Η United Maritime εκμεταλλεύεται την άνοδο των ναύλων και μοιράζει 9% απόδοση στους μετόχους – FinanceNews.gr
Η United επενδύει σε Panamax-Kamsarmax και τεχνητή νοημοσύνη για τη νέα εποχή της ναυτιλίας – Ρευστότητα, μέρισμα και στρατηγικές κινήσεις
Σε τροχιά κερδοφορίας επέστρεψε η United Maritime Corporation, συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου και εννεαμήνου 2025. Η εταιρεία ανακοίνωσε παράλληλα τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,09 δολαρίων ανά μετοχή, επιβεβαιώνοντας την πολιτική ανταμοιβής των μετόχων της.
Κατά το τρίτο τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 11 εκατ. δολάρια, έναντι 11,6 εκατ. δολαρίων το 2024. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,1 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 0,9 εκατ. δολ. πέρυσι, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε στα 5,4 εκατ. δολάρια. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου έφθασε τα 15.093 δολάρια, οριακά χαμηλότερα λόγω της ανανέωσης του στόλου και της αποεπένδυσης από παλαιότερα Capesize πλοία.
Ενίσχυση ρευστότητας και αναδιάρθρωση στόλου
Η United Maritime ενίσχυσε τη ρευστότητά της μέσω πώλησης δύο παλαιών Capesize πλοίων, απελευθερώνοντας περίπου 19 εκατ. δολάρια. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 20,1 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου προσέγγισε τα 102,8 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαντάνη, η στροφή προς πλοία τύπου Panamax και Kamsarmax προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία σε μια αγορά ξηρού φορτίου που παραμένει ισχυρή, ιδίως λόγω της αυξημένης ζήτησης για μεταφορές άνθρακα και σιτηρών. Για το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρεία έχει ήδη «κλειδώσει» το 62% των διαθέσιμων ημερών με μέσο ημερήσιο ναύλο περίπου 14.880 δολάρια.
Στρατηγικές επενδύσεις σε offshore και τεχνητή νοημοσύνη
Η United συμμετέχει σε επένδυση για την κατασκευή εξειδικευμένου Υποστηρικτικού Πλοίου Ενεργειακών Υποδομών (ECV), με συμμετοχή ύψους 12,8 εκατ. δολαρίων, σε έναν κλάδο με αυξανόμενη ζήτηση λόγω των διεθνών ενεργειακών εξελίξεων.
Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σε ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης για την αναβάθμιση της τεχνικής και λειτουργικής διαχείρισης του στόλου, με στόχο την αυτοματοποίηση, τη βελτίωση απόδοσης και τη μείωση κόστους.
Προοπτικές αγοράς
Οι ναύλοι των Panamax παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ενώ η περιορισμένη ναυπήγηση νέων πλοίων και η γήρανση του υφιστάμενου στόλου δημιουργούν συνθήκες σφιχτής προσφοράς. Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω την ανάγκη ανανέωσης στόλου, παράγοντας που ωφελεί τις εταιρείες με ενεργή προσαρμοστική στρατηγική.
«Η United είναι τοποθετημένη για να δημιουργεί μακροπρόθεσμη αξία, με έκθεση τόσο στο dry bulk όσο και στον αναπτυσσόμενο κλάδο των offshore ενεργειακών έργων», υπογράμμισε ο κ. Τσαντάνης.
Διαβάστε επίσης: United Maritime: Πούλησε το παλαιότερο Capesize και ανοίγει νέο κεφάλαιο ανάπτυξης
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




