Ξεγυμνώνεται η ετοιμότητα της Ευρώπης για πόλεμο – Χρειάζεται… 45 μέρες για να μεταφέρει στρατεύματα!

161549523d8f2014908ece25b5ab52f93911316b.png


Η Ευρώπη ετοιμάζεται για πόλεμο… με κατεστραμμένες υποδομές – Η σκληρή αλήθεια για τη γύμνια των ευρωπαϊκών στρατών

Ο Αμερικανός στρατηγός Ben Hodges παρακολουθούσε μία στρατιωτική άσκηση στην Ευρώπη όταν συνέβη ένα απροσδόκητο περιστατικό σε σιδηροδρομικό σταθμό στην Πολωνία.
Καθώς δεκάδες οχήματα πεζικού Bradley περνούσαν με θόρυβο από το σταθμό, μερικά από αυτά υπέστησαν σοβαρές ζημιές, καθώς οι πυργίσκοι των όπλων τους αποκολλήθηκαν από την οροφή της αποβάθρας.
«Κανείς δεν τραυματίστηκε», είπε ο Hodges, ο οποίος εκείνη την εποχή ήταν διοικητής των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη και έκτοτε έχει αποσυρθεί.
«Αλλά αυτό ήταν ζημιά αξίας χιλιάδων δολαρίων. Και 10 οχήματα που δεν θα ήταν έτοιμα για μάχη για κάποιο διάστημα».

Εμπόδια που παραμένουν

Δέκα χρόνια μετά, οι κατεστραμμένες γέφυρες, οι αταίριαστοι σιδηροδρομικοί άξονες και η λαβυρινθώδης γραφειοκρατία παραμένουν σοβαρά εμπόδια για τη μετακίνηση στρατιωτικών δυνάμεων στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα των Financial Times.
Μετά την πλήρη κλίμακας ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022, η Γαλλία αδυνατούσε να στείλει άρματα μάχης στη Ρουμανία μέσω της συντομότερης οδικής διαδρομής μέσω Γερμανίας και αναγκάστηκε να τα μεταφέρει μέσω Μεσογείου.
Αυτά τα παραδείγματα είναι μία σφοδρή υπενθύμιση ότι ο αγώνας της Ευρώπης για επανεξοπλισμό δεν περιορίζεται μόνο στην προμήθεια όπλων ή στην ανάπτυξη μεγάλων στρατών.
Πρέπει επίσης να είναι δυνατή η ταχεία μεταφορά στρατευμάτων, εξοπλισμού και πυρομαχικών από τη Δύση — όπου είναι και η πλειοψηφία των δυνάμεων του ΝΑΤΟ — στη δυτική πλευρά της συμμαχίας.

Η ανάγκη για στρατιωτική κινητικότητα στην Ευρώπη

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αξιωματούχων της ΕΕ, αυτή τη στιγμή θα χρειαζόταν περίπου 45 ημέρες για να μετακινηθεί μία στρατιωτική δύναμη από τα στρατηγικά λιμάνια στη Δύση στις χώρες που συνορεύουν με τη Ρωσία ή την Ουκρανία.
Σκοπός είναι να μειωθεί αυτός ο χρόνος σε 5 ή ακόμη και 3 ημέρες, ανέφεραν οι ίδιοι αξιωματούχοι.
Ο Γερμανός αντιστράτηγος Alexander Sollfrank, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την προετοιμασία της Γερμανίας για τη βασική της συμμετοχή σε τέτοιες επιχειρήσεις, δήλωσε ότι όλα τα στοιχεία πρέπει να λειτουργούν «σαν ρολόι της Ελβετίας».
Ο ίδιος σημείωσε ότι στόχος είναι να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα αποτροπής στη Μόσχα: «Ξέρουμε τι σκοπεύετε να κάνετε και είμαστε έτοιμοι. Δείτε, είμαστε εδώ».

Πολιτική αναγνώριση και αποφάσεις εν μέσω κρίσης

Πριν από την οποιαδήποτε μετακίνηση στρατευμάτων του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη, το πρώτο πρόβλημα που θα έπρεπε να ξεπεραστεί είναι η πολιτική αναγνώριση μίας επικείμενης κρίσης, σύμφωνα με στρατιωτικούς αξιωματούχους.
Όταν η Ρωσία συγκέντρωνε στρατεύματα και όπλα στα σύνορα με την Ουκρανία τους μήνες πριν από την εισβολή του 2022, ορισμένοι δυτικοί ηγέτες αμφισβητούσαν ότι ο Πρόεδρος Vladimir Putin θα έδινε την εντολή για εισβολή.
«Πόσο γρήγορα μπορούμε να καταλάβουμε τι σκοπεύουν να κάνουν;» αναρωτήθηκε ο Hodges. «Έπειτα, είναι θέμα ταχύτητας απόφασης.
Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων πρέπει να πουν ότι πρέπει να κινητοποιηθούμε, να βγάλουμε πυρομαχικά από τις αποθήκες.
Ο χρόνος κυλά και θέλουμε να κάνουμε κάτι πριν οι Ρώσοι επιτεθούν».
e46a4052a305c70fbd9c824337ac25d92a847db8.png
Προκλήσεις στις υποδομές μεταφορών και στρατηγικές αναβαθμίσεις

Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι κρίσιμο για την ταχεία μετακίνηση στρατευμάτων.
Στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, μόλις το 9% των αποβαθρών μπορούν να φορτώσουν εμπορεύματα σε τρένα.
Οι στρατιωτικές αυτοκινητοπομπές αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα γραφειοκρατικά εμπόδια καθώς κινούνται μέσω των συνόρων.
Οι διοικητές πρέπει να εξασφαλίσουν αρκετά φορτηγά βαγόνια για να μεταφέρουν θωρακισμένα οχήματα διαφορετικών μεγεθών και σχημάτων.
Πολλοί από τους δρόμους και τις γέφυρες στην Ευρώπη δεν είναι πια αρκετά ανθεκτικοί για να μεταφέρουν άρματα μάχης.
Οι χώρες μέλη της ΕΕ έχουν εντοπίσει περίπου 2.800 “καυτά σημεία” υποδομών μεταφορών που χρειάζονται επείγουσες αναβαθμίσεις, και έχει γίνει περαιτέρω μείωση σε 500 προτεραιότητες.
Στην περιοχή της Βαλτικής, οι σιδηρόδρομοι εξακολουθούν να λειτουργούν με πιο φαρδύ ρωσικό πρότυπο σιδηροδρόμου, γεγονός που σημαίνει ότι τα στρατεύματα και ο εξοπλισμός θα πρέπει να αποβιβαστούν και να επιβιβαστούν σε ξεχωριστά τρένα για να συνεχίσουν το ταξίδι τους.

Η αποστολή Rail Baltica και οι σχέσεις με τη Ρωσία

Η Εσθονία, η Λετονία και η Λιθουανία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη του έργου Rail Baltica, προϋπολογισμού 24 δισ. ευρώ, για την ενοποίηση των σιδηροδρόμων τους με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, ένα έργο που σχεδιάστηκε έχοντας υπόψη και στρατιωτικές ανάγκες.
Η αναγνώριση του σιδηροδρομικού άξονα ως στρατηγικής σημασίας για τη μετακίνηση στρατευμάτων είναι επίσης κρίσιμη για την ασφάλεια, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του έργου Rail Baltica, Marko Kivila.
Η φόρτωση και εκφόρτωση στρατευμάτων δημιουργεί «στενωπούς» και τους καθιστά πιο ευάλωτους σε επιθέσεις.

Αναγκαία συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα

Η Ευρώπη στρέφεται στον ιδιωτικό τομέα για να επιταχύνει τις απαραίτητες αναβαθμίσεις. Η γερμανική κυβέρνηση υπέγραψε φέτος συμβόλαιο ύψους 260 εκατ. ευρώ με τη Rheinmetall για την υποστήριξη των στρατιωτικών αυτοκινητοπομπών που περνούν από τη χώρα, ενώ η γερμανική ομοσπονδιακή σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn συνεργάζεται επίσης με τις ένοπλες δυνάμεις.
Οι στρατηγικές προετοιμασίες για μία ενδεχόμενη στρατιωτική κινητικότητα στην Ευρώπη είναι ακόμα στην αρχή, αλλά, όπως σημειώνουν οι αξιωματούχοι, είναι κρίσιμες για τη διασφάλιση της αποτροπής και της άμεσης ανταπόκρισης σε μία πιθανή στρατιωτική κρίση.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων