Ο Νίκος Τσάκος ποντάρει στο παρκέ του Ολυμπιακού

Ο Νίκος Τσάκος ποντάρει στο παρκέ του Ολυμπιακού


Σε μια στιγμή που η αγορά του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα εμφανίζει σημάδια κόπωσης, το φυσικό μεταλλικό νερό ΑρρένΑ, που φέρει την υπογραφή της εφοπλιστικής οικογένειας Τσάκου, του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου και του υιού του, δρΝίκου Τσάκου, διεκδικεί μια θέση στο ράφι.

Στο πλαίσιο αυτής της «μάχης» πρόκειται να ανακοινώσει την Τετάρτη τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός. Και η χρονική συγκυρία μόνο τυχαία δεν είναι.

Το εμφιαλωμένο νερό παραμένει βασικό καταναλωτικό αγαθό, όμως η φετινή χρονιά δεν κινείται με τους ρυθμούς του παρελθόντος. Σύμφωνα με στοιχεία αγοράς στα σούπερ μάρκετ, η κατηγορία έχει καταγράψει από την αρχή της χρονιάς οριακή αύξηση, περίπου +3% σε αξία. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος, τα περιθώρια κέρδους περιορισμένα και η πίεση στις τιμές διαρκής ιδίως από τις private labels. Στο κανάλι HORECA (ξενοδοχεία, εστίαση), η πτώση έχει ξεπεράσει το 10%.

Η επιλογή του Ολυμπιακού δεν είναι τυχαία. Στο εξωτερικό, η συνταγή έχει αποδώσει ξανά και ξανά. Παραδείγματος χάριν η Popp Feinkost, γερμανική εταιρεία τροφίμων, αύξησε την αναγνωρισιμότητα της κατά 67% μετά τη χορηγία στη Hamburger SV, ενώ 43% των φιλάθλων δήλωσαν ότι αγόρασαν τα προϊόντα της.

Το Evian ενίσχυσε παγκοσμίως το brand του με τη μακροχρόνια παρουσία στο Wimbledon. Η κινεζική Ganten Water έγινε γνωστή σε Ευρώπη και Ασία μέσω της Juventus, της UEFA και της FIBA. Η General Mills αύξησε το awareness των Cheerios μέσω της καμπάνιας NFL Play 60. Ενώ χορηγίες όπως της PepsiCo στο NBA (1,5 δισ. δολάρια media value) και της Visa στο FIFA World Cup (4,8 δισ. δολάρια) δείχνουν ότι ο αθλητισμός προσφέρει την ταχύτερη διαδρομή προς την κατανάλωση.

Η λογική πίσω από αυτό τον χορό των δισεκατομμυρίων είναι απλή. Αν ένας φίλαθλος σε δει δίπλα στην ομάδα του, σε εμπιστεύεται. Κι αν σε εμπιστευτεί σε αγοράζει. Μάρκες αναζητούν τουλάχιστον ROI 2:1 (δηλαδή 200 ευρώ media value για κάθε 100 ευρώ δαπάνη), ή και 3–4:1 σε επιτυχημένες περιπτώσεις. Στην περίπτωση των Cheerios οι πωλήσεις αυξήθηκαν 32% στις Πολιτείες όπου έπαιζε η ομάδα που χορήγησε το προϊόν, καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ +11% στα προϊόντα της General Mills μετά τη χορηγία ενώ υπήρξε αύξηση 210% στα hashtags των Cheerios.

Η απόφαση του Νίκου Τσάκου να επενδύσει στη φανέλα του Ολυμπιακού και στο νερό δεν είναι τόσο μακρινή από τη ναυτιλία όσο ίσως φαίνεται. Το νερό είναι στρατηγικός πόρος. Και δεν είναι ο μόνος που το βλέπει έτσι. Ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen, με δεκάδες δεξαμενόπλοια, έχει επενδύσει ίσως στη μεγαλύτερη εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας στον κόσμο, την Mowi. Κρατικές και επενδυτικές εταιρείες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπως η Al Dahra, ελέγχουν γεωργικές εκτάσεις και επενδύουν σε τρόφιμα και νερό σε όλο τον κόσμο.

Σε ότι αφορά το αποτύπωμα της ΑρρένΑ το προϊόν κυκλοφόρησε στην αγορά πριν περίπου 18 μήνες και εκτιμάται ότι οι πωλήσεις του για το 2025 θα ξεπεράσουν τα 7 εκατ. ευρώ. Ήδη βρίσκεται σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ έχει δημιουργήσει δίκτυο 230 χονδρεμπόρων. Το επόμενο βήμα είναι η επέκταση της γκάμας. Αυτό τοποθετείται τον Μάρτιο του 2026, όπου η ΑρρένΑ σχεδιάζει να κυκλοφορήσει και σε γυάλινη φιάλη, μεταλλικό και ανθρακούχο και με γεύση. Αυτό σημαίνει είσοδο σε πιο premium δίκτυα, όπως ξενοδοχεία και bar-restaurants. Αλλά και αυξημένες απαιτήσεις σε επίπεδο positioning, marketing και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας.

Το ερώτημα είναι πώς θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός. Και όχι μόνο οι μεγάλοι του κλάδου αλλά και τα new entries που διαγκωνίζονται ποιος θα πάρει καλύτερη θέση στο ράφι. Βέβαια υπάρχει και το σοβαρό θέμα με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων