Η ηγεμονία της Coca Cola και η νέα τάση για… διαφανή αναψυκτικά

Μόνο πέρυσι, ξοδέψαμε περισσότερα από 303 εκατ. ευρώ για αναψυκτικά. Αν συνεχιστεί ο ρυθμός του πρώτου τριμήνου, το 2025 οι πωλήσεις των αναψυκτικών εντός του οργανωμένου λιανεμπορίου θα ξεπεράσουν τα 330 εκατ. ευρώ.
Η αύξηση των πωλήσεων δεν οφείλεται μόνο στην κατανάλωση, αλλά και στις ανατιμήσεις που “πέρασαν” στο ράφι στα τέλη του 2024 και στις αρχές του τρέχοντος έτους. Όμως εκτός από το πόσο ξοδεύουμε ενδιαφέρον έχει να δούμε και ποια αναψυκτικά πίνουμε περισσότερο.
Το πρώτο τρίμηνο η συγκεκριμένα αγορά, στην οποία το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κινείται σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% προσεγγίζοντας τα 70 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα χρήματα πάνω από τα μισά κατευθύνθηκαν στο νούμερο ένα brand της κατηγορίας, την Coca Cola που κράτησε το 53,6% του μεριδίου αγοράς, μια ελαφρά υποχώρηση από το 54,2% του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.
Ο απόλυτος ηγέτης εξακολουθεί να είναι πανίσχυρος, αλλά ενδιαφέρον έχει τι γίνεται στο υπόλοιπο 46%. Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος) βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 7%, από 6% πέρυσι και στην τρίτη θέση ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) με 6,5% (από 6,4%).
Η πατρινή ΛΟΥΞ έχασε έδαφος, υποχωρώντας στο 5,2% από 6,4%, η Pepsi ενισχύθηκε στο 4,9% (από 4,4%), το μερίδιο της Schweppes μειώθηκε στο 3,9% από 4,3%, η Fanta διατήρησε δυνάμεις στο 3,6% και το μερίδιο της Sparky κινήθηκε στο 2,4% όπως και της Tuborg. Το μερίδιο της ΕΨΑ αυξήθηκε στο 2% από 1,7%, της ΗΒΗ στο 1,3% από 1,4% ενώ της Green Cola, στο 1,1% από 1,4%.
Παρότι τα μερίδια αγοράς έχουν τη σημασία τους, εξίσου ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τάσεις. Η κυριαρχία της Coca Cola παραμένει αδιαμφισβήτητη, αποτελεί άλλωστε το απόλυτο brand στον χώρο των αναψυκτικών. Ωστόσο, έχει αξία να εξετάσουμε τις δυναμικές που αναπτύσσονται στο υπόλοιπο τμήμα της αγοράς.
Με μια πρώτη ματιά, είτε δει κανείς τα στοιχεία κατανάλωσης, είτε ρίξει μια ματιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, διαπιστώνεται μια καθαρή μετατόπιση των προτιμήσεων προς τα λεγόμενα «λευκά» αναψυκτικά.
Η παραδοσιακή κατηγορία των «zero sugar» δείχνει να χάνει έδαφος έναντι επιλογών που παραπέμπουν σε πιο φυσικές προτάσεις αναψυκτικών. Όπως το MastiH2O και το Mastiqua που κατέγραψαν αύξηση άνω του 30% στην αξία των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Την ίδια στιγμή ένα από τα πιο γνωστά και διαχρονικά λευκά αναψυκτικά η 7Up συνέχισε να αναπτύσσεται καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 20%, όπως και της Sprite το μερίδιο της οποίας αυξήθηκε στο 2,5% από 2,1%. Τα προϊόντα της OKF σημείωσαν άνοδο 30% στις πωλήσεις ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και το premium brand Le Tribute.
Αυτή τη στιγμή, στα ράφια των σούπερ μάρκετ κυκλοφορούν περισσότερα από 135 διαφορετικά brands αναψυκτικών, με την τάση των καταναλωτών προς πιο υγιεινές και φυσικές επιλογές να είναι ολοένα και πιο έντονη όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.
Σύμφωνα με έρευνες, το 70% των καταναλωτών παγκοσμίως θεωρεί σημαντικό τα αναψυκτικά να παρασκευάζονται αποκλειστικά από φυσικά συστατικά, ενώ το 57% δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο πρόσθετο θρεπτικό όφελος που μπορεί να προσφέρει ένα προϊόν.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.