Νέο τέλος κρουαζιέρας από 21 Ιουλίου: Οι χρεώσεις ανά προορισμό – FinanceNews.gr

Ανατροπή στο τέλος κρουαζιέρας: Ποιοι είναι υπόχρεοι καταβολής. Όλες οι λεπτομέρειες της ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε
Ανατροπή φέρνει η εφαρμογή του τέλους κρουαζιέρας, καθώς η κυβέρνηση προχώρησε σε αλλαγή της τελευταίας στιγμής, δημοσιεύοντας τη σχετική ΚΥΑ στο ΦΕΚ με όλες τις λεπτομέρειες. Το νέο μέτρο τίθεται σε ισχύ από 21 Ιουλίου και αφορά όλους τους επιβάτες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που αποβιβάζονται σε ελληνικούς λιμένες.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Οικονομίας, Εσωτερικών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, το τέλος κρουαζιέρας διαμορφώνεται κλιμακωτά, ανάλογα με την εποχή και τον προορισμό.
Από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, η αποβίβαση στις δημοφιλείς Μύκονο και Σαντορίνη θα κοστίζει 20 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ στους υπόλοιπους λιμένες της χώρας 5 ευρώ. Στις περιόδους 1 Απριλίου – 31 Μαΐου και 1 – 31 Οκτωβρίου, το τέλος μειώνεται σε 12 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη και 3 ευρώ για τους λοιπούς προορισμούς. Τους χειμερινούς μήνες, από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου, το τέλος διαμορφώνεται στα 4 ευρώ για τα δύο δημοφιλή νησιά και 1 ευρώ για τους υπόλοιπους λιμένες.
Ποιοι είναι υπόχρεοι καταβολής
Το τέλος κρουαζιέρας βαρύνει τον επιβάτη, αλλά υπόχρεοι για την απόδοσή του στο Δημόσιο είναι οι εταιρείες κρουαζιέρας και οι ναυτικοί πράκτορες ή οι ελληνικές διαχειρίστριες εταιρείες, οι οποίοι φέρουν αλληλέγγυα ευθύνη.
Πότε αποδίδεται το τέλος
Η καταβολή του τέλους στο κράτος θα γίνεται ανά ημερολογιακό τρίμηνο. Συγκεκριμένα, θα αποδίδεται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα που ακολουθεί κάθε τρίμηνο. Έτσι, οι αποβιβάσεις του πρώτου τριμήνου αποδίδονται τον Απρίλιο, του δευτέρου τον Ιούλιο, του τρίτου τον Οκτώβριο και του τέταρτου τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι το τέλος κρουαζιέρας θα αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για τα δημόσια ταμεία, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσει τις τοπικές κοινωνίες που δέχονται μεγάλη τουριστική πίεση, ιδιαίτερα στα νησιά υψηλής επισκεψιμότητας. Ωστόσο, αρκετοί παράγοντες της αγοράς εκφράζουν ανησυχίες για πιθανή αρνητική επίδραση στην ελκυστικότητα της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας, σε μια περίοδο που ο ανταγωνισμός στη Μεσόγειο είναι έντονος.
Διαβάστε επίσης: Τουρισμός/ΔΕΘ: Τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη -Αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.