Επιστροφή του τρόμου στα περάσματα του Σουέζ: Νέο ναυτικό χτύπημα ανοιχτά της Υεμένης – FinanceNews.gr

Συναγερμός στην Ερυθρά Θάλασσα: Δεξαμενόπλοιο τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από έκρηξη. Σκηνές χάους, άγνωστοι οι δράστες
Εμπορικό πλοίο δέχθηκε χτύπημα από άγνωστο βλήμα περίπου 116 ναυτικά μίλια ανατολικά του λιμανιού του Άντεν στην Υεμένη, με αποτέλεσμα μεγάλη φωτιά να εκδηλωθεί στο κατάστρωμά του, σύμφωνα με το United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO).
Το περιστατικό έλαβε χώρα το Σάββατο, ενώ η ναυτιλιακή κοινότητα παρακολουθεί με ανησυχία το νέο χτύπημα παρά την άτυπη εκεχειρία, λόγω της παύσης πυρός στη Γάζα. Το υπό σημαίας Καμερούν πλοίο, όπως μεταδίδει η Ambrey, βρισκόταν νότια της Άχουαρ της Υεμένης, είχε ξεκινήσει από το Ομάν και κατευθυνόταν στο Τζιμπουτί όταν εκδηλώθηκε έκρηξη.
Ουδείς προς το παρόν έχει αναλάβει την ευθύνη για το χτύπημα, ενώ η έρευνα των αρχών βρίσκεται σε εξέλιξη.
Οι πρώτες πληροφορίες
Η UKMTO ενημέρωσε ότι έχει ενημερωθεί για ένα «άγνωστο βλήμα» που trafτίστηκε το εμπορικό σκαρί. Οι πληροφορίες της Ambrey αναφέρουν ότι το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο, ενώ ένας ναυτικός αγνοείται. Επίσης, έγινε γνωστό ότι το πλοίο έφερε φορτίο υγροποιημένου πετρελαίου, κατάσταση που καθιστά την κατάστασή του ιδιαίτερα επικίνδυνη λόγω ενδεχόμενων εκρήξεων.
Η τοποθεσία, κοντά στο κρίσιμο σημείο του Γουλφ του Άντεν, υπογραμμίζει την ευαλωτότητα των εμπορικών ρευμάτων από τη Μέση Ανατολή προς Ευρώπη και Ασία, ειδικά όταν τα ταξίδια δια μέσου της Ερυθράς Θάλασσας και του Σουέζ απαιτούν ασφάλεια σε ένα περιβάλλον γεωπολιτικής έντασης.
New attack in the Red Sea: Merchant vessel caught fire after shell hit near Yemen A merchant vessel was hit by a shell and caught fire while sailing in waters west of the coast of Yemen, the United Kingdom Maritime Trade Operations Centre (UKMTO) reported on Saturday, with no… pic.twitter.com/mACppjcVeG
— VIVERO del bosque (@viverodelbosque) October 18, 2025
Γιατί συμβαίνει τώρα
Η περιοχή έχει μετατραπεί σε hotspot για επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων, κυρίως από τη σιιτική οργάνωση Houthis της Υεμένης, η οποία υποστηρίζει ότι επιτίθεται σε πλοία που έχει ή υποστηρίζει το Ισραήλ. Αν και σε αυτή την περίπτωση δεν έχει υπάρξει άμεση ανάληψη ευθύνης, η σειρά των πρόσφατων περιστατικών δείχνει ότι οι ένοπλοι της περιοχής μπορούν να δρουν με σχετική ελευθερία.
Η κρίση στην Υεμένη, ο πόλεμος στη Γάζα και η γεωπολιτική αντιπαράθεση στην ευρύτερη Μέση Ανατολή συνθέτουν ένα πλαίσιο όπου η ναυτιλία γίνεται de facto πεδίο αντιπαράθεσης. Η ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα θέρετρα των θαλάσσιων ροών, όμως, δεν φαίνεται να έχει αποτρέψει ακόμη πλήρως τα περιστατικά.
Ποιες οι επιπτώσεις
Η άμεση συνέπεια είναι η αύξηση του κινδύνου για δρομολόγια που διέρχονται από την περιοχή, καθώς και η πιθανή αύξηση του κόστους ασφάλειας, των ασφάλιστρων και, εντέλει, των ναύλων. Εμπορικές εταιρείες ενδέχεται να αναθεωρήσουν τη δρομολόγηση των πλοίων τους, αποφεύγοντας τις «καυτές ζώνες».
Για τη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, ένα πλήγμα στην πλοήγηση μέσα από τον Πορθμό Bab al-Mandab ή τη θάλασσα του Άντεν μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές επιπτώσεις, όπως καθυστερήσεις, αλλαγές διαδρομών, επιβάρυνση κόστους. Ειδικά όταν φορτία υγροποιημένων καυσίμων εμπλέκονται, η ασφάλεια μετατρέπεται σε ζήτημα άμεσου ενδιαφέροντος.
Το επεισόδιο αυτό, πέρα από την τραγικότητα του χτυπήματος, προσθέτει ακόμη ένα «κεφάλαιο» στον μακρύ κατάλογο των επιθέσεων εναντίον εμπορικών πλοίων στην περιοχή. Ο διεθνής θαλάσσιος ανταγωνισμός, οι γεωπολιτικές εντάσεις και η ασάφεια στην ευθύνη δημιουργούν ένα δυσμενές περιβάλλον για τη ναυτιλία. Η διεθνής κοινότητα θα απαιτήσει άμεσα αυξημένη εποπτεία, καλύτερο συντονισμό και ενδεχομένως νέες στρατηγικές για να διασφαλιστεί ότι οι θαλάσσιες γραμμές θα παραμείνουν ανοιχτές και ασφαλείς.
Διαβάστε επίσης: Φονική έκρηξη στα ναυπηγεία Batam: 10 εργάτες νεκροί σε δεξαμενόπλοιο-φέρετρο
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.