Θολό το ενεργειακό τοπίο παγκοσμίως – Στροφή στο LNG για το Μαρόκο, άμεση βυθοκόρηση των λιμανιών της χώρας

Θολό το ενεργειακό τοπίο παγκοσμίως - Στροφή στο LNG για το Μαρόκο, άμεση βυθοκόρηση των λιμανιών της χώρας

Το λιμάνι θα είναι έτοιμο το 2028 και θα είναι το βαθύτερο του Μαρόκου

Το Μαρόκο θα ανοίξει ένα νέο λιμάνι βαθέων υδάτων στη Μεσόγειο τον επόμενο χρόνο και ένα ακόμη στον Ατλαντικό το 2028, δήλωσε ο υπουργός Εξοπλισμού και Υδάτων Baraka, καθώς η χώρα της Βόρειας Αφρικής στοχεύει να αναπαράγει την επιτυχία του μεγαλύτερου λιμανιού της Αφρικής, του Tanger Med.
Ο αγωγός Nador West Med, που βρίσκεται υπό κατασκευή στη Μεσόγειο, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2026, δήλωσε ο Baraka σε συνέντευξή του στο Reuters.
Θα προσφέρει 800 εκτάρια για βιομηχανική δραστηριότητα, με σχέδια επέκτασης σε 5.000 εκτάρια, ξεπερνώντας τις βιομηχανικές ζώνες της Tanger Med, είπε.
Το λιμάνι θα φιλοξενήσει επίσης τον πρώτο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) του Μαρόκου – μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) – που θα συνδέεται μέσω αγωγού με βιομηχανικούς κόμβους στα βορειοδυτικά, καθώς το Μαρόκο προωθεί επενδύσεις σε φυσικό αέριο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να μειώσει την εξάρτησή του από τον άνθρακα.
Νοτιότερα, στις ακτές του Ατλαντικού, το Μαρόκο κατασκευάζει ένα λιμάνι αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στη Ντάχλα, στην αμφισβητούμενη περιοχή της Δυτικής Σαχάρας.
Η εγκατάσταση θα περιβάλλεται από 1.600 εκτάρια για βιομηχανικές δραστηριότητες και 5.200 εκτάρια για γεωργικές εκτάσεις που αρδεύονται με αφαλατωμένο νερό, δήλωσε ο Baraka.
«Το λιμάνι θα είναι έτοιμο το 2028 και θα είναι το βαθύτερο του Μαρόκου στα 23 μέτρα», δήλωσε ο Μπαράκα.
Ένα τέτοιο βάθος θα υποστηρίξει τις βαριές βιομηχανίες που επικεντρώνονται στην επεξεργασία πρώτων υλών από τις χώρες του Σαχέλ, είπε.
Οι αξιωματούχοι έχουν προωθήσει την Ντάκλα ως πύλη για τα ηπειρωτικά έθνη του Σαχέλ στο παγκόσμιο εμπόριο.
Τόσο τα λιμάνια Nador όσο και Dakhla θα περιλαμβάνουν αποβάθρες αφιερωμένες στην εξαγωγή πράσινου υδρογόνου μόλις ξεκινήσει η παραγωγή, δήλωσε ο Baraka.
Το Ναντόρ και η Ντάκλα θα είναι το τρίτο και τέταρτο λιμάνι βαθέων υδάτων του Μαρόκου μετά το Tanger Med και το Jorf Lasfar, ένα λιμάνι εξαγωγών ενέργειας, χύδην φορτίων και φωσφορικών αλάτων στον Ατλαντικό.
Μέχρι το 2024, οι βιομηχανικές ζώνες κοντά στην Tanger Med φιλοξενούσαν 1.400 επιχειρήσεις που απασχολούσαν 130.000 άτομα σε διάφορους τομείς, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η αεροναυπηγική, η κλωστοϋφαντουργία, τα αγροδιατροφικά προϊόντα και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Το Μαρόκο εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο κατασκευής ενός λιμανιού στο Ταν-Ταν στον Ατλαντικό σε συνεργασία με επενδυτές πράσινου υδρογόνου, δήλωσε ο Baraka. «Διεξάγουμε μελέτες για να αποφασίσουμε το κατάλληλο μέγεθος του λιμανιού», δήλωσε ο Baraka.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων