ΜΕΤΚΑ: Έργα-μαμούθ 1,6 δισ. ευρώ – Ποια παραδίδει ως το 2027 – FinanceNews.gr

Η ΜΕΤΚΑ με ανεκτέλεστο έργων 1,6 δισ. ευρώ προχωρά σε σιδηροδρομικά, λιμενικά, οδικά και έργα ΣΔΙΤ που διαμορφώνουν την επόμενη 3ετία
Με ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων που φτάνει τα 1,6 δισ. ευρώ, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ του ομίλου Metlen μπαίνει σε φάση έντονης δραστηριότητας, αναμένοντας σταθερή αύξηση κερδοφορίας στην επόμενη τριετία.
Η εταιρεία, σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ, υπογράφει άμεσα τη σύμβαση με τον ΟΛΘ ΑΕ για την επέκταση του 6ου προβλήτα της Θεσσαλονίκης, ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ, μετά από value engineering και μείωση του αρχικού κόστους. Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη πρόδρομες εργασίες στο λιμάνι.
Παράλληλα, η ΜΕΤΚΑ έχει έντονη παρουσία στο Ελληνικό, όπου μαζί με την ΑΚΤΩΡ παραδίδει την πρώτη φάση του Sports Park έως το 2026, ενώ στο εμπορικό κέντρο Galleria Riviera ολοκληρώνει τους σκελετούς των κτιρίων με την επίβλεψη του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma.
Η «σιδηροδρομική δύναμη» της ΜΕΤΚΑ
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στα σιδηροδρομικά έργα, έναν τομέα στον οποίο η εταιρεία επενδύει δυναμικά. Στη Θεσσαλία, η ΜΕΤΚΑ εκτελεί την αποκατάσταση της διπλής γραμμής Δομοκός-Κρανώνας στο πλαίσιο του RRF, έργο που θα παραδοθεί εντός του 2026.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Ντίνο Μπενρουμπή, η εταιρεία έχει εξελιχθεί σε «ισχυρή σιδηροδρομική δύναμη», επενδύοντας σε νέο εξοπλισμό και μηχανήματα. Παράλληλα, διεκδικεί τρία από τα μεγάλα έργα-προτεραιότητες της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ:
-
Την αναβάθμιση της γραμμής ΣΚΑ-Οινόη.
-
Την αναβάθμιση στο τμήμα Πύθιο-Ορμένιο στον Έβρο.
-
Την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Θεσσαλονίκη–Προμαχώνας.
Fly Over και ΣΔΙΤ για σχολεία και οδικά έργα
Στο Fly Over της Θεσσαλονίκης, που κατασκευάζει με την ΑΒΑΞ, έχει ήδη ολοκληρωθεί το 32% του φυσικού αντικειμένου, ενώ με την προσθήκη δεύτερου καλουπιού αναμένεται διπλασιασμός της ταχύτητας εκτέλεσης ώστε το έργο να παραδοθεί τον Μάιο του 2027. Οι αρχικές καθυστερήσεις αποδόθηκαν σε ζητήματα απαλλοτριώσεων και δικαστικών προσφυγών, ωστόσο η εταιρεία έχει αυξήσει σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της, από 223 μηχανικούς το 2023 σε 850 σήμερα.
Στον τομέα των ΣΔΙΤ, η ΜΕΤΚΑ κατασκευάζει 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία (συμβατική αξία 120 εκατ. ευρώ), ενώ σε συνεργασία με την ΑΚΤΩΡ συμμετέχει στα δύο μεγάλα οδικά έργα της Βόρειας Ελλάδας: το Δράμα-Αμφίπολη (248,5 εκατ. ευρώ) και το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα (400 εκατ. ευρώ).
Η στρατηγική προοπτική και το βλέμμα στο Λονδίνο
Το ανεκτέλεστο έργων της ΜΕΤΚΑ κατανέμεται ισομερώς σε δημόσια έργα, έργα ΣΔΙΤ και ιδιωτικά projects, με την εταιρεία να εκτιμά ότι στο μέλλον τα ΣΔΙΤ θα αποκτήσουν μεγαλύτερο βάρος λόγω περιορισμών στη δημόσια χρηματοδότηση.
Απαντώντας σε ερώτηση για ενδεχόμενη εισαγωγή της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο κ. Μπενρουμπή παρέπεμψε στον πρόεδρο του ομίλου Ευάγγελο Μυτιληναίο, σημειώνοντας πως προς το παρόν η στρατηγική εστιάζει στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και στον δείκτη FTSE 100, όπου είναι εισηγμένος ο όμιλος Metlen.
Διαβάστε επίσης: ΟΑΚΑ: Σε τροχιά ανακαίνισης με 61,35 εκατ. ευρώ – Η ΜΕΤΚΑ ανάδοχος για τα στέγαστρα
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.