Κόλαση στα σχολεία της Γερμανίας, λόγω της μαζικής μετανάστευσης – Η γερμανική γλώσσα… πεθαίνει

Κόλαση στα σχολεία της Γερμανίας, λόγω της μαζικής μετανάστευσης - Η γερμανική γλώσσα… πεθαίνει

Ένα μεγάλο ζήτημα είναι ο ίδιος ο θάνατος της γερμανικής γλώσσας, σε όλη τη Γερμανία

Τα γερμανικά σχολεία αντιμετωπίζουν μια «κόλαση». Αυτό είναι το συμπέρασμα της εφημερίδας Die Welt, σύμφωνα με το ουγγρικό μέσο Mandiner. Κι αυτό διότι, «πολύ περισσότερα παιδιά στέλνονται στο σχολείο, τα οποία μόλις και μετά βίας μπορούν να συγκεντρωθούν και, κυρίως, δεν μιλούν γερμανικά».
Οικογένειες, παιδιά και δάσκαλοι υφίστανται τις συνέπειες των κακών πολιτικών. Εν ολίγοις, «έχουν αποτύχει». Ένα μεγάλο ζήτημα είναι ο ίδιος ο θάνατος της γερμανικής γλώσσας σε όλη τη Γερμανία.
Για παράδειγμα, στη συνοικία Hemshof του Λουντβιχσχάφεν, μετά βίας ακούγεται μια λέξη στα γερμανικά. Οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Gräfenau της συνοικίας είναι 98% μετανάστες.
Η Welt επισημαίνει ότι υπάρχουν πολλές ασιατικές, αφρικανικές και σλαβικές γλώσσες, αλλά καθώς η Γερμανία έχει γίνει ένα έθνος μεταναστών, η γερμανική γλώσσα χάνεται.
«Ιταλοί, Έλληνες, Τούρκοι εργάτες-φιλοξενούμενοι από τη δεκαετία του 1960, και από το 2015, ο υπόλοιπος κόσμος», γράφει η Die Welt για την εξέλιξη των κυμάτων μετανάστευσης στη χώρα.

Η γερμανική γλώσσα… χάνεται

Η διευθύντρια του σχολείου στη συνοικία Hemshof, Barbara Mächtle, έχει εκφράσει ανοιχτά τα προβλήματα.
Για παράδειγμα, περίπου 40 μαθητές της πρώτης τάξης, το ένα τρίτο της χρονιάς, ενδέχεται να μην είναι έτοιμοι να περάσουν στη Β’ δημοτικού. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Mächtle «ξέρει τα κόλπα για να το συγκαλύψει, αλλά δεν τα χρησιμοποιεί». Για παράδειγμα, αυτά τα παιδιά εγγράφονται στη δεύτερη τάξη, αλλά στη συνέχεια «εγκαταλείπουν οικειοθελώς» την πρώτη μέρα του σχολείου. Η Mächtle αρνείται να παίξει αυτά τα παιχνίδια και θα αναγκάσει αυτούς τους μαθητές να επαναλάβουν την τάξη – «όχι για να τους τιμωρήσει, αλλά για να τους σώσει».
Η Mächtle επίσης διαλύει την ψευδαίσθηση ότι περιτριγυρισμένα από γερμανικά, τα παιδιά των μεταναστών θα τα «μάθουν από μόνα τους». Λέει ότι δεν υπάρχει «γλωσσική εμβύθιση» επειδή τα παιδιά «ακούν τα πάντα εκτός από γερμανικά».
«Κανένα παιδί εδώ δεν κολυμπάει σε γερμανικά νερά, παραμένουν στις αραβικές, τουρκικές, αφγανικές πισίνες τους», και «στην καλύτερη περίπτωση αναπτύσσουν μια βασική αργκό, γερμανικά 50-100 λέξεων, τα οποία είναι αρκετά για τον δρόμο και την αυλή του σχολείου, αλλά όχι για ένα επάγγελμα που μπορεί να γίνει κατανοητό έστω και μερικώς», αναφέρει η Welt.

