Μπράλος – Άμφισσα: Προχωρούν τα μεγάλα έργα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο – FinanceNews.gr

Τα έργα στον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, μήκους περίπου 31 χιλιομέτρων, προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς. Το έργο χωρίζεται σε δύο εργολαβίες και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη σύνδεση ανάμεσα στην ανατολική και τη δυτική Ελλάδα, ενισχύοντας παράλληλα την οδική ασφάλεια και την πρόσβαση στις γύρω περιοχές.
Οι δύο εργολαβίες:
- Μπράλος – Άμφισσα: Ανάδοχος η ΑΒΑΞ, με ολοκλήρωση προγραμματισμένη για τον Φεβρουάριο του 2028.
- Παράκαμψη Γραβιάς: Ανάδοχος η ΙΝΤΕΡΚΑΤ, με νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης 16 Μαρτίου 2026, μετά από παράταση έναντι του αρχικού χρονοδιαγράμματος (Μάρτιος 2025).
Πρόοδος των σηράγγων και των τεχνικών έργων
Ξεκίνησε ήδη η διάνοιξη της δίδυμης σήραγγας μήκους 2.200 μέτρων. Η πρώτη σήραγγα έχει διανοιχθεί κατά περίπου 500 μέτρα (20%), ενώ η δεύτερη θα ξεκινήσει διάνοιξη από δύο μέτωπα τον επόμενο μήνα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης αναμένεται το 2026, ώστε στη συνέχεια να διαμορφωθεί το οδόστρωμα κυκλοφορίας, με χρήση της μεθόδου ΝΑΤΜ.
Στα ανοιχτά τμήματα και τις σήραγγες λειτουργούν συνολικά επτά εργοτάξια, με περίπου 250 εργαζόμενους, και το έργο κινείται εντός χρονοδιαγράμματος.
Η σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την ΑΒΑΞ καλύπτει:
- Δύο σήραγγες συνολικού μήκους 4,7 χλμ.
- Επτά γέφυρες συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ.
- Έξι ισόπεδους, ανισόπεδους και υπόγειους κόμβους
- Δίκτυο δευτερευουσών οδών για σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.
Το τμήμα Παράκαμψη Γραβιάς – Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους 5 χλμ., κατασκευάζεται από το Υπουργείο και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ενώ η Παράκαμψη Γραβιάς έχει μήκος 2 χλμ.
Σημασία του έργου
Ο νέος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας θα συνδέει τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδό, Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Ε65. Με την ολοκλήρωσή του θα ενώνει ανατολική και δυτική Ελλάδα, διευκολύνοντας την πρόσβαση στα λιμάνια της Πάτρας και του Βόλου και ενισχύοντας τις αναπτυξιακές δυνατότητες των περιοχών Φθιώτιδας, Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας.
Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, τμήμα του διεθνούς δικτύου Ε65, αποτελεί κρίσιμη συνδετική αρτηρία μεταξύ ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, ενώ παράλληλα συνδέει το Ιόνιο με το Αιγαίο. Η αναβάθμισή του αναμένεται να βελτιώσει την οδική ασφάλεια, την οδηγική εμπειρία και την πρόσβαση στις περιοχές διαδρομής του.
Το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027» στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.