Η Ελλάδα ως logistics hub και ο ρόλος-κλειδί των οδικών μεταφορών: Το μύνημα Θεοδωρικάκου προς μεταφορείς

Η Ελλάδα ως logistics hub και ο ρόλος-κλειδί των οδικών μεταφορών: Το μύνημα Θεοδωρικάκου προς μεταφορείς



Συνάντηση Θεοδωρικάκου με φορείς οδικών μεταφορών για χρηματοδοτικά κίνητρα και ρεαλιστική προσαρμογή του κλάδου

 

Συνάντηση εργασίας με εκπροσώπους των φορέων των οδικών μεταφορών και της διαμεταφοράς πραγματοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, θέτοντας στο επίκεντρο της συζήτησης την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου και τη στήριξή του σε ένα περιβάλλον αυξημένων διεθνών πιέσεων. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ, της ΠΕΕΔ και του ΠΣΕΕΟΜ, μεταφέροντας τα βασικά ζητήματα που απασχολούν σήμερα τις επιχειρήσεις μεταφορών και logistics.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι ο ρόλος των οδικών μεταφορών αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς η Ελλάδα εξελίσσεται σε περιφερειακό εφοδιαστικό κόμβο, με αυξανόμενο αποτύπωμα στις διεθνείς αλυσίδες αξίας. Όπως επισήμανε, η αναβάθμιση του κλάδου αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη συνολική ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία το διεθνές εμπόριο και οι μεταφορές επαναπροσδιορίζονται.

Στο πλαίσιο αυτό, κοινός τόπος της συζήτησης ήταν η ανάγκη παροχής κινήτρων για συνεργασίες και συνενώσεις, με στόχο τη δημιουργία ισχυρότερων και βιώσιμων επιχειρηματικών σχημάτων. Η ενίσχυση του μεγέθους και της οργανωτικής δομής των επιχειρήσεων θεωρείται απαραίτητη για να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό και στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανανέωση του στόλου των φορτηγών δημόσιας χρήσης. Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι πρόκειται πρωτίστως για ζήτημα ασφάλειας, τόσο για τους επαγγελματίες του κλάδου όσο και για το σύνολο των χρηστών του οδικού δικτύου. Παράλληλα, επισήμανε ότι ο εκσυγχρονισμός του στόλου συνδέεται άμεσα με την παραγωγικότητα και τη μείωση του λειτουργικού κόστους, στοιχεία κρίσιμα για τη βιωσιμότητα των μεταφορικών επιχειρήσεων.

Συμφωνήθηκε ότι απαιτείται η διαμόρφωση στοχευμένων κινήτρων και χρηματοδοτικών εργαλείων που θα διευκολύνουν την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων με νεότερα, ασφαλέστερα και αποδοτικότερα. Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η μετάβαση σε νέες τεχνολογίες πρέπει να γίνει με ρεαλισμό, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές δυνατότητες του κλάδου και αποφεύγοντας οριζόντιες ρυθμίσεις που θα δημιουργούσαν ασφυκτικές πιέσεις στις επιχειρήσεις.

Κλείνοντας, ο Τάκης Θεοδωρικάκος διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή σε χρόνους ή τρόπους λειτουργίας χωρίς ουσιαστικό διάλογο και τη σύμφωνη γνώμη των ανθρώπων της αγοράς, τονίζοντας ότι οι αγορές λειτουργούν αποτελεσματικότερα όταν οι ρυθμίσεις διαμορφώνονται σε συνεργασία με όσους δραστηριοποιούνται καθημερινά σε αυτές.

 

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων