Με πυξίδα το δεύτερο τρίμηνο του 2026 η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Ε65 – FinanceNews.gr

Με πυξίδα το δεύτερο τρίμηνο του 2026 η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Ε65 - FinanceNews.gr


Έχοντας κάνει πρόοδο που ήδη ξεπερνά το 80% μπαίνει στην τελική ευθεία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος. Το εναπομείναν υπό κατασκευή τμήμα από την Καλαμπάκα ως τα Γρεβενά, μήκους 45,5 χιλιομέτρων, βαίνει προς παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2026, συμπληρώνοντας τα συνολικά 182,1 χλμ. του άξονα που θα ενώσει μετά από 18 χρόνια την εθνική Αθηνών – Θεσσαλονίκης από τον κόμβο Θερμοπυλών με την Εγνατία Οδό.

Στο πλαίσιο της χθεσινής αυτοψίας στα Γρεβενά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, επιβεβαίωσε ότι το σφύριγμα της λήξης για την κατασκευή του Ε65 -του οποίου η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη το μακρινό 2007- θα έρθει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2026. Το έργο κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ.

Όπως είπε ο υπουργός, «το έργο προχωρά με πολύ καλό ρυθμό και κάποια ζητήματα που είχαν ανακύψει αντιμετωπίστηκαν. Η αρχαιολογική υπηρεσία έχει ολοκληρώσει τις ανασκαφές και τις παρέδωσε πριν λίγες ημέρες, οπότε είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα – καιρού επιτρέποντος φυσικά – και το δεύτερο τρίμηνο του 2026 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία». 

Αναβάθμιση της σύνδεσης Ιόνιας Οδού – Πρέβεζας ζητά η περιφέρεια

Την ικανοποίησή του εξέφρασε και ο περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, σημειώνοντας ότι το τελευταίο τρίμηνο οι εργασίες ήταν εντατικές, με σύμμαχο κυρίως τον καλό καιρό. Στην κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε με τον υπουργό, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο περιφερειάρχης τον ενημέρωσε για τις εκκρεμότητες που παραμένουον στις οδικές συνδέσεις της Ηπείρου, παραθέτοντας και  συγκεκριμένες προτάσεις ενόψει της έναρξης κατασκευής του «Ιωάννινα- Κακαβιά» ως και για την αναβάθμιση της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα. 

Η αξία του Ε65

Το βόρειο τμήμα του Ε65 από την Καλαμπάκα ως τον κόμβο των Γρεβενών, περί τα 15 χλμ. δυτικά της πόλης, είναι αυτό που θα ολοκληρώσει τη σύνδεση της κεντρικής Ελλάδας με την Εγνατία Οδό. Με την ολοκλήρωσή του, θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της χώρας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου. 

Ο οδικός άξονας θα «σπάσει» την απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας. Μάλιστα, δεδομένου του μεγάλου στοιχήματος της απολιγνιτοποίησης, καθώς η πράσινη μετάβαση αποτελεί ευρωπαϊκό πρόταγμα, η κατασκευή του «αναβαλλόμενου» βόρειου τμήματος εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης. 

Το εμβληματικό έργο, ύψους 442,1 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρώσει τα συνολικά 182,1 χλμ. που θα ενώσουν την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται και οι οδικές μετακινήσεις προς Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία.

Σήμερα, έχουν κατασκευαστεί και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία 136 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή όλο το νότιο και μεσαίο τμήμα και 25 χλμ. του βορείου (από Α/Κ Τρικάλων μέχρι Α/Κ Καλαμπάκας). Το βόρειο τμήμα του Ε65, συνολικού μήκους 70,5 χλμ., ήταν μαζί με το νότιο, τα δύο άκρα του αυτοκινητόδρομου η κατασκευή των οποίων αναβλήθηκε -επ’ αόριστον- το 2013 προκειμένου να επανεκκινήσει το έργο της παραχώρησης, που είχε κολλήσει λόγω της οικονομικής κρίσης. 

Η κατασκευή του μεσαίου τμήματος προχώρησε τότε και δόθηκε σε κυκλοφορία στα τέλη του 2017, ενώ για το νότιο τμήμα η επανέναρξη εργασιών ήρθε αισίως το 2019. Αυτό το κομμάτι μαζί με τα πρώτα 25 χλμ. του βόρειου τμήματος παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τον Απρίλιο του 2024. Με την ολοκλήρωσή του Ε65, το πρώτο εξάμηνο του 2026, το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά, αντί των δύο ωρών και τριάντα λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων