, από την Αφρική και τη Λατινική Αμερική μέχρι την Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία.
Η Κίνα επενδύει στο μέλλον της ψηφιακής εφοδιαστικής
Το ρεκόρ του 2024 δεν αποτελεί απλώς έναν αριθμητικό θρίαμβο. Αντικατοπτρίζει μια συστηματική εθνική επένδυση στην τεχνολογία, την εφοδιαστική και τη νομική υποδομή του e-commerce. Πλατφόρμες όπως το Alibaba και το JD.com έχουν ενισχύσει τις υπηρεσίες logistics και τα τελωνειακά interfaces, δημιουργώντας ένα οικοσύστημα διασυνοριακού εμπορίου που εξάγει κυριολεκτικά… με ένα κλικ.
Παρά τις προκλήσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, η Κίνα συνεχίζει να χτίζει πάνω σε αυτό το μοντέλο, εστιάζοντας σε έξυπνες υποδομές, τεχνητή νοημοσύνη και blockchain στις διεθνείς εμπορικές ροές.
Το παγκόσμιο πλαίσιο
Το παγκόσμιο cross-border e‑commerce εκτιμήθηκε το 2024 σε 1,98 τρις. $ (περίπου 1,8 τρισ. €), με προοπτικές να ξεπεράσει τα 5 τρισ. $ ως το 2028 .
Για να γίνει πιο ξεκάθαρη η θέση της Κίνας:
-
ΗΠΑ: ΗΠΑ κατέγραψαν εξαγωγές 605 δισ. $ μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023, κυρίως μέσω πλατφορμών όπως Amazon και Temu.
-
Κίνα: Οι εξαγωγές (προϊόντα προς το εξωτερικό) ανήλθαν σε ~260 δισ. €, δηλαδή περίπου 280 δισ. $ .
-
Ασία–Ειρηνικός: Η περιοχή κατέχει το 23% των παγκόσμιων εισπράξεων, με CAGR ~32,5% έως το 2031 .
Η Κίνα λοιπόν, ενώ πλησιάζει τις ΗΠΑ, συνεχίζει να ηγείται στην αγορά cross-border e‑commerce, τροφοδοτώντας δυναμικά την επέκταση του τομέα.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ένα στα πέντε ευρώ «φεύγει» για Κίνα – SOS από την ΕΣΕΕ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.