Μητσοτάκης: Καμία ανοχή στην οδική ανομία – Σκληρές ρυθμίσεις στο νέο ΚΟΚ (video) – FinanceNews.gr

Νέος ΚΟΚ με αυστηρές ποινές για αλκοόλ, ταχύτητα και κινητό – Καθολικά αλκοτέστ, 1.400 κάμερες και πρόστιμα σε λεωφορειολωρίδες. Όλα τα νέα μέτρα
Ανάμεσα στις πρώτες χώρες σε θανατηφόρα τροχαία η Ελλάδα – Αυστηροποίηση ποινών και νέα μέτρα οδικής ασφάλειας
Με αιχμηρή τοποθέτηση στη Βουλή, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή της ΕΕ σε θανάτους από τροχαία. «Ο κόμπος έφτασε στο χτένι», τόνισε, παρουσιάζοντας τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που φέρνει αυστηρότερες ποινές για συχνές παραβάσεις και καθολικούς ελέγχους αλκοτέστ.
Αλκοόλ, κινητό και ταχύτητα στο στόχαστρο – Ποινές με κλιμάκωση
Ο νέος ΚΟΚ εισάγει διαβάθμιση ποινών:
-
Βαρύτερα πρόστιμα για τις σοβαρές παραβάσεις (αλκοόλ, ταχύτητα, χρήση κινητού)
-
Αφαίρεση διπλώματος σε υποτροπές
-
Καθολικά αλκοτέστ, χωρίς δειγματοληψία
Σύμφωνα με τα στοιχεία, 1 στους 4 θανάτους σχετίζεται με κατανάλωση αλκοόλ, ενώ η χρήση κινητού (κυρίως για γραπτά μηνύματα) αυξάνει τον κίνδυνο έως και 23 φορές.
«Δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε με την ανομία στους δρόμους», δήλωσε ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι οι νέες ρυθμίσεις βασίστηκαν σε εισηγήσεις ειδικών και συγγενών θυμάτων.
Λωρίδες, κάμερες, πρόστιμα: Νέα εργαλεία επιτήρησης
Στο σκέλος της επιτήρησης, η κυβέρνηση προχωρά:
-
Στην εγκατάσταση 1.400 καμερών στην Αττική
-
Στην τοποθέτηση καμερών εντός λεωφορείων για έλεγχο των λεωφορειολωρίδων
-
Στην αποκλειστική χρήση των λεωφορειολωρίδων από αστικά λεωφορεία και οχήματα ΑμεΑ (ταξί μόνο για αποβίβαση/επιβίβαση)
Τα έσοδα από τα πρόστιμα θα κατευθύνονται στο Ταμείο Οδικής Ασφάλειας για έργα υποδομής.
Ταχύτητες εντός πόλης και δημόσιες μεταφορές: Διπλή στόχευση
Ο νέος ΚΟΚ συνοδεύεται από μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης, που –σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους– μπορεί να μειώσει τα δυστυχήματα αλλά και να βελτιώσει τη συνολική κυκλοφορία.
Στο μέτωπο των δημόσιων μεταφορών, ο πρωθυπουργός αναγνώρισε την ανάγκη για:
-
Νέα λεωφορεία
-
Περισσότερους οδηγούς
-
Πυκνότερα και αξιόπιστα δρομολόγια
Όπως είπε, «μόνο αν πεισθούν οι πολίτες για την αξιοπιστία των μέσων, θα αφήσουν τα ΙΧ».
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.