Ναυτιλία: Ασταθές περιβάλλον στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Περσικό Κόλπο – FinanceNews.gr
Η διεθνής ναυτιλία αντιμετωπίζει νέο κύμα αβεβαιότητας, με τρεις ταυτόχρονες απειλές: επιθέσεις Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, πειρατικές ενέργειες στα ανοικτά της Σομαλίας και ιρανικές κατασχέσεις στον Περσικό Κόλπο.
Το δεξαμενόπλοιο Talara, σημαίας Νήσων Μάρσαλ, κατασχέθηκε το Σάββατο από τις ιρανικές αρχές, οι οποίες επικαλέστηκαν «παράνομη μεταφορά φορτίου». Οι Φρουροί της Επανάστασης δήλωσαν ότι ενήργησαν βάσει δικαστικής εντολής, χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις. Το πλοίο μετέφερε 30.000 τόνους πετροχημικών προς τη Σιγκαπούρη. Η διαχειρίστρια εταιρεία Columbia Shipmanagement έχει χάσει επαφή με το δεξαμενόπλοιο.
Οι Χούθι ανακοίνωσαν προσωρινή αναστολή των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω της εκεχειρίας στη Γάζα, προειδοποιώντας όμως ότι η δράση τους θα επανέλθει εάν υπάρξουν νέες επιθέσεις. Οι τελευταίες επιθέσεις των Χούθι έχουν στοιχίσει τη ζωή σε εννέα ναυτικούς και έχουν βυθίσει τέσσερα πλοία.
Στο Κέρας της Αφρικής, η πειρατεία επανέρχεται: μέσα σε λίγες ημέρες καταγράφηκαν πέντε επιθέσεις σε εμπορικά πλοία, μεταξύ των οποίων η επιτυχημένη κατάληψη του ελληνόκτητου Hellas Aphrodite, με το πλήρωμα να απελευθερώνεται από ισπανικές ειδικές δυνάμεις στο πλαίσιο της EUNAVFOR Atalanta.
Οι τρεις παράγοντες αστάθειας οδηγούν σε αύξηση ασφαλίστρων, αλλαγές στις ναυτιλιακές διαδρομές και την ενίσχυση της ασφάλειας στα πλοία. Το 20% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου περνά από τα Στενά του Ορμούζ, ενώ το 12% του παγκόσμιου εμπορίου εξαρτάται από την Ερυθρά Θάλασσα, καθιστώντας τις περιοχές στρατηγικά κρίσιμες.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




