Η Κίνα αλλάζει τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου με 1 εκατ. TEUs σε 247 ημέρες – FinanceNews.gr

Στα 19,48 δισ. το εμπορικό έλλειμμα στο 7άμηνο: Ανάμεικτη εικόνα σε εισαγωγές και εξαγωγές - FinanceNews.gr



Κίνα: Άλμα 70% στις μεταφορές του Διεθνούς Διαδρόμου Ξηράς-Θάλασσας σε χρόνο-ρεκόρ. Το project που αλλάζει το παγκόσμιο εμπόριο

 

Η Κίνα ενισχύει ραγδαία τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη μεταφορών, με τον Νέο Διεθνή Διάδρομο Εμπορίου Ξηράς-Θάλασσας να καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση κατά 70,3% στον όγκο εμπορικών φορτίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025. Σύμφωνα με την China Railway Nanning Group, οι μεταφορές ανήλθαν σε 1,09 εκατομμύρια TEUs (μονάδες ισοδύναμου εμπορευματοκιβωτίου 20 ποδιών), σηματοδοτώντας την ταχύτερη ανάπτυξη από την έναρξη λειτουργίας του διαδρόμου.

Ένα στρατηγικό project με διεθνή απήχηση

Ο διάδρομος αυτός αποτελεί συνδυασμό σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών, συνδέοντας την ενδοχώρα της Κίνας με κρίσιμα λιμάνια και αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, αλλά και πέραν αυτής. Το ορόσημο της μεταφοράς 1 εκατ. TEU επετεύχθη φέτος σε μόλις 247 ημέρες, καταρρίπτοντας προηγούμενα ρεκόρ και υπογραμμίζοντας τον ρόλο του project ως βασικό κρίκο του κινεζικού σχεδίου «Belt and Road».

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Τσάο Τσιάν, δήλωσε πως με βάση τη δυναμική που αναπτύσσεται, ο συνολικός όγκος φορτίου για το 2025 θα ξεπεράσει τα 1,3 εκατ. TEUs, επίπεδο που ενισχύει περαιτέρω την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα της Κίνας στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Γεωοικονομικές προεκτάσεις

Ο Διάδρομος Ξηράς-Θάλασσας, ως βασικός βραχίονας της κινεζικής πρωτοβουλίας Belt and Road, αναβαθμίζει τη θέση της Κίνας στην εφοδιαστική αλυσίδα και μειώνει τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς σε σύγκριση με τις παραδοσιακές διαδρομές μέσω ανατολικών λιμανιών.

Επίσης, η θεαματική άνοδος του διαδρόμου αναδεικνύει την στρατηγική στροφή του Πεκίνου σε πολυδιάστατες οδούς μεταφορών, μειώνοντας την εξάρτηση από τα παραδοσιακά θαλάσσια περάσματα, όπως το Στενό της Μαλάκα. Ενώ, το εγχείρημα δημιουργεί νέες προοπτικές για το διεθνές εμπόριο και λειτουργεί ως αντίβαρο στις πιέσεις από εμπορικούς πολέμους και γεωπολιτικές εντάσεις.

Αναλυτές εκτιμούν ότι ο διάδρομος μπορεί να λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς για τη διασύνδεση Κίνας-ASEAN, διευκολύνοντας ροές κεφαλαίων, επενδύσεων και ενισχύοντας την επιρροή της Κίνας στη ΝΑ Ασία, αλλά και στον παγκόσμιο χάρτη logistics.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων