Μαζική αγωγή ξενοδόχων κατά της Booking.com στην Ευρώπη

Μαζική αγωγή ξενοδόχων κατά της Booking.com στην Ευρώπη


Περισσότερα από 10.000 ξενοδοχεία σε όλη την Ευρώπη προχωρούν σε ομαδική αγωγή εναντίον της Booking.com, σε μια υπόθεση που ενδέχεται να εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία του ευρωπαϊκού τουριστικού κλάδου.

Η πρωτοβουλία ανήκει στη HOTREC – την Πανευρωπαϊκή Ένωση Ξενοδοχείων, Εστιατορίων και Καφέ – η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη διαδικασία συμμετέχουν 30 εθνικές ενώσεις, μεταξύ των οποίων και η βρετανική. Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος, η προθεσμία για ένταξη στην αγωγή παρατάθηκε έως τις 29 Αυγούστου.

Η αιτία της διαμάχης

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Guardian, το επίκεντρο της υπόθεσης είναι οι λεγόμενες «ρήτρες καλύτερης τιμής» (parity clauses), που φέρεται να εφάρμοζε η Booking.com για δύο δεκαετίες, από το 2004 έως το 2024. Όπως υποστηρίζει η HOTREC, οι ρήτρες αυτές απαγόρευαν στα ξενοδοχεία να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές σε άλλες πλατφόρμες ή ακόμα και στις δικές τους ιστοσελίδες, περιορίζοντας την εμπορική τους ελευθερία και ενισχύοντας την εξάρτηση από την πλατφόρμα.

Η εταιρεία κατηγορείται επίσης ότι χρησιμοποίησε τις ρήτρες για να αποτρέψει το φαινόμενο των «κρατήσεων free-rider» – περιπτώσεις όπου οι πελάτες έβρισκαν το κατάλυμα μέσω της πλατφόρμας αλλά τελικά έκλειναν απευθείας με το ξενοδοχείο.

Η αγωγή βασίζεται σε απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2024, η οποία έκρινε ότι οι ρήτρες ισοτιμίας παραβιάζουν το ευρωπαϊκό δίκαιο ανταγωνισμού. Οι ξενοδόχοι ζητούν αποζημίωση για ζημίες που, όπως ισχυρίζονται, υπέστησαν την τελευταία 20ετία, μέχρι την κατάργηση των ρητρών με την εφαρμογή του νέου Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές.
Η απάντηση της Booking.com

Η Booking.com δηλώνει ότι δεν έχει λάβει επίσημη ειδοποίηση για την αγωγή και χαρακτηρίζει τους ισχυρισμούς «λανθασμένους και παραπλανητικούς». Υπογραμμίζει ότι η απόφαση του ΔΕΕ δεν έκρινε τις ρήτρες αντι-ανταγωνιστικές σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά ζήτησε αξιολόγηση ανά περίπτωση.

Η εταιρεία επιμένει ότι οι συγκεκριμένοι όροι συνέβαλαν στη διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών και επικαλείται έρευνα σύμφωνα με την οποία το 74% των ξενοδόχων θεωρεί πως η συνεργασία με την πλατφόρμα αύξησε την κερδοφορία τους.

Διαβάστε στο financenews.gr

Γιατί τα ξενοδοχεία δεν προσφέρουν ποτέ οδοντόκρεμα, ενώ δίνουν σαμπουάν και αφρόλουτρο;

Τι γίνεται με τον Ριμπολόβλεφ και τον Σκορπιό; Χτύπησε η «κατάρα των Ωνάσηδων»

Η σουίτα στην Αθήνα που και να διαθέτεις τα χρήματα, περνάς από έλεγχο για να μείνεις

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων