Η Coca-Cola HBC διατηρεί το guidance και ποντάρει στον καφέ

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά διαφημιστικά σλόγκαν της Coca-Cola είναι πως «πάει με όλα», και, όπως φαίνεται, αυτό δεν ισχύει μόνο για τα προϊόντα της.
Παρά τις προκλήσεις από γεωπολιτικές εντάσεις, την άνοδο του κόστους, την ακρίβεια και τις ρυθμιστικές αλλαγές, η Coca-Cola HBC κατάφερε να διατηρήσει τη δυναμική της. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο τρίμηνο του έτους παρουσίασε οργανική αύξηση εσόδων κατά 10,6%, άνοδο όγκου πωλήσεων κατά 1,8% σε οργανική βάση και αύξηση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο κατά 8,7%.
Μάλιστα η Coca Cola HBC AG παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην επίτευξη των στόχων που έχει θέσει για το 2025, παρά τις προκλήσεις που δημιουργούν οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες, οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες και το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο σε βασικές αγορές, όπως επισημάνθηκε κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου.
Ο διευθύνων σύμβουλός της, Zoran Bogdanovic (φωτό) εμφανίστηκε αισιόδοξος, επισημαίνοντας ότι η χρονιά έχει ξεκινήσει με θετικό πρόσημο και οι πωλήσεις εξελίσσονται ενθαρρυντικά. «Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή του έτους και έχουμε τον χρόνο και την ενέργεια να πιάσουμε τους στόχους μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παρά το γεγονός ότι το διεθνές σκηνικό παραμένει ευμετάβλητο η εταιρεία δεν βλέπει αυτή τη στιγμή λόγο αναθεώρησης του guidance. Αντίθετα, ο Bogdanovic ανέδειξε την υποχώρηση του κόστους πρώτων υλών ως βασικό θετικό παράγοντα. «Σε σύγκριση με τις δύο προηγούμενες χρονιές, φέτος αναμένουμε σαφώς πιο ήπια πίεση στο κόστος παραγωγής», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι η Coca-Cola HBC παραμένει ευέλικτη και έτοιμη να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα, αν αυτά προκύψουν.
Η ανάκαμψη στην Αίγυπτο και τα σχέδια για τα Costa Coffee
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην κατηγορία του καφέ, με τον όμιλο να αποχωρεί πρόσφατα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ με το brand Costa Coffee και να στρέφει πλέον το βάρος του στο κανάλι της εστίασης (HoReCa), δηλαδή ξενοδοχεία, εστιατόρια και catering.
Παρά την πτώση όγκου κατά 8% στο πρώτο τρίμηνο, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου δήλωσε ότι ο καφές παραμένει στρατηγική προτεραιότητα. «Πρόκειται για έναν μαραθώνιο και ο στόχος μας είναι να κερδίσουμε στην κατηγορία», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η Coca-Cola HBC υιοθετεί μια ολιστική και βιώσιμη προσέγγιση στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα, παρά τις πιέσεις στο κόστος της πρώτης ύλης.
Σε ότι αφορά τη στρατηγική σε Αίγυπτο και Νιγηρία, ο Zoran Bogdanovic παραδέχθηκε ότι υπήρξαν αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις λόγω του καταναλωτικού μποϊκοτάζ, ωστόσο διαβεβαίωσε πως η εικόνα έχει πλέον βελτιωθεί σημαντικά, ιδίως στα ανθρακούχα ποτά και στο brand Coca-Cola. «Βλέπουμε σαφή σημάδια ανάκαμψης και καταγράφουμε αύξηση του μεριδίου αγοράς. Είναι θετικό ότι αποδίδουμε καλά υπό αυτές τις συνθήκες», τόνισε.
Αναφερόμενος στον φόρο ζάχαρης που θα εφαρμοστεί στην Ιταλία από την 1η Ιουλίου, ο Bogdanovic σημείωσε πως η Coca-Cola HBC είναι προετοιμασμένη εδώ και καιρό και πως ο αντίκτυπος θα μετακυλιστεί στις τελικές τιμές, με αυξήσεις της τάξης του 8% έως 11%.
Αν και αναγνώρισε ότι βραχυπρόθεσμα ενδέχεται να υπάρξει επίπτωση στον όγκο, σημείωσε ότι σε ορίζοντα 12-18 μηνών, δεν αναμένεται μόνιμο πρόβλημα, καθώς η αλλαγή αφορά ολόκληρη την αγορά, και όχι μόνο την Coca-Cola. «Δεν βλέπω κανένα εμπόδιο στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη μας στην Ιταλία», δήλωσε, υπογραμμίζοντας πως στην ιταλική αγορά η Coca-Cola HBC καταγράφει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11% την τελευταία τριετία.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.