Η Βόρεια Ελλάδα αποκτά κρίσιμη σιδηροδρομική πύλη προς Βουλγαρία και Τουρκία – FinanceNews.gr

Έγκριση 277 εκατ. ευρώ από το CEF για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Πύθιο. Πλήρης αναβάθμιση 178 χλμ., με στρατηγική διασύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας-Τουρκίας
Η πρόσφατη έγκριση χρηματοδότησης ύψους 277,2 εκατομμυρίων ευρώ από τον Μηχανισμό «Connecting Europe Facility» (CEF) για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Πύθιο, σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Βόρεια Ελλάδα. Η επένδυση αυτή, σε συνδυασμό με τα 219,6 εκατ. ευρώ για το τμήμα Πύθιο-Ορμένιο, εξασφαλίζει την πλήρη κάλυψη του άξονα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο με συνολική ευρωπαϊκή ενίσχυση που ξεπερνά τα 496 εκατ. ευρώ.
Υποδομές αιχμής για έναν νέο διακρατικό διάδρομο
Το έργο περιλαμβάνει:
-
Αναβάθμιση της μονής γραμμής και κατασκευή υποδομής δεύτερης γραμμής
-
14 σύγχρονους σταθμούς και 5 νέες στάσεις
-
Εγκατάσταση ERTMS (ETCS Level 1, GSM-R, SCADA) και πλήρη ηλεκτροκίνηση με τηλεδιοίκηση
-
Αποκατάσταση συνοδών οδικών υποδομών
-
Εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές Τεχνικές Προδιαγραφές Διαλειτουργικότητας
Με μήκος 178 χλμ., η νέα σιδηροδρομική αρτηρία μετατρέπεται σε διεθνή μεταφορικό άξονα, που θα συνδέει την Ανατολική Ευρώπη με τη Μεσόγειο μέσω Ελλάδας.
Γεωστρατηγική αξία και εμπορευματικό αποτύπωμα
Το έργο εντάσσεται στον ευρωπαϊκό διάδρομο Baltic–Black–Aegean Seas και στην πρωτοβουλία Three Seas Initiative, ενισχύοντας την γεωπολιτική θέση της Ελλάδας και προσδίδοντας στρατηγική σημασία στον άξονα Έβρου. Όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, η αναβάθμιση αφορά όχι μόνο τις εξαγωγές αλλά και τη νέα ευρωπαϊκή πολιτική «military mobility», καθιστώντας τη χώρα κομβικό κρίκο στην μετακίνηση στρατιωτικού υλικού εντός της Ε.Ε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, χαρακτήρισε τη χρηματοδότηση από το CEF ως ξεκάθαρη ψήφο εμπιστοσύνης στην τεχνική ωριμότητα των ελληνικών σιδηροδρομικών μελετών, σημειώνοντας ότι το έργο αναδεικνύει τη Βόρεια Ελλάδα ως εμπορευματικό και γεωοικονομικό κόμβο, με διασύνδεση προς το λιμάνι του Μπουργκάς, τη Μαύρη Θάλασσα και τον Δούναβη.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.