Έξαρση της σχολικής βίας 

Και μετά, υπάρχει η βία που μαστίζει τα σχολεία, την οποία η εφημερίδα χαρακτηρίζει μια μεγάλη πυρκαγιά. Το 2024, οι αρχές κατέγραψαν 35.570 περιστατικά σχολικής βίας, κατά μέσο όρο 97 την ημέρα. 743 από αυτά περιλάμβαναν μαχαίρι. Οι μαθητές εκφράζουν επίσης τη θρησκεία τους, το Ισλάμ, «επιθετικά» μέσα στην τάξη. Όπως ανέφερε το Remix News, το 40% του συνόλου των βίαιων εγκλημάτων στο γερμανικό σχολικό σύστημα προέρχεται από αλλοδαπούς. Επιπλέον, πολλοί από τους Γερμανούς μαθητές έχουν ξένη καταγωγή. Αυτό έχει δημιουργήσει μια κατάσταση όπου οι δάσκαλοι αναμένεται να είναι πρώτα κοινωνικοί λειτουργοί, κάτι που απομακρύνει τεράστιο χρόνο από την πραγματική τους δουλειά ως εκπαιδευτικοί. Με αυτούς τους μαθητές, οι γονείς δεν κάνουν τη δουλειά τους προετοιμάζοντας τα παιδιά να συμπεριφέρονται σωστά στην τάξη.
Δεν είναι περίεργο που οι δάσκαλοι εγκαταλείπουν το επάγγελμα, και πολλοί αποθαρρύνονται από το να το ακολουθήσουν, το οποίο είναι ένα ακόμη μεγάλο ζήτημα: μια τεράστια έλλειψη δασκάλων.
Στη Γερμανία, δεν είναι πλέον δυνατόν να παρέχεται στον τρέχοντα μαθητικό πληθυσμό εκπαιδευμένοι δάσκαλοι. Στην επαρχία, οι άνθρωποι δεν κάνουν αίτηση για θέσεις διδασκαλίας, και στις πόλεις, οι δάσκαλοι δεν μπορούν να πληρώσουν το ενοίκιο, οπότε πολλοί άνθρωποι κάνουν αίτηση για θέσεις διδασκαλίας αμέσως μετά την αποφοίτησή τους, μόνο για να αποτύχουν γρήγορα.
«Τα τελευταία 20 χρόνια, οι ασκήσεις μαθηματικών της τετάρτης τάξης ήταν συχνά αποκλειστικά βασισμένες σε κείμενο. Σήμερα, τα βιβλία είναι γεμάτα εικόνες για να γίνει δυνατή η κατανόηση», παραπονιέται ο Andreas Baudisch, ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου Humboldt στο Μάνχαϊμ.
«Οι βασικές πράξεις είναι μια μεγάλη δουλειά για πολλά παιδιά. Πολλοί δεν μπορούν να διατυπώσουν μια πλήρη πρόταση», λέει ο διευθυντής. Υπάρχουν μερικά φωτεινά σημεία. Παιδιά από ινδικές οικογένειες μαθαίνουν καλύτερα γερμανικά σε τέσσερις μήνες από εκείνα που έχουν γεννηθεί εδώ, επειδή «εξασκούνται στο σπίτι, ενδιαφέρονται γι’ αυτό», και αυτό είναι κάτι που λείπει από πολλούς άλλους ανθρώπους που είναι δεύτερης ή τρίτης γενιάς Γερμανοί που ζουν εδώ.
Η Die Welt προειδοποιεί ότι πριν από όχι πολύ καιρό, αυτά τα ζητήματα μπορούσαν να βρεθούν μόνο σε προβληματικές γειτονιές του Βερολίνου, μια κατάσταση που «φρίκαρε» τους ανθρώπους στην υπόλοιπη χώρα. «Αυτό τελείωσε, το Βερολίνο είναι παντού», γράφει η εφημερίδα.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων