Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα – FinanceNews.gr

Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Γλυφάδα - FinanceNews.gr



Επέκταση Μετρό προς Ελληνικό & Γλυφάδα: Ποιες είναι οι νέες διαδρομές, ποιοι σταθμοί προβλέπονται και ποιο το χρονοδιάγραμμα

 

ξεκινήσει οι μελέτες για την επέκταση της γραμμής προς Ελληνικό και Γλυφάδα, ενώ ταυτόχρονα προχωρά με κομβική ταχύτητα η κατασκευή της γραμμής 4. Η επέκταση αυτή αναμένεται να συνδέσει το παραλιακό μέτωπο με το υπόγειο δίκτυο της πόλης, προσφέροντας ανακούφιση σε λωρίδες κυκλοφορίας και ενισχύοντας τις δημόσιες συγκοινωνίες στα νοτιοανατολικά προάστια.

Τα έργα της γραμμής 4 προχωρούν ήδη με δύο μετροπόντικες που έχουν ξεκινήσει τη διάνοιξη σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή. Ο πρώτος μετροπόντικας που κινείται εκτός Γουδή προς Ευαγγελισμό εκτιμάται ότι θα φτάσει έως το τέλος του 2025 ή τις αρχές του 2026, ενώ ο δεύτερος, που ξεκίνησε από το Γαλάτσι, αναμένεται να φτάσει έως τον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2026 με αρχές του 2027.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, στο πλαίσιο του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών (ITC 2025), υπογράμμισε πως σειρά παίρνει η επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Περιστέρι έως το Ίλιον, με τρεις σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Από εκεί, λέει, η άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου αναπτύσσεται ήδη μια «πόλη μέσα στην πόλη» ως νέος αστικός πόλος.

Στο νότιο σκέλος, οι μελέτες προβλέπουν επέκταση της Γραμμής 2 νότια της σημερινής γραμμής προς Γλυφάδα, με τη χάραξη να φτάνει τα 4,5 χλμ. και να περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς: στο ύψος της Άνω Γλυφάδας (Πλατεία Μακεδονίας), στη διασταύρωση Βουλιαγμένης – Γρηγορίου Λαμπράκη, και στην Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου.

Ωστόσο, υπάρχει και σενάριο αλλαγής της χάραξης μέσω του παραλιακού μετώπου του Ελληνικού, που θα «περάσει» πρώτα από το Ελληνικό πριν κινηθεί προς τη Γλυφάδα, αφήνοντας την Άνω Γλυφάδα εκτός σχεδίου.

Βάσει των δηλώσεων του κ. Κουρέτα, οι νέες επεκτάσεις, όπως και εκείνη προς Γλυφάδα/Ελληνικό, βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο των μελετών. «Τα έργα του Μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα και απαιτούν πολλά στάδια προτού υπάρξει σύμβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας την ανάγκη για προσεκτικό σχεδιασμό, αυστηρή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων.

Στο ευρύτερο σχεδιασμό, προβλέπεται παράλληλη επέκταση Γραμμής 4 προς δύο κατευθύνσεις: μία γραμμή από Γουδή – Κηφισίας – Λυκόβρυση / Μελίσσια και άλλη από Γαλάτσι προς σχεδόν την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Παράλληλα, εξετάζεται σύνδεση του ΚΠΙΣΝ (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, το εύρος είναι ευρύ: ορισμένα έργα μπορεί να χρειαστούν από πέντε έως δέκα χρόνια, ενώ άλλα ενδεχομένως και περισσότερο, ανάλογα με την εξέλιξη των μελετών, τον διαγωνισμό, τις αδειοδοτήσεις και τις τεχνικές προκλήσεις.

Η επέκταση του Μετρό προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα είναι κομμάτι της αναδιαμόρφωσης του αστικού ιστού, που προσφέρει δυνατότητες βιώσιμης κινητικότητας, μείωσης των αυτοκινήτων στο δρόμο και ισχυρότερο δημόσιο δίκτυο συγκοινωνιών στα νότια προάστια. Με τη σωστή πρόβλεψη και υλοποίηση, η Αθήνα μπορεί να κερδίσει χρόνο και χώρο στην εποχή των μεγάλων αστικών προκλήσεων.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων