ΟΛΘ Α.Ε.: Στρατηγική αναβάθμιση λιμανιού Θεσσαλονίκης – Νέος τερματικός σταθμός και σύνδεση με σιδηρόδρομο – FinanceNews.gr

ΟΛΘ Α.Ε.: Υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση του Προβλήτα 6 – Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης - FinanceNews.gr


Η ΟΛΘ Α.Ε. προχωρά στην επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ένα έργο προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει την κατασκευή νέας υποδομής, την προμήθεια μηχανημάτων και την ανάπτυξη συστημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υψηλής χωρητικότητας. Στόχος είναι η δημιουργία σύγχρονου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) ικανό να εξυπηρετεί μεγάλα και ultra-large container vessels (ULCVs) χωρητικότητας 14.000–24.000 TEUs.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Η σημερινή δυναμικότητα του 6ου προβλήτα φτάνει τα 600.000 TEUs/έτος, ενώ μετά την επέκταση θα ανέρχεται σε 1,5 εκατ. TEUs/έτος.

Θα αυξηθεί ο αριθμός θέσεων ελλιμενισμού, επιτρέποντας ταυτόχρονη εξυπηρέτηση μικρότερων πλοίων 3.000–7.000 TEUs.

Το έργο περιλαμβάνει εργασίες επίστρωσης και συμπύκνωσης αδρανών υλικών, προσθήκες υποδομής, εγκατάσταση νέων γερανογεφυρών και συστημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων, επί τροχών ή μέσω σιδηροτροχιάς.

Διασύνδεση με δίκτυα μεταφορών:

Η πλήρης αξιοποίηση του έργου απαιτεί άμεση σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο, με υπέργεια σιδηροδρομική γέφυρα μήκους 1,1 χλμ. από την «Πύλη 16» για αποφυγή αστικών κυκλοφοριακών συγκρούσεων.

Το οδικό δίκτυο θα ενισχυθεί για την ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων προς και από τον προβλήτα.

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται σε περίπου τρία έτη από την έναρξη των έργων, μετά τον προγραμματισμένο Απρίλιο 2026.

Χερσαίες επεκτάσεις:

Προβλέπεται η ανάπτυξη σύγχρονου εμπορευματικού πάρκου σε επιπλέον χερσαίο χώρο, μελέτη που περιλαμβάνει έργα πρόσβασης μεγάλων φορτηγών, εγκατάσταση σιδηροδρομικών γραμμών και ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων.

Η ΟΛΘ Α.Ε. συμμετέχει σε διαγωνισμό για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου «Γκόνου» (έκταση 690 στρεμμάτων), για την ανάπτυξη του εμπορευματικού πάρκου και τη διεύρυνση της ελεύθερης τελωνειακής ζώνης.

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης:

Η διάρκεια ολοκλήρωσης της επέκτασης του 6ου προβλήτα εκτιμάται σε 40 μήνες.

Τα μηχανήματα και οι γερανογέφυρες θα εγκατασταθούν πριν από την ολοκλήρωση του έργου, ώστε η λειτουργία του τερματικού να ξεκινήσει άμεσα.

Η επέκταση του 6ου προβλήτα αποτελεί στρατηγικό έργο για τη μετατροπή του λιμανιού σε εμπορική πύλη των Βαλκανίων, με σημαντική επίδραση στη δυναμικότητα μεταφοράς εμπορευμάτων και στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων