Πέθανε ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος, 74 ετών
Την τελευταία του πνοή άφησε, σε ηλικία 74 ετών, ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος, μέλος της ιστορικής οικογένειας που σημάδεψε για περισσότερες από έξι δεκαετίες το ελληνικό λιανεμπόριο και τη φαρμακοβιομηχανία. Αιτία θανάτου, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ήταν η ανοξαιμική εγκεφαλοπάθεια.
Η είδηση του θανάτου έκλεισε έναν ακόμη κύκλο στην πολυτάραχη ιστορία της οικογένειας Μαρινόπουλου, η οποία βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο της δημοσιότητας λόγω της κατάρρευσης του ομώνυμου ομίλου.
Ο Πάνος Μαρινόπουλος ανήκε στην τέταρτη γενιά της οικογένειας, της οποίας η επιχειρηματική διαδρομή ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα από ένα φαρμακείο και εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας.
Για πολλά χρόνια θεωρούνταν ο «στρατηγικός νους» της οικογενειακής επιχείρησης, με έντονη παρουσία τόσο στο λιανεμπόριο, μέσω της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Μαρινόπουλος», όσο και στον χώρο του φαρμάκου, μέσω της βιομηχανίας ΦΑΜΑΡ.
Γεννημένος το 1951, ο Μαρινόπουλος μεγάλωσε μέσα στο περιβάλλον της επιχείρησης, ενώ για δεκαετίες συμμετείχε ενεργά στις αποφάσεις που διαμόρφωσαν την πορεία του ομίλου, ειδικά κατά τις περιόδους επέκτασης και διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων του.
Από την κορυφή στην κρίση
Η «Μαρινόπουλος Α.Ε.» έφτασε να είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με σχεδόν 14.000 εργαζόμενους, πριν βρεθεί στη δίνη της κρίσης χρέους και των επιχειρηματικών επιλογών που οδήγησαν τελικά στην κατάρρευση του ομίλου.
Το 2016-2017, μετά από μια μακρά περίοδο οικονομικών δυσκολιών, ο κλάδος του λιανεμπορίου της οικογένειας κατέρρευσε και μεγάλο μέρος του δικτύου της αλυσίδας πέρασε στον όμιλο Σκλαβενίτη, ενώ η εταιρεία «Μαρινόπουλος Α.Ε.» λύθηκε και τέθηκε σε εκκαθάριση την 1η Μαρτίου 2017.
Τα τελευταία χρόνια, η δημόσια συζήτηση γύρω από το όνομα της οικογένειας επικεντρώθηκε κυρίως στην «εκκωφαντική πτώση» της επιχειρηματικής αυτοκρατορίας, με αναφορές σε λανθασμένες στρατηγικές επιλογές, υπερεπέκταση και οικονομικές υποχρεώσεις που δεν ήταν πλέον διαχειρίσιμες.
Παρά το επώδυνο τέλος του ομίλου στο λιανεμπόριο, το όνομα Μαρινόπουλος παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένο με μια ολόκληρη εποχή για την ελληνική αγορά από τα παραδοσιακά μπακάλικα και τα πρώτα μεγάλα σουπερμάρκετ μέχρι τη συνεργασία με διεθνείς ομίλους και την επέκταση στα φάρμακα και τις υπηρεσίες. Ο Πάνος Μαρινόπουλος υπήρξε για πολλά χρόνια ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα αυτής της διαδρομής. Η επιχειρηματική του πορεία, με τις επιτυχίες αλλά και τις αμφιλεγόμενες επιλογές, αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό την πορεία μιας γενιάς Ελλήνων επιχειρηματιών που βρέθηκαν από την ισχυρή ανάπτυξη των δεκαετιών του ’80 και του ’90 στην πίεση της οικονομικής κρίσης.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




