Οδεύουν για δεσμευτικές προσφορές τα δύο οδικά ΣΔΙΤ της Βόρειας Ελλάδας αξίας 700 εκατ. – FinanceNews.gr

Σε κοινή πορεία συνεχίζουν τα δυο μεγάλα οδικά ΣΔΙΤ της Βόρειας Ελλάδας, για τους άξονες Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης, που προσεγγίζουν αθροιστικά τα 700 εκατ. ευρώ. Αφού ξεκίνησαν χέρι-χέρι στις 30 Αυγούστου του 2022, μπαίνουν τρία χρόνια μετά στην τελική ευθεία, με την υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα των τευχών πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Μετά από σειρά παρατάσεων, στη διπλή κούρσα συμμετέχουν οι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ένωση ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων φτάνει στα 693,41 εκατ. ευρώ.
Ο χάρτης των δύο έργων
Το πρώτο έργο, ύψους 444,91 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας). Ουσιαστικά, άπτεται των τριών εκ των πέντε επιμέρους τμημάτων στα οποία διαιρείται η οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας. Ο ιδιωτικός φορέας που θα αναλάβει τη σύμβαση θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
- Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου με Α/Κ Ροζαρίου 9,423 χλμ.
- Παράκαμψη Γιαννιτσών, Α/Κ Γιαννιτσών με Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ.
- Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας με Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
Επίσης, θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα της γέφυρας Αξιού Ποταμού – Έδεσσας, συνολικού μήκους 52,326 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα για διάστημα ως 30 έτη.
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, καθώς στα εν λόγω τμήματα περί το 30% της συνολικής κυκλοφορίας αντιστοιχεί σε βαρέα οχήματα, άρα θα βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των χρηστών του άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας. Ο νομός Πέλλας αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα μεταποίησης και εξαγωγής φρούτων της χώρας και ένα από τα βασικά εξαγωγικά κέντρα νωπών φρούτων και λαχανικών. Επίσης, θα αναβαθμίσει την πρόσβαση σε σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της Πέλλας και εν γένει της Βόρειας Ελλάδας, όπως τα Λουτρά Λουτρακίου – ΠΟΖΑΡ, το χιονοδρομικό κέντρο Καϊμακτσαλάν, ο Άγιος Αθανάσιος.
Στην αναβάθμιση της σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία Οδό στοχεύει το δεύτερο έργο ΣΔΙΤ, με αντικείμενο τα τμήματα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους περί τα 43 χλμ., με την αναβάθμιση κύριας αρτηρίας σε αυτοκινητόδρομο και αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για 13,5 χλμ. και κατασκευή 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Η διάρκεια του έργου έχει ορισθεί σε 30 χρόνια, με τα τέσσερα πρώτα να αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο, ενώ τα υπόλοιπα στη λειτουργία και συντήρησή του.
Το έργο, προϋπολογισμού 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) θα αναβαθμίσει το επίπεδο εξυπηρέτησης σε έναν άξονα που καταγράφει αυξημένη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, που κατά κύριο λόγο μεταφέρουν λευκό μάρμαρο από τα 15 λατομεία της Δράμας, είτε με εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για εξαγωγή, είτε σε εργοστάσια επεξεργασίας. Ο όγκος των μεταφορών ξεπερνά τα 50.000 δρομολόγια φορτηγών ετησίως που αντιστοιχούν σε 1.250.000 τόνους μαρμάρου.
Θα παρέχει, επίσης, σύγχρονη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης και θα βελτιώσει το τουριστικό προϊόν της Δράμας (πηγές Αγίας Βαρβάρας, Ονειρούπολη, Δάσος Ελατιάς, φαράγγι Αγγίτη, κ.ά.), των Σερρών και της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα, με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών συνδέσεων με την Εγνατία Οδό, τη Βουλγαρία (Εξοχή – Γκότζε Ντέλτσεφ) τις Σέρρες και την Καβάλα.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.