Κίνηση υψηλής στρατηγικής από τη Stealth Maritime: Παραγγελία-μαμούθ άνω του 1 δισ.$ στη Hyundai – FinanceNews.gr

Κίνηση υψηλής στρατηγικής από τη Stealth Maritime: Παραγγελία-μαμούθ άνω του 1 δισ.$ στη Hyundai - FinanceNews.gr



Ο όμιλος Βαφειά επενδύει 475 εκατ.$ σε 6 νέα δεξαμενόπλοια, σηματοδοτώντας επιστροφή στο crude και επένδυση άνω του 1 δισ.$ συνολικά

 

Ο όμιλος Βαφειά προχωρά σε μια νέα, στρατηγική τοποθέτηση στην παγκόσμια αγορά δεξαμενοπλοίων, υπογράφοντας συμφωνία για την κατασκευή έξι νεότευκτων crude tankers συνολικής αξίας 475 εκατ. δολαρίων σε ναυπηγεία της HD Hyundai. Η κίνηση σηματοδοτεί ουσιαστικά την επιστροφή της οικογένειας στο segment του αργού πετρελαίου, έπειτα από μια τριετία έντονης επενδυτικής δραστηριότητας σε άλλες κατηγορίες πλοίων.

Η Stealth Maritime θα παραλάβει δύο suezmax πλοία χωρητικότητας 165.000 dwt από τη Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα, καθώς και τέσσερα aframax των 115.000 dwt από τη Hyundai Vietnam Shipbuilding, με τις παραδόσεις να ξεκινούν εντός του 2026 και να ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος του 2028. Οι δύο από τις παραγγελίες αποτελούν options που, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, βρίσκονται κοντά στην ενεργοποίηση, καθώς το διαθέσιμο βιβλίο παραγγελιών στα μεγάλα ασιατικά ναυπηγεία παραμένει περιορισμένο.

Στόλος νέας γενιάς

Τα νέα δεξαμενόπλοια, αν και θα λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα, ενσωματώνουν τελευταίες τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης και «eco design», στοιχείο που εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους σε ένα περιβάλλον μεταβατικών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων. Η επιλογή αυτή συνδέεται με την καθυστέρηση του IMO στην οριστικοποίηση ενός υποχρεωτικού πλαισίου μηδενικών εκπομπών, γεγονός που έχει φέρει ξανά στο προσκήνιο τα σύγχρονα συμβατικά tankers ως «ασφαλή γέφυρα» της αγοράς.

Επενδυτικό πρόγραμμα άνω του 1 δισ. δολαρίων

Η νέα συμφωνία προστίθεται σε ένα επενδυτικό κύκλο που ήδη υπερβαίνει το 1 δισ. δολάρια την τελευταία τριετία. Ο όμιλος Βαφειά έχει διαθέσει περίπου 500 εκατ. δολάρια για αγορές secondhand tonnage και άλλα 290 εκατ. για νεότευκτα bulkers, product tankers και LPG carriers. Με τη νέα παραγγελία, ο συνολικός αριθμός πλοίων που έχουν ναυπηγηθεί για τον όμιλο από τη Hyundai τα τελευταία δέκα χρόνια ανέρχεται στα 21, επιβεβαιώνοντας μια σταθερή και στρατηγική συνεργασία με τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό κολοσσό.

Η αγορά «δείχνει» υψηλούς ναύλους στο crude

Οι ναύλοι στα σύγχρονα crude tankers παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν μειώσει τη διαθεσιμότητα παλαιότερων πλοίων, περιορίζοντας την προσφορά και ενισχύοντας τη θέση των σύγχρονων μονάδων. Σε αυτό το περιβάλλον, η κίνηση του Χάρη Βαφειά ερμηνεύεται ως στοχευμένη πρόθεση να «προλάβει» τον νέο ανοδικό κύκλο της αγοράς δεξαμενόπλοιων, τοποθετώντας τον όμιλο σε θέση πλεονεκτήματος για τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Σαρρώνουν στο NYSE οι ναυτιλιακές του Ομίλου Βαφειά

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